Fisukka: Kyllä minullakin meinasi silmät tippua päästä kun täältä luin, että vettä nykyään vaihdetaan viikottain... vieläkään en ole tuota uutista onnistunut sulattamaan. 10 v sitten kun minulla oli akvaario, ei kyllä joka viikko lutrattu. Huh. Tässä on sen sortin uutinen, että siinä ihmettelemistä riittää. En yhtään ihmettele niitä, jotka kauhistuvat tuon kuullessaan.
No joo. Takavuosilta on yksi hupaisahko kommentti jäänyt mieleen. Isoäitini näki 160-litraisen ensimmäisen akvaarioni, joka oli seura-akvaario. Kalastona mm. puna-aavetetroja. Hän sitten kysyi: "Tiedätkö sinä minkä nimisiä nuo kalat on?"
Lajeja varmaan tarkoitti.
Tuosta tuli mieleen, että tuohon aikaan (ja varmaan nykyäänkin) moni harrastaja ei tiennyt (!) oman akvaarionsa tilavuutta. Kun joltakin kysyi, että kuinka monta litraa tuossa akvaariossasi on, vastaus: "En tiedä".
Kun tarpeeksi monta tällaista akvaristia olin tavannut, erehdyin kerran kysymään joltakin fiksummalta akvaristilta hänen altaansa litroja, ja pahaksi onnekseni olin jo varautunut autuaan tietämättömään vastaukseen. Niinpä esitin kysymykseni: "Tiedätkö sä kuinka monta litraa tässä on?" Vastaus tuli hyytävän halveksivalla äänellä: "Tiedän".
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)