Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Joo no sehän on aina vakiokysymys että "miten tuon akvaarion saa pysymään noin kirkkaana?" ja "eikös sitä sitten tyhjennetä kokonaan?" Toinen juttu mikä saa myös ihmiset järkyttymään, on se, miten vanhaksi kalat oikeasti voivat elää. Kummasti se käsitys korkeintaan vuoden ikäisistä kertakäyttöfisuista vaan pitää pintansa :roll:

Ja tottahan kalojen kummallisuudet saa aina kommentteja aikaan. Banjohan oikeasti näyttää kuolleelta ja selkäuimarit ovat aina vähän pyörryksissä, kun nurin päin kellottavat :D

No, tänään sain kyllä oikein kiinnostunutta yleisöä parista kaverista, jotka kävivät harjoittelemassa kalojen ruokkimista. Kultaiset ihmiset, pääsen minäkin jouluksi reissuun kun on lapsenvahdit auttamassa :mrgreen: Hienoista hämmästystä aiheutti tietenkin se, että kalat todella syövät herneitä ym vihanneksia. Aikansa ihmeteltyään pariskunta alkoikin sitten pohtimaan, että mihinkähän heidän asunnossaan voisi laittaa akvaarion :D
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Malys »

Ei kommentti, mutta isälläni on tapana pitää vierailijoille ruokintanäytös isomman altaan kanssa. Sen altaat kalat ovat kovia kerjäämään ja koko altaan kalasto tulee vauhdilla päivystämään ruokinta-aukon luo jos kaloja tulee katsomaan (sitä nopeammin mitä kauemmin edellistä sapuskasta on). Isästä on hauskaa kun uusimmat hankintani avainkirjoahvenet ottavat aina tabletin ja siirtyvät syrjemmälle mussuttamaan aarrettaan, leväbarbit syövät ensiksi hiutaleet pinnalta ja siirtyvät vasta sitten pohjalle. Ja tämä pitää aina näyttää muillekin. :roll:
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Äidin miesystävä katseli eilen mun akvaariota ja totesi hiljaa itsekseen (kuitenkin niin että minä kuulin): "Hullua."
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Äitini tuossa muutama päivä sitten sanoi: "Onpas tuolla siisti suu, ihan erilainen kuin muilla. Vai hetkinen, eikö tuo olekaan suu?" katsellessaan uutta taistoa. Akvaario on heillä ollut puolisen vuotta ja taistoja saman aikaa. Oli koko ajan luullut taistojen kiduksia suuksi. Kyllä, hänellä on silmälasit...
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Kohta kolmikymppinen avokkini katseli omenapallokotiloani ja totesi että onpas iso etana. Vastasin hänelle, että ei se ole etana vaan kotilo. Avokki vastasi takaisin, että niin, mutta eikös siellä sisällä olekin etana.. Oikeastaan aika suloinen kommentti.
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Joulupukki sanoi akvaarion ohi kävellessään että "siinä on sillit purkissa"

:mrgreen:

Aika hyvin joulupukilta..
Albiinomonni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Albiinomonni »

Kun puhuimme piikkisilmistä joita on kaksi niin akvaariota usein toljottava äiti kysyi "Onko niitä kaksi??" Piikkisilmäthän akvaariossani ovat useimmiten piilossa :D
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Seuraava on oma mielipiteeni ja saattaa olla että moni pitää sitä niin hulluna, että se joutusi tänne... Laitan siis itse:

Kultakalat pitäisi myydä ns. tiskin alta. Eli kaikki kultakalat piiloon liikkeissä! Liikkeessä voisi mahdollisesti olla kyltti jossa teksti: Meiltä saa myös Carassius auratusta, kysy! Ne jotka tietävät kysyä niitä vaikka ne ovat piilossa, tietävät luultavasti myös jotain niiden hoidosta! Heräteostokset, ihanuusostokset, kivaostokset ja puhtaat vahingot vähenisivät huomattavasti. Ottaa pattiin kommentit joita kuulen aina.. "Oi miten ihania, noi sopii meidän akvaarioon" Ihanuuteen en puutu, mutta heidän akvaarioon ne takuuvarmasti eivät sovi! "Hei tule äiti katsomaan, nää on kivempii kun kaikki muut!" Kivuus luppuu siihen kun kaikki kasvit on tuhottu olohuoneen seura-akvaariosta... Minulla on näitä lisää, mutta tänään olen uuden vuoden johdosta hyvällä tuulella... [;)]

Kaikille kultakalan ystäville ja muille akvaristeille hyvää uutta vuotta!
Biotooppiharrastaja
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Inneremont kirjoitti:Seuraava on oma mielipiteeni ja saattaa olla että moni pitää sitä niin hulluna, että se joutusi tänne... Laitan siis itse:

Kultakalat pitäisi myydä ns. tiskin alta. Eli kaikki kultakalat piiloon liikkeissä! Liikkeessä voisi mahdollisesti olla kyltti jossa teksti: Meiltä saa myös Carassius auratusta, kysy!
Juuh, vähän olis kummaa kun myyjä tsekkailis kaikkia asiakkaita ja sit hipsisi selän taakse ja kysyisi et: "Hei kaveri, psst! Otatkos pari carassiusta?"

Joo, ihan O-T, tuli vaan sellanen hullu mielikuva :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kääpiöpallokala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kääpiöpallokala »

Toinen kaverini:
-Onko toi taistelukala? Osoitti partamonnia..
-Miks toi kala ei taistele? Luuli et taistelukalat taistelee muiden kalojen kanssa..
-Onko noi niitä toukkia? se oli kyl aika loukkaus,ku se luuli että taiston poikaset(tosi pienen kokosia) oli niitä toukkia..

Mun äiteen ilme on kyl näkemisen arvoinen kun menen haavin kanssa vessaan ja vedän pöntön.. Ku mä tuun vessasta niin sen silmät mollottaa 8O ja se kysyy et: "kuoliko sulta taas kala?" tai sitten: "Mitä sä ny teit?"
Evanescence... Rammstein.. Dimmu Borgir.. ja Children Of Bodom... <3<3 :D
Peppi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Veljeni kommentti.."mitä järkeä hankkia kaloja kun eihän niitä voi edes silittää??"
No se ei sattumoisin ollut minulle kauhean tärkeää... :roll:
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

"Miks noi läskit ei oo niin värikkäitä kuin noi toiset? Miks toi yks on valkonen? Onks sil joku sairaus? Onks toi yks homehtunu, kun se on noin harmaanvihree?" (Isosiskon kommentti miljoonakalat nähdessään. Valkonen on albiino, ja 'homehtunut' on tavallinen naaras xD)

Millon toi oikeen kuolee? (Taas ihana isosiskoni, joka ei oikeasti odota kohta 9 vuotiaan partamonnimme kuolemaa, vaan ihmettelee sen korkeaa ikää.)

Miks nuo jahtaa tuota yhtä kalaa? (Näin sanoi iskä, kun näki miljoonakala-urokset työssään ;) )

Pitää tulla tästä edespäin lukemaan näitä aina kun on tylsää xD Kiitos TeePapulle ja sinimarjalle kipeistä vatsalihaksista! :D
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Mitään ihmeempää kommenttia en ole kuullut, kun meillä käy useimmiten vaan kavereita, jotka on itsekin akvaristeja.

Mukavin kommentti akvaariosta tuli eräältä pikkupojalta. Hän on pikkusiskon kaveri, eikä ollut kovin innokas tulemaan meille kylään. Poika on mahdottoman eläinrakas, ja kun pikkusisko oli kertonut meidän eläimistä, poika oli sanonut "voin mä sitte tulla teille ku teillä on kerran akvaariokin" :D Olisin kyllä kuvitellut kissan ja kanin kiinnostavan enemmän. No poika oli sitten katsellut ja ihaillut akvaariota pitkään, ja ilmoittanut tulevansa toistekkin kylään ;)

Kummitäti on joskus samaisen akvaarion nähdessään todennut "voi kun se on puhdas", ei ole vaikea kuvitella millaisia akvaarioita hän on yleensä nähnyt :roll:

Isä aina muistaa meillä käydessään mainita tuosta ulkosuodattimesta. Se koittaa maalailla piruja seinille epäilemällä letkujen kiinnitystä ym. Kun ostin tuon 63-litraisen, tuli heti kommenttia että mitä mä noin monella altaalla teen.
nellie
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nellie »

Isä kyseli leväkatkarapujen väreistä ja ehdotti, jos ne voitaisiin keittää niin saataisiin oransseja katkoja, kun minun on aivan vaaleita ja värittömiä.. En kuitenkaan innostunut ehdotuksesta :roll:
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

salmix, ole hyvä vain :)
Nykyään kaikki sitten ihmettelevät hyvin pettyneen näköisinä: "Etkö sä sitten tarvinnutkaan niitä kiveksiä?" ja "Mihin sä sit hautasit ne?"
Rottweiler - probably the best breed in the world
fisukka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fisukka »

Omat ystäväni puolestaan ovat 100% varmoja siitä, että seura-akvaarioni suuremmat kalat syövät jossakin vaiheessa pienemmät kalat...vaikka ovat rauhaiseloa viettäneetkin jo muutaman vuoden :roll: Silmä kovana nökötetään akvaarion edessä ja välillä kuuluu huudahdus :" No nyt se jo melkeen söi sen!" (kun platypojat liehittelevät platytyttösiä...)

Akvaariomme nousee kyllä satavarmasti keskustelunaiheeksi _jokaisella_ vierailulla...niin kuin varmaan tuttua monellekin. Mutta isäni odottelee tosi innokkaasti ahvenpaistia (alkaa olla jo aika vanha vitsi). Yksi kavereistani on kyllä jo leikitellyt aidolla Suomi-biotoopilla melkein vakavissaan. Hirveästi kyselee, että voisiko sellainen olla mahdollinen jne. Ja siis kyseessä ikuinen sinkkupoikamies, jonka kotieläimenä on tähän asti lähinnä ollut mitä ties öttiäisiä ja torakoita nurkissaan... (lue: erittäin epäsiisti ihminen) No, hällä oli kyllä todellakin korvat tippua päästä kun kuuli, että vettä vaihdetaan viikottain, joten akvaariohankinta taitaa jäädä hänen osaltaan (onneksi...)
lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

Mainitsin jotain sähkönjohtavuudesta.
Vieras varmisti, että onhan mulla varmasti maadoitetut pistorasiat.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
ellaf
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ellaf »

Fisukka: Kyllä minullakin meinasi silmät tippua päästä kun täältä luin, että vettä nykyään vaihdetaan viikottain... vieläkään en ole tuota uutista onnistunut sulattamaan. 10 v sitten kun minulla oli akvaario, ei kyllä joka viikko lutrattu. Huh. Tässä on sen sortin uutinen, että siinä ihmettelemistä riittää. En yhtään ihmettele niitä, jotka kauhistuvat tuon kuullessaan.

No joo. Takavuosilta on yksi hupaisahko kommentti jäänyt mieleen. Isoäitini näki 160-litraisen ensimmäisen akvaarioni, joka oli seura-akvaario. Kalastona mm. puna-aavetetroja. Hän sitten kysyi: "Tiedätkö sinä minkä nimisiä nuo kalat on?"
Lajeja varmaan tarkoitti.

Tuosta tuli mieleen, että tuohon aikaan (ja varmaan nykyäänkin) moni harrastaja ei tiennyt (!) oman akvaarionsa tilavuutta. Kun joltakin kysyi, että kuinka monta litraa tuossa akvaariossasi on, vastaus: "En tiedä".
Kun tarpeeksi monta tällaista akvaristia olin tavannut, erehdyin kerran kysymään joltakin fiksummalta akvaristilta hänen altaansa litroja, ja pahaksi onnekseni olin jo varautunut autuaan tietämättömään vastaukseen. Niinpä esitin kysymykseni: "Tiedätkö sä kuinka monta litraa tässä on?" Vastaus tuli hyytävän halveksivalla äänellä: "Tiedän".
[:I]
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Mulla on kans yks aika hyvä kommentti. Näytin innoissani siskolleni akvaariotani ja sen kaloja, piikkisilmiä ja esittelin kuinka ne ettii ruokaa pohjalta. Sisko sitten tokaisi siihen että:"mut eikö ne vahingossa niele tota hiekkaa?"
Ei varmaankaan, ainakaan tähän asti ole niin tehneet...

Sitten mun ystävä oli kans niin hyvä kun koulussa oli juttua ja kerroin hieman aikaisemmin että mun piikkisilmillä on mätiä mahassa. Muutaman tunnin kuluttua seisottiin välkällä käytävällä, olin lähtemäs jo luokkaan ja ystävä ei olis halunnut et lähden vielä, ja se tokaisi: "Onks sun kalat mätiny vielä?" Sen piti sanoa et oliks ne kutenu...
Tajusi mokansa heti ja kyllä irtosi molemmilta makeat naurut!
Misu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Misu »

Kaikkihan tietää millainen kultakala on ulkonäöltään, vaikkei akvaarioharrastaja olisikaan. Aikoinaan anoppini kysyi kuitenkin kullanvärisen levänuoliaisen nähtyään, "että onko tuo kultakala". Älyttömintä, mitä olen kuullut. :roll:
Aquastus
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aquastus »

Sukulaiset tulivat kylään ja ilahtuivat kovasti olohuoneeseeni ilmestyneestä akvaariosta. Ääneen ihmettelivät, että kun nämä neljä lahnaa ja muutama matikka ovat niin pieniä. Taitavat olla vielä poikasia? Niin, oikeasti ne siis olivat neljä avainkirjoahventa ja muutama haarniskamonni. :roll:
Turkoosi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Misu kirjoitti:Kaikkihan tietää millainen kultakala on ulkonäöltään, vaikkei akvaarioharrastaja olisikaan. Aikoinaan anoppini kysyi kuitenkin kullanvärisen levänuoliaisen nähtyään, "että onko tuo kultakala". Älyttömintä, mitä olen kuullut. :roll:
Taidetaan useimpia kellan- tai kullanvärisiä kaloja ja oranssejakin luulla kultakaloiksi jossain vaiheessa. :P Minä luulin platyja kultiksiksi ja neontetroja miljoonakaloiksi kun niitä oli niin monta. Puolustukseksi sanottakoon että olin noin nelivuotias ja se oli eka näkemäni akvaario. :D En kyllä muista mistä sitten olin keksinyt ne kultakalan ja miljoonakalan. Kuulemma jo siinä iässä tuijottelin ahkerasti sitä kaverin kotona ollutta akvaariota, äiti muistelee. No yli 20 vuotta meni oman saamiseen mutta nyt on viimeinkin päästy asiaan. ;)
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
sinimarja
Junior Member
Junior Member

valot päällä

Viesti Kirjoittaja sinimarja »

Taas oli akvaarion ääressä pikkukaveri, nyt vähän isompi, 7-vuotias. Osoitti neontetroja ja sanoi: "Noi on kivoja kun niillä on noi valot."

Joopa joo, ja ihan bioenergialla toimivat.
Se joka haluaa, keksii keinot. Se joka ei halua, keksii selitykset.
hottiska
Starting Member
Starting Member

Hassusti sanottua :)

Viesti Kirjoittaja hottiska »

Siskoni kysyi minulta, että miten voin pitää erilaisia kaloja samassa altaassa??
Oli meinaan nähnyt akvaarioita ennen omaani vain eläinkaupoissa, jossa ne tietty on altaissa lajeittain :mrgreen:
Oskarit on kuuminta hottia. ;)
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Eräs tuttu oli yhtenä iltana käymässä. Katseli akvaariotani ja kyseli pari kysymystä kaloista. Seuraavaksi kysyi vieressä olevasta pienestä akvaariosta, että onkos tämä se sinun uusi akvaariosi. Eihän toki, tämä on karanteeni ja se uusi on kaksi kertaa tämän kokoinen. Tuttu katsoi minuun, sitten mittaili katsellaan tätä suurensuurta 30 neliön asuntoa ja katsoessaan takaisin akvaarioon sanoi puoliääneen, että sä olet kyllä aika hullu.

Tiedän. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”