Meille tuli eilen 3 ihan inanpientä kultapartamonnivauvaa, hädin tuskin 2-senttisiä.

Valvoja: Moderaattorit
Pakko tunkea tähän väliin ja kysyä, että mikä se pointti on siinä kiehautuksessa? En ole ikinä saanut siihen lopullista vastausta. Onko se vaan, että bakteerit kuolee tms? Toiset kyllä antaa ihan raakana... Niin myös minä..tiger kirjoitti:mulla on partikset tykänneet erityisesti kiehautetusta kesäkurpitsasta..
tiger
Voipi olla, että teidän neiti vielä vähän ujostelee muuton jälkeen. Kannattaa kokeilla kesäkurpitsaa - mitä olen lueskellut niin se tuntuu olevan tosi monen partiksen herkkua. Luulisihan sen vielä oppivan syömään, jos herkkupalaan törmää niin kaipa se mutustellaan vaikkei ennen olisi moista saanutkaan.Tuisku kirjoitti:Meille muutti lauantaina partis, joka saatiin lahjoituksena (muuton takia), lienee noin 1-vuotias. Entisessä kodissaan se oli saanut vain pellettejä ja lutkutellut leviä ja juurakkoa. Me haluaisimme tarjota vihanneksiakin, mutta miten kalasen saisi oppimaan, että akvaarioon laitetut vihannekset on tarkoitettu hänelle syötäväksi?? Ollaan kokeiltu tähän mennessä hernettä ja paprikaa, kumpaankaan ei ole koskenut. Salaattia ehkä seuraavaksi. Vai onkohan liian myöhäistä opettaa neidille kasvissyönnin iloja?
Ihan puuta heinää kirjoitin kun tänä aamuna luin tekstin uudelleenPartkseni ei koske kurkkuun, maissiin eikä paprikaan
Se kelluu, jos sitä ei kiehauta.ap79 kirjoitti:Pakko tunkea tähän väliin ja kysyä, että mikä se pointti on siinä kiehautuksessa? En ole ikinä saanut siihen lopullista vastausta. Onko se vaan, että bakteerit kuolee tms? Toiset kyllä antaa ihan raakana... Niin myös minä..tiger kirjoitti:mulla on partikset tykänneet erityisesti kiehautetusta kesäkurpitsasta..
tiger
Eipä oo mulla koskaan tullu mieleen käyttää teräviä ruuveja ruoan painona. Eikä veistä eikä haarukkaa, vaan ihan joka puolelta pyöreämuotoista lusikkaa, jonka varsi työnnetään kurkun, kesäkurpitsan tms. tapauksessa kuoripuolelta pituussuunnassa läpi. Pienille paloille riittää teelusikka, ison plekon isolle kesäkurpitsalle ruokalusikka. Ja jos haluaa ruoan "kelluvan" hieman pojan yläpuolella, jotta kala saa enemmän virikkeitä, niin sen lusikan voi työtää vain vähän matkaa sinne sisään. Jos lusikan työntää siten, että kurkunpala tulee siihen lusikkaosaan kiinni, niin ruoka pysyy pohjan suuntaisesti.Pelkkä aloittelija kirjoitti:Oma partikseni vain ensin ujosteli kurkkua mutta kun se oli ollut akvaariossa pari tuntia se kävi kurkun kimppuun ja lutkutteli sitä siinä ainakin kaksikymmentä minuutia irti päästämättä.Mutta pelkään että partis keihästää ITSENSÄ siihen ruuvin päähän.
Aina pelottaa kun sen maha tulee ruuvin terävän osan lähelle. Osaako partis varoa sitä vai pitääkö "piikki" piilottaa kurkun sisään?
Parempi konsti on laittaa siimaan reilusti ongenkupponen kellumaan pinnalle. Loppui tuttavienkin kyselyt että mikä se tuon lusikan funktio tuolla pohjalla on?Kala_ kirjoitti:Ja nuohan on kätevä upottaa pohjaan ruuvilla, johon on sidottu siiman pätkä.
Ruuvin kiertää kiinni esim. kurkun kuoreen, siiman toinen pää esim. valaisimen päädyn alle. Ei tartte kastella käsiään missään vaiheessa, ja jos tuo kurkun kuori (niinkuin meillä) jää syömättä, saa sen kätevästi ylös