Jouniv kaipasi hiukan lisätietoa, tässäpä jotain:
Ostin ekat kiekot (11kpl, jäljellä siis 10 kpl) tammikuun lopussa, allas oli ollut toiminnassa tuolloin n. 3 viikkoa. Leväbarbeja ostin sitten "siivoajiksi" koska jokin tupsulevä alkoi ottamaan liikaa valtaa altaassa, nyt näitä leviksiä on kolme, tänä aamuna oli yksi kuollut. Tämä kuollut yksilö söi varmaan itsensä hengiltä, minä kun olen koittanut kasvattaa kiekkopoikasia isoimmiksi, niin tuntuu, että ruoka menee "parempiin suihin". Ahkerasti ruokaa mutustaa myös monniset: 3 leobardia, 6 albiinoa ja 3 partamonnista. Myös L177 löytyy, mutta se on keskittynyt näköjään yhden ison kasvin tuhoamiseen.

Sitten siellä uiskentelee parvi kardinaalitetroja niin ja 10 piikkisilmää. Sitten viimeksi on tulleet nämä kaksi isompaa kiekkoa.
Allas on 400 litranen, Juwelin omalla sisäsuodattimella sekä Eheimin proffa 2028.
Kasveista en osaa kaikkea nimetä, sen isoimman kasvin toin samasta altaasta ekojen kiekkojen kanssa, ei tiennyt silloinenkaan omistaja sille nimeä. Kasvi oli tosi komea: pitkät varret ja isot lumpeen näköiset lehdet. Tosiaan se pleko vaan on sen jyrsinyt tosi pahaan kuntoon - olen jo miettinyt laitanko plekon pois sieltä eli myyntiin. Mutta vedensuosikkia, isoa miekkalehteä, vallisneriaa (vai mikä se olikaan) ja muita pienenpiä kasveja. Eli ei varmaan tämä paljoa valaise, mutta voiko kasvit tätä aiheuttaakkaan?
Karanteenia en ole pitänyt missään vaiheessa. Ehkä ois ollut aiheellista nyt kun tuli nää viimesimmät kiekot, mutta kun ei ole kuin pieni allas vapaana, vain alle 50 litranen, niin ei ois varmaan uudet kiekot siellä tykänneet olla.