JJVi kirjoitti:Joo jos meriittejä hakee, akvaarioseuran hallitus on varmasti semmoinen meriitti joka kannattaa ehdottomasti hankkia.

Epäilenpä kuitenkin, että siitä on CV:ssä enemmän haittaa kuin hyötyä
No, kyllähän se luottamustoimena tuo "uskottavuutta", mutta jos työnantaja sattuu tietämään seuran toiminnasta niin ehkei sitten niinkään ole mairittelevaa.. Varmaan kannattaisi jättää poiskin CV:stä..
Kyllä se tahtoo olla, että monessa harrastusseurassa vuosikokous on enemmänkin semmoinen nakitus tilaisuus, eli yritetään löytää jotkin
Jos noin on, niin kannattaako noita seuroja edes perustaa ympäri Suomea? Silloin varmaan kannattaisi harkita parempaa yhteistyötä muiden seurojen kanssa?
"Nakittaminen" ei kovin hyvää kuvaa anna seuran toiminnasta ulospäin. Mahtaisiko siihenkin olla syynä, ettei jäseniä paljoa kiinnosta, mitä seuralle tulee tapahtumaan jatkossa, koska seuraa ei koeta hyödylliseksi? Mielenkiintoinen ympäristö varmasti kerää halukkaita jäseniä ja lisää kiinnostusta seuran toimintaan - hallitustasollakin.
Nykyään halutaan kaikkea kivaa, mutta kukaan ei ole valmis panostamaan sen saamiseksi, saatikka ottamaan minkäänlaista vastuuta asioista.
Se on ikävä kyllä totta. Mutta...

Mainostetaanko esimerkiksi "Liity nyt hallituksen jäseneksi" -tyyliin riittävästi, vai onko se "No, päätetään ens kerralla hallituksessa - ei se kuitenkaan tästä muutu." Ja miten ne hallituksen jäsenet valitaan niissä seuroissa, joissa haluukkuutta enemmänkin on. "Kun et oo mun kaveri, niin mäpäs haluunkin Maijan sinne hallitukseen mun kaveriks" Eli uskaltaako seuran jäsenistä kukaan sanoa, että "hei, minähän voisin tulla hallitukseen" vai koetaanko se "En mä uskalla, kuitenkin ne ajattelee, mitä toikin luulee tietävänsä." Ja ennen kaikkea: Miten paljon hallituksessa on tätä kuppikuntaisuutta? Onko se este, ettei hallitukseen haluta ja uskalleta pyrkiä?
Tuo vertaus yritysmaailmaan ontuu pahasti, siellä on kuitenkin kyse rahasta eikä harrastustoiminnasta.
No, samalla tavalla yrityksiä, yhteisöjä ja seurojakin luotsetaan. Jos homma ei pelaa, niin olisiko silloin aika lopettaa seuran toiminta? Turhaa sitä kituvaa seuraa on hengissä pitää, jos ketään ei kiinnosta.
kokoukseen ja hallitukseen ja on sitä kautta valmis tekemään palkatonta ja harvoin kiitoksia keräävää työtä...

Kiitos tulee siitä, jos jäsenet kokevat seuran hyödylliseksi. Kiitosta on turha pyytää, jos ei ole valmis uhraamaan sen eteen jotain: palkaton työ, oma-aika yms. Pienissä, mitättömissä seuroissa hallitus tuskin saa palkkaa, joten onkin tärkeää, että siellä hallituksessa oikeasti on ne ihmiset, jotka ovat valmiita tekemään työtä ilman palkkaa ja asia kiinnostaa.
Ja juu, olen minäkin palkatonta työtä tehnyt