Pitääkö pistää pois koko helahoito vai voinko pelastaa jotain esim erilaisella akvaarion alustasolla/pöydällä tms.
Allas huojuu
Valvoja: Moderaattorit
Allas huojuu
Olen melko varma vastauksestanne hyvät ihmiset, mutta katsotaan nyt kuitenkin. Minulla on tuollainen n. 500l allas olohuoneessa, joka on 1930 rakennetussa talossa. Ja aina kun akvan ohi kävelee allas selvästi huojuu! Tai keinuu tai miksi sitä nyt kutsuisi. Näinhän ei saisi olla?! Alla on tuollainen perus alumiiniputkiteline, jonka alla filmivaneria (3cm) ja kyllähän se varmasti tasoittaa menoa, mutta ongelma säilyy eli antakaa tuomionne!
Pitääkö pistää pois koko helahoito vai voinko pelastaa jotain esim erilaisella akvaarion alustasolla/pöydällä tms.
-
iiputti
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Minä en luota noihin alumiiniputkihässäköihin piirun vertaa...en uskaltaisi nukkua jos altaan alla olisi vain putkea
Tuskinpa koko allas on tuhoon tuomittu sentään.
Otapa vesivaaka avuksi ja mittaa lattian kaltevuudet, usein esim. suuret kaapit keinahtelevat herkästi jos ovat himpun kallellaan eteenpäin.
Kun saat selville onko vika lattiassa, vaiko putkijalustassa niin voit helpommin päättää jatkosta.
Tuskinpa koko allas on tuhoon tuomittu sentään.
Otapa vesivaaka avuksi ja mittaa lattian kaltevuudet, usein esim. suuret kaapit keinahtelevat herkästi jos ovat himpun kallellaan eteenpäin.
Kun saat selville onko vika lattiassa, vaiko putkijalustassa niin voit helpommin päättää jatkosta.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
Mitähän mahtanee olla siellä vanerin ja altaan välissä? Toivottavasti jonkinlaista styroksia tai vastaavaa? Ei kai jalkojen alla oleva lattia ole taipunut painosta? Vanhassa talossa lattialaudat saattaa taipua painon alla ja tätä voi estää asettamalla myös alumiinijalustan alle vanerin jolloin paino jakautuu tasaisemmin.
Yhdyn Sanin vastaukseen - eli kun kyseessä on noin vanha talo, niin senaikainen lattiarakenne voi olla sellainen, että aiheuttaa niin lattialautojen notkahtelua kävellessä, kuin sitten akvaarion alla painumaa. Itse ratkaisisin ensihätään ongelmaa laittamalla koko allasrakennelman alle levyn. Tuttu ilmiö tuo lattian notkuminen menneiltä ajoilta
Nykyisessä asunnossani painoa tasaamassa on laminaatista tehty lisälevy altaan alla, vaikka itse lattiapinnoite onkin betonilaatan päällä. On toiminut ihan hyvin ja mielestäni (
) ihan olohuonekelpoinen.
Nykyisessä asunnossani painoa tasaamassa on laminaatista tehty lisälevy altaan alla, vaikka itse lattiapinnoite onkin betonilaatan päällä. On toiminut ihan hyvin ja mielestäni (
-
HillyBilly
- Senior Member

- Viesti:
Asun -59 rakennetussa talossa, 400 litraisen altaan alla on teräsputkista hitsattu 8 jalkainen jalusta. Aina kun joku kävelee huoneessa (jopa koira, suomen pystykorvan kokoinen) altaassa heiluu vesi. Eli lattia se on joka täällä sen heilumisen aiheuttaa. Allas ollut 8 vuotta samassa huoneessa, vielä ei ole lattia pettänyt
Tietysti jos se alumiini jalusta alkaa heilumaan vielä sen lattian päälle niin se ei ole enää kovin suotavaa vaan se jalusta on joko vaihdettava tai tuettava.
Tietysti jos se alumiini jalusta alkaa heilumaan vielä sen lattian päälle niin se ei ole enää kovin suotavaa vaan se jalusta on joko vaihdettava tai tuettava.