Vaatehuoneen hyllyllä oli laatikossa kaksi käytettyä elohopealamppua. Satuin huitomaan väärään suuntaan ja laatikko tipahti lattialle ja toinen lamppu meni pirstaleiksi ympäri vaatehuonetta. Elohopealampuissa mietityttää tämä sana "elohopea". Missä kohdassa lamppua sitä elohopeaa on? Ihan keskellä näyttäisi "hehkulangan" kohdalla olevan jokin lasinen systeemi, joka säilyi ehjänä.
Oli muuten aika mojova pamaus. Kuin ilmapallon pamahdus, mutta voimakkaampi.
Elohopealamppu tuhannen päreiksi
Valvoja: Moderaattorit
-
Pallokala
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Huh huh! Lentelikö ne palat paljonkin, silleen ihan sinkoamalla? Mietitytti vaan, kun mullakin on kyseiset lamput lojunut välillä milloin missäkin ja esim. kissani hyppii välillä vääriin paikkoihin tiputtaen kaikkea, en oo tullut ajatelleeksi sitä minkälaista tuhoa tollasen lampun tippuminen voi aiheuttaa.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Mä olin selin, joten en nähnyt itse tapahtumaa, mutta sirpaleita ainakin lensi ihan vaatehuoneen peränurkkaan asti (2,5 metriä pitkä vaatehuone, tää tipahti melkein toiseen päätyyn). Ylöspäin ei (onneksi) tainnut juuri mitään lennellä, syynä varmaankin se että lamppu oli avonaisessa lamppupakkauksessa ja se pakkaus tipahti tietty mukana ja jäi lampunraadon päälle. En siis osaa sanoa, että miten tehokas sirpalepommi tuo pahimmillaan olisi. 
-
helunia
- Member

- Viesti:
Eheheh... Mulla räjähti kerran yksi elohopeapurkauslamppu, kun se oli päällä... vettä loiskahti siihen kuumaan lamppuun...POKS!
Onneksi oli suojalasit (eli silmälasit) päässä.
Altaassa ei onneksi ollut kuin yksi kala enää (tyhjennysvaihe). Lasinsiruja lensi joka puolelle ja niitä löytyi mitä mielikuvituksellisimmista paikoista.
Silloin tuli mieleen muutaman kerran, että saankohan jonkun myrkytyksen. Mitään ei kuitenkaan ilmennyt, ei minulle eikä altaassa olleelle kalalle.
Onneksi oli suojalasit (eli silmälasit) päässä.
Altaassa ei onneksi ollut kuin yksi kala enää (tyhjennysvaihe). Lasinsiruja lensi joka puolelle ja niitä löytyi mitä mielikuvituksellisimmista paikoista.
Silloin tuli mieleen muutaman kerran, että saankohan jonkun myrkytyksen. Mitään ei kuitenkaan ilmennyt, ei minulle eikä altaassa olleelle kalalle.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi