Oksista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ei, mutta sokeria ja muita ravinteita saattaa irrota, mikä kelpaa ainakin homerihmastoille ja bakteereille. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Meillä on omenapuunoksia akvaariossa. Olen ensin kuorinut ne todella huolella, niin että kaikki kuoren alla oleva nilakin häipyy ja sitten vain lyönyt akvaarioon. Partikset ovat ilmaistyövoimana huolehtineet lopusta.
Olen tehnyt valmiiksi liotettuja oksia ystävillekkin ja hyvin tuntuvat kelpaavan. Aika hommahan niissä on, muuta kauniita ovat.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olen tehnyt valmiiksi liotettuja oksia ystävillekkin ja hyvin tuntuvat kelpaavan. Aika hommahan niissä on, muuta kauniita ovat.

Mites sitten nuo kelopuiden oksat? Lapissa pari viikkoa sitten retkeilin ja bongasin maasta varsin mukavan näköisen ja kokoisen oksan ja poimin talteen. Nyt lojunut pari viikkoa kuistilla. Mitäs tuolle pitäisi tehdä ennen akvaarioon laittoa, kun ei kuorittavaa kuortakaan oikein ole? Naavaa kyllä tuntuu piisaavan, se nyt kai ainakin pitää repiä pois. Bakteereista ja muista ölliäisistä tässä nyt eniten huolehdin, ettivät pääse akvaarioon mellastamaan.
-
- Senior Member
Riippuu koosta. Nuo ihan ohkaiset ovat vettyneet parissa päivässä, paksummissa menee sitten vähän kauemmin. Olen huomannut omppupuunoksissa sellaisen piirteen, että jos ne ottaa pois vedestä niin ne kuivuvat melko nopeasti taas kelluvaan muotoon. Eli ei kannata kauhean pitkään niitä ulkoiluttaa kun on kerran saanut vettymään. 

Tääl on ollut jo 3kk männynoksat altaassa eikä mitään muutoksia vedessä ole havaittu. Sahasin oksat kaatuneesta puusta ja ne olivat kuivuneita. Tuoreita havupuun oksia ja juurakoita en menisi altaaseen laittamaan.amanda kirjoitti:Nyt meni mutuksi, mutta jostain olen ehkä kenties muistaakseni () lukenut että havupuiden oksia ei kannattaisi ihan niin vaan kipata altaaseen. Niissä kun on pihkaa tai jotain...
-
- Senior Member
Kiitos Koss! Se tuoreushan se siinä oli se pointti. Meikäläisen aivoissa kun pysyy aina vain tiedon muruja...Koss kirjoitti:Tääl on ollut jo 3kk männynoksat altaassa eikä mitään muutoksia vedessä ole havaittu. Sahasin oksat kaatuneesta puusta ja ne olivat kuivuneita. Tuoreita havupuun oksia ja juurakoita en menisi altaaseen laittamaan.amanda kirjoitti:Nyt meni mutuksi, mutta jostain olen ehkä kenties muistaakseni () lukenut että havupuiden oksia ei kannattaisi ihan niin vaan kipata altaaseen. Niissä kun on pihkaa tai jotain...

On se hienoa että täältä saa avun kun oma muistikapasiteetti reistailee.