Minkäslaisia niiden itse valaisinten tarvitsee olla jos meinaa DIY valot tehdä.
Sähkökaupassa kun kävin vähän vilkuilemassa niin sieltä löytyy kahden lasia.Toiset on vaan semmosia missä menee johto sisään ja suoraan kiinni kantoihin joissa valo syttyy heti. Ja sitten on semmosia jossa on jonkun näkönen muuntaja sisällä jotka syttyvät silleen hiljalleen?!?
Metallihalogeenilampuista.
Valvoja: Moderaattorit
Metallihalogeenilampuista.
Älä hätäile!
En voi todellakaan sanoa olevani valaisin expertti, mutta oletko nyt aivan varma että tarkoitat oikeaa valaisin tyyppiä. Meriakvaarioissa käytettävät valaisimet ovat siis monimetallivalaisimia (HQI). Vaikka ulkonäkö on samanlainen niin sisuskalut ovat erilaisia. Itse etsin pitkään helsingin liikkeistä monimetallivalaisimia tuloksetta.
Olisi kyllä ihanaa jos tarkkarin 15€ halogeenivalonheittimet kävisivät meriakvaarioon:)
Olisi kyllä ihanaa jos tarkkarin 15€ halogeenivalonheittimet kävisivät meriakvaarioon:)
Re: Metallihalogeenilampuista.
Jälkimmäiseen käy kaikki purkauslamput joista monimetalli ja suurpainenatrium vaatii lisäksi sytyttimen toimiakseen. Elohopea pelaa pelkällä kuristimella. En suosittele DIY-hommia jos ei ole kokemusta ja varsinkin kun nykyisin saa ihan siistejä valoja suht edullisesti eikä tarvitse viettää unettomia öitä esim oikosulun aiheuttaman tulipalon pelossa.Wiljami kirjoitti:Minkäslaisia niiden itse valaisinten tarvitsee olla jos meinaa DIY valot tehdä.
Sähkökaupassa kun kävin vähän vilkuilemassa niin sieltä löytyy kahden lasia.Toiset on vaan semmosia missä menee johto sisään ja suoraan kiinni kantoihin joissa valo syttyy heti. Ja sitten on semmosia jossa on jonkun näkönen muuntaja sisällä jotka syttyvät silleen hiljalleen?!?