Has suurhuutokaupan fiiliksiä 2005

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

maisu kirjoitti:Myytävistä tuotteista kerrotaan esitellessä pitkät pätkät ja täydentäviä kysymyksiä saa aina esittää.
Tätä en epäillytkään. Vaan sitä, mitäs sitten, jos ostaja ei halua 'kuunnella' esitettyjä faktoja, vaan 'mä haluun ton kalan!'
Usein myyjätkin pitävät silmällä kuka heidän kalojaan ostaa ja hakeutuvat juttusille.
Great.
valveutuneemmat ostajat ..., sillä suurin osahan on joko seurojen jäseniä tai jonkin nettifoorumin lukijoita.
Kertoo ehkä vain sen, että tietoa on saatu, mutta ei välttämättä sitä,
että niitä myös noudatetaan. Pessimistisesti ajateltuna. Positiivisesti ajateltuna - suurin osa on kuitenkin valveutuneita.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

lilo kirjoitti:
maisu kirjoitti:Myytävistä tuotteista kerrotaan esitellessä pitkät pätkät ja täydentäviä kysymyksiä saa aina esittää.
Tätä en epäillytkään. Vaan sitä, mitäs sitten, jos ostaja ei halua 'kuunnella' esitettyjä faktoja, vaan 'mä haluun ton kalan!'
Yleensä kanssaihmisiltä oletetaan järkiperäistä toimintaa.
akvaariossa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja akvaariossa »

Itse olin tässä huutokaupassa ekaa kertaa..Sain jopa mun vanhemmat raahattua mukaan huutamaan,mun ääni ei kyllä varmana olisi kantautunut lavalle asti joten onneksi ne suostuivat tulemaan mukaan 8-) Harmittamaan jäi kuitenkin nuo viherkatkaravut en nimittäin saannut yhtäkään pussia niitä :frown: No ensi kerralla sitten... Mukaan kuitenkin tarttui tältä reissulta kääpiömiekkakasvia,kelluusheinää ja kelluusverkkolehteä.... Ongelmaksi muodostui kuitenkin se että tummaleväpleko ja partamonnit sisustavat joka yö pohjan niin että aamulla melkein kaikki kääpiömiekkakasvit kelluu pinaalla, sama koskee tuota verkkolehteä. Näköjään nämä kalat haluavat pitää pohjan ilman mitään vehreyttä :?
kitiara
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kitiara »

Täytyy itsekin kertoa ensikertalaisen kokemuksia huutokaupasta. Niitä viherkatkarapuja sinne lähdin hakemaan, ja kolmannen pussin onnistuin huutamaan (tai no, poikaystävä oli kovaäänisenä). Kotona yllätys oli iloinen, kun pussissa olikin seitsemän rapua viiden sijasta. Isoimmat ravut ovat jo selvästi vihreitä... Lisäksi etukäteen suunnittelin ostavani jaavansammalta. Jälleen rapupussia katsellessa yllätys oli positiivinen, jaavansammaleessahan ne pikkuiset matkustivat.

Kaiken kaikkiaan kokemus oli ihan mukava. Tuosta marketista vain myöhästyin, kaikki parhaat palat oli ilmeisesti jo viety päältä. Oli kyllä hauska seurata muiden huutoja, kun itselle täysin epämielenkiintoisia artikkeleita huudettiin huimalla hinnalla. Olisi pariin kertaan tehnyt mieli itse korottaa hintaa niiden kahden ekan rapupussin kohdalla, mutta etukäteen olin laittanut tiukan rajan päivän rahantuhlaukselle.

Vielä hauskempaa oli nähdä isän ilme, kun tuliaiset näki ja kommentoi: "NOITAKO te menitte sinne hakemaan?" Ei ilmeisesti arvosta rapuja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”