Minulla on lippukirjoahven pariskunta, noin vuoden vanhoja. Ovat aiemmin kuteneet usein noin kerran kahdessa viikossa ja saaneet 6 poikasta täysikasvuisiksi, mutta noin kolmeen kuukauteen eivät ole kuteneet. Olen kokeillut vaihtaa vettä joka toinen päivä (ei toiminut), nostaa ja laskea lämpötilaa 24-26*C väliä (sama tulos), olen pettänyt akvaarion lakanalla ettei akvaarioon näy liikettä - ei toiminut.
Mikä mättää lippujen kutuhommissa?
Onko mitään neuvoja, että liput kutisivat taas? Kaikki tieto on avuksi. Kiitos jo etukäteen!
Lippukirjoahventen kudusta
Valvoja: Moderaattorit
Onko akvassa muita kirjoahvenia kuin tuo kutupari? Entäs onko kalastossa tullut muutoksia ennen tuon kutemattomuuden alkua? Entäs alkaako ne millekään, vai onko kosiomenoja menossa mutta ei tulosta?
Yksi keino olisi laittaa toinen kala hetkeksi eri altaaseen ja laittaa se muutaman päivän päästä taas yhteen. Tai sitten vielä radikaalimpi tapa olisi ostaa altaaseen toinenkin koiras, kilpailu lisää kummasti koiraiden haluja
Joskus vuonna miekka ja kivi (20v sitten), kun tavalliset lehtikalat olivat vielä huomattavasti hankalammin kudetettavan kalan maineessa, yleensä kokoonpano 1 naaras ja 2 koirasta tuotti nopeasti tulosta. Tällöin piti olla tietenkin useampi allas käytössä...
Yksi keino olisi laittaa toinen kala hetkeksi eri altaaseen ja laittaa se muutaman päivän päästä taas yhteen. Tai sitten vielä radikaalimpi tapa olisi ostaa altaaseen toinenkin koiras, kilpailu lisää kummasti koiraiden haluja
Joskus vuonna miekka ja kivi (20v sitten), kun tavalliset lehtikalat olivat vielä huomattavasti hankalammin kudetettavan kalan maineessa, yleensä kokoonpano 1 naaras ja 2 koirasta tuotti nopeasti tulosta. Tällöin piti olla tietenkin useampi allas käytössä...
/jari