Ollaanko me söpöjä vai söpöjä?
Helmimonniset (kuva)
Valvoja: Moderaattorit
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nuo kuvassa olevat on vielä lapsia, aikuiskoko on sellaista 5-6cm luokkaa. Näin isoksi kasvaneita yhdessä liikkeessä, ovat kyllä aikamoisia palluroita. Nuo on hirmusti kasvaneet siitä kun ne ostin, mutta varmaan vielä koko kaksinkertaistuu.
Ovat todellakin kauniita. Minullakin niitä 10 kpl altaassa uiskentelee ja olen aivan rakastunut.
Etenkin noiden silmät on ihan uskomattoman hienot. Ja oranssit evät ovat myös tosi hienon näköiset, akvaariosta kun on valot pois päältä, näkyy toisinaan pelkät evät kun monniset sählää siellä ympäriinsä. 
Edit: Pakko vielä sen verran kertoa noista hassutuksista, että tänään ovat leikkineet tetroja ja uiskentelevat tetraparven mukana pitkin etulasia. Ei kaikki, mutta 4-8 monnista tuossa on ollut polskimassa. Ovat kyllä niin hassuja kaloja ettei voi edes kuvailla.
(Ei tosin ole kokemusta juuri mistään kalasta, paitsi omista, että varmaanhan niitä hassumpiakin löytyy
)
Ovat todellakin kauniita. Minullakin niitä 10 kpl altaassa uiskentelee ja olen aivan rakastunut.
Edit: Pakko vielä sen verran kertoa noista hassutuksista, että tänään ovat leikkineet tetroja ja uiskentelevat tetraparven mukana pitkin etulasia. Ei kaikki, mutta 4-8 monnista tuossa on ollut polskimassa. Ovat kyllä niin hassuja kaloja ettei voi edes kuvailla.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Viestit: 7365
- Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eivätkä 7 cm pitkät helmimonniset mitenkään hirveän harvinaisia olekylpyankka kirjoitti:Nuo kuvassa olevat on vielä lapsia, aikuiskoko on sellaista 5-6cm luokkaa.
Tulisi nyt pian se meikäläisen isompi allas, että saisi otettua näitä komeita viiksivalluja. Pääsevät lätisemään haarniskamonnien kanssa, vauhtia siis ainakin piisaa
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
Pelkkä aloittelija
- Senior Member

- Viestit: 867
- Liittynyt: 10:56, 28.12.2004
- Paikkakunta: Lahti
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Helmimonniset ei ole halvimmasta päästä, liikkeissä olen hintana nähnyt 9-10 euroa/kappale. Harrastelijoilta saa varmastikin edullisemmin.Pelkkä aloittelija kirjoitti:Tosi söpöjä!Miten paljon yks tollanen maksaa? Miten iso sun akvaario on? Onko noi saanu ikinä poikasia?? Siis TOSI sulosia!
Nuo asustavat 343 litraisessa. Poikasia eivät ole saaneet, en ole kutuakaan nähnyt ja se varmaan tulisi syötyä ellei siirtäisi toiseen altaaseen. Ovat tosiaan vielä keskenkasvuisiakin.
Veikkaisin kyllä, että aika monestakin monnislajista saisi tuollasen söpöilykuvan.
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos ei kiirusta ole, kannattaa seurailla jos joku harrastelija myisi hieman edullisemmin.Miikku kirjoitti:Voi ei... Miikulle kansHmmm, olenkin tässä miettinyt tulevaan altaaseen toista monnisparvea eläkeläis-leopardien seuraksi... On vaan näiden kavereiden hinta aika suolainen, mutta maksoihan ne kultapäätkin..
Helmimonnisten kudetus ei ilmeisesti kovin vaikeaa ole, joten uskoisi poikasia toisinaan olevan myynnissä täälläkin?
Juu, minä sain tätä kautta ostettua 10 kpl parven poikasia ja hinta oli aivan muuta mitä kaupassa. Helmimonniset tulivat minullekin eläkeläis-leopardien seuraksi ja yksi leopardi on alkanut uiskentelemaan niiden kanssa. Luulee varmaan olevansa helmimonninen
.
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
-
Raaka-Arska
- Member

- Viestit: 373
- Liittynyt: 18:48, 15.06.2004
- Paikkakunta: Sahalahti
helmi vai kelmi
itselläni on niitä yli 20 ja kutee jatkuvasti. 
Jos tätä kautta ostaa,laitatteko ihan vaan tuonne Ostetaan -palstalle ilmoituksen vai miten olette toimineet?
Suoraan vaan mailia tai yv:iä niille,kenellä tietää ko. monnisia olevan?
Olisin enemmän kun kiinnostunut ostamaan näitä altaaseeni lisää ehkä hivenen edukkaammin kuin tuo kauppojen 10-14 egeä/kpl.
Eli jos tätä joku lukee,kenellä helmimonnisen poikasia olisi myytäväksi asti ja sijainti Turku-Salo-Helsinki akselilla tai suunnilleen näillä main,niin vink-vink
,meidän akvaarioon mahtuisi siellä jo olevan 8:n helmimonnisen kaveriksi toinen mokoma lisää
Myös mailitse rasta@kolumbus.fi
Suoraan vaan mailia tai yv:iä niille,kenellä tietää ko. monnisia olevan?
Olisin enemmän kun kiinnostunut ostamaan näitä altaaseeni lisää ehkä hivenen edukkaammin kuin tuo kauppojen 10-14 egeä/kpl.
Eli jos tätä joku lukee,kenellä helmimonnisen poikasia olisi myytäväksi asti ja sijainti Turku-Salo-Helsinki akselilla tai suunnilleen näillä main,niin vink-vink
Myös mailitse rasta@kolumbus.fi
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Minä bongasit nuo omat monniseni myynti-ilmoituksesta, jossa kaupiteltiin allaspakettia. Ko. henkilöllä oli sen verran paljon monnisia, että myi nuo kymmenen ihan mielellään erikseenkin. Hintaa tuli 2 euroa kappale. 
Kauppojen hinnat on tosiaan huimat, mutta mun mielestä kalat saakin olla hinnoissaan, ettei niitä ostella ihan tuosta vaan enempiä miettimättä.
Kauppojen hinnat on tosiaan huimat, mutta mun mielestä kalat saakin olla hinnoissaan, ettei niitä ostella ihan tuosta vaan enempiä miettimättä.
-
teemu7117
- Senior Member

- Viestit: 958
- Liittynyt: 09:34, 15.07.2004
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Tuo 2 euroa/kpl on kyllä tosi alakanttiin hinnaksi. Monnisten kasvatus vaatii kuitenkin jonkunnäköistä alkupanostusta rahallisesti ja lisäksi aikamoista vaivannäköä ja epämiellyttäviä asioita mukaanlukien suuhun epähuomiossa imetyt artemian toukat ja hydra-polttiaiseläinten tappamat ensimmäiset poikueet.Minä bongasit nuo omat monniseni myynti-ilmoituksesta, jossa kaupiteltiin allaspakettia. Ko. henkilöllä oli sen verran paljon monnisia, että myi nuo kymmenen ihan mielellään erikseenkin. Hintaa tuli 2 euroa kappale.
Kauppojen hinnat on tosiaan huimat, mutta mun mielestä kalat saakin olla hinnoissaan, ettei niitä ostella ihan tuosta vaan enempiä miettimättä.
Jos malttia riittää niin kuukauden parin päästä nuo meidän monnisvauvat ovat myynnissä mikäli hengissä pysyvät. Joitain kyselyitä on kuitenkin noista tullut jo yv:nä. Minä aion ilmoittaa sitten tuolla myydään-palstalla, jos jotain myytävää tulee.Olisin enemmän kun kiinnostunut ostamaan näitä altaaseeni lisää ehkä hivenen edukkaammin kuin tuo kauppojen 10-14 egeä/kpl.
Eli jos tätä joku lukee,kenellä helmimonnisen poikasia olisi myytäväksi asti ja sijainti Turku-Salo-Helsinki akselilla tai suunnilleen näillä main,niin vink-vink ,meidän akvaarioon mahtuisi siellä jo olevan 8:n helmimonnisen kaveriksi toinen mokoma lisää
Ikää noilla sinteillä on vasta reilut kolme viikkoa, mutta ilman tappioita on menty kohta 10 päivää. Edessä toki on vielä pari pientä muttaa kuten suurempaan kasvatusaltaaseen siirrto ja tablettiruoan syömiseen totuttaminen. Mahdolliseksi hinnaksi voisin arvella sellaista 5-6 euroa per kala. Akvaarioliikkeestäkin noista on luvattu päälle 2 euroa/pyrstö.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
Juu,komppaan täysin sua Kylpyankka,sama pätee kaikkiin eläimiin.Hintaa saa olla sen verran,ettei hätiköityä tule.Tullut kuitenkin puljattua hevosten ja koirien kanssa kutakuin 28vuotta
ja nähnyt jos jonkunlaista eläimen hankintaa ja perustetta siihen,tai perusteettomuutta
Mutta kun tiedän olevani ihan rehellisillä aikeilla liikkeellä ja jos jostain saan edes noin 8€ hintaan,olen siitä ihan tyytyväinen.Taatusti päätyvät hyvään kotiin
ja nähnyt jos jonkunlaista eläimen hankintaa ja perustetta siihen,tai perusteettomuutta
Mutta kun tiedän olevani ihan rehellisillä aikeilla liikkeellä ja jos jostain saan edes noin 8€ hintaan,olen siitä ihan tyytyväinen.Taatusti päätyvät hyvään kotiin
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viestit: 1565
- Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
