Otin n. 3 sentin kimalaispallon itselleni hoiviin, kun omistaja joutui luopumaan siitä. "Pallukka" on viihtynyt oikein hyvin leväbarbien ja partiksien kanssa ja syö hyvin. Olen/olin aikeissa hommata pieniä rihmakaloja, mutta onko yhdistelmä nyt poissuljettu tuon pienen ja viattoman näköisen petoeläimen takia? Siitä on vaikea uskoa mitään ilkeätä, koska leväbarbitkin saavat melkein peruuttaa sen suuhun eikä hän tee niille ikinä mitään pahaa.
Olen jo niin kiintynyt tuohon parisenttiseen persoonaan, enkä haluaisi luopua siitä. Toki kimalaispallo tarvitsisi kavereitakin, mutta se on pitkään viihtynyt yksikseen edelliselläkin omistajalla. Hän asuu 240 litraisessa purkissa.
Kimalaispallo ja rihmakaloja- mission impossible?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Melkein minkätahansa muun pallokalan kanssa olisi varmasti mahdoton yhdistelmä. Kimalaisen kanssa voi hyvällä tuurilla toimiakin. Mutta jos vaikka viikonlopuksi jäävät ruuatta, voi näissään kiukutteleva pallo haukata palan kenestä allastoverista tahansa, silloin vähänkin pidemmät evät ovat varmaan ensimmäisenä kokeiltavien ruoka-aineiden listalla.
Itse en lähtisi yrittämään, ellei rihmakaloille olisi toista allasta valmiina jos ongelmia ilmenee. Tosin minulla kimalaiset olivat nimenomaan lajialtaassa, joten kokemusperäistä tietoa ei asiasta ole jakaa.
Itse en lähtisi yrittämään, ellei rihmakaloille olisi toista allasta valmiina jos ongelmia ilmenee. Tosin minulla kimalaiset olivat nimenomaan lajialtaassa, joten kokemusperäistä tietoa ei asiasta ole jakaa.
Dixi et animam levavi.
-
- Starting Member