Kokemuksia neontetra-kampaokamonni?
Valvoja: Moderaattorit
-
kiltsi
- Senior Member

Kokemuksia neontetra-kampaokamonni?
Kuinka pärjää neonit kampaokamonnien kanssa, onko tullut syödyksi? On uuden altaan laitto ja mietin, että kannattaako laittaa samaan altaaseen noita ettei joudu syödyksi yöllä monnien liikkuessa. Jostain luin, että saattaa olla makupalana otollinen tuon kokoinen tetra.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Kokemusta ei ole, mutta enpä laittaisi samaan. Kuulemma syö kaikki pienet kalat.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
OT: Lajinimet pienellä, kardinaalitetra, kampaokamonni. Ei se nyt mikään maata kaatava juttu ole, mutta näyttää hölmöltä 
Itselläni oli kardinaalitetroja, mustaneontetroja ja pikkumonnisia ison juovaokamonnin, pienemmän kampaokamonnin ja vielä pienemmän kurnuokamonnin kanssa ja ei noita pikkuisia ainakaan kadonnut.
Itselläni oli kardinaalitetroja, mustaneontetroja ja pikkumonnisia ison juovaokamonnin, pienemmän kampaokamonnin ja vielä pienemmän kurnuokamonnin kanssa ja ei noita pikkuisia ainakaan kadonnut.
-
jossuliini
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Täysin OT tämäkin...ja ihan vaan kettuillakseni
Lainaus kielitoimiston sivuilta http://www.kotus.fi/kielitoimisto/:
"Sairauden vuoksi myönnettävä loma on nimeltään sairausloma. Muissakin sairauteen liittyvissä yhdyssanoissa alkuosana on sairaus: sairauskertomus ’kertomus sairauden kulusta’, sairauskohtaus, sairaustapaus, sairauspoissaolo."
Kun tämä minua aina ärsyttää.

"Sairauden vuoksi myönnettävä loma on nimeltään sairausloma. Muissakin sairauteen liittyvissä yhdyssanoissa alkuosana on sairaus: sairauskertomus ’kertomus sairauden kulusta’, sairauskohtaus, sairaustapaus, sairauspoissaolo."
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pikemminkin uskoisin kampaokamonnin joutuvan neontetrojen ruokalistalle. Kampaokamonni, kuten muutkaan keskisuuret okamonnit eivät ole uhkana muille kaloille.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
amanda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
Meillä on iso ja uskomattoman lihava juovaokamonni ollut jo kymmenisen vuotta. Aikaisemmin minulla oli neon- ja kardinaalitetrojen sekaparvi enkä ainakaan huomannut tetrojen koskaan joutuneen okan ruokalistalle.
Kampaokamonni jää käsittääkseni pienemmäksi kuin juovaoka, joten eiköhän tetrat ihan turvassa ole. Minä annan juovaokalle iltaisin oman sapuskatabletin kotikolon suulle, maha täynnä se ei tunnu haluavan tetroja jahdata, tuskinpa saisi ihroineen kiinnikään.
Muistelen kylläkin täältä lukeneeni että jonkun juovaoka oli tempaissut naamaansa useammana sinineonin, joten niin pieniä tetroja ei ehkä kannata laittaa samaan.
Okamonnit ovat kauniita ja mielenkiintoisia kaloja, suosittelen!
Kampaokamonni jää käsittääkseni pienemmäksi kuin juovaoka, joten eiköhän tetrat ihan turvassa ole. Minä annan juovaokalle iltaisin oman sapuskatabletin kotikolon suulle, maha täynnä se ei tunnu haluavan tetroja jahdata, tuskinpa saisi ihroineen kiinnikään.
Muistelen kylläkin täältä lukeneeni että jonkun juovaoka oli tempaissut naamaansa useammana sinineonin, joten niin pieniä tetroja ei ehkä kannata laittaa samaan.
Okamonnit ovat kauniita ja mielenkiintoisia kaloja, suosittelen!
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minulla on tällä hetkellä kampaokamonni kolme-neljäsenttisten parvikalojen kanssa. Samoin minulla on ollut juova-, kurnu- sekä suklaaokamonni pikkukalojen kanssa. Neontetroja minulla ei ole ollut 15 vuoteen, mutta pidän okamonneja kiltimpinä kuin neontetroja.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Hyvä vetojossuliini kirjoitti:Täysin OT tämäkin...ja ihan vaan kettuillakseni![]()
Täytyykin laittaa korvan taakse, ei ole koskaan tullut mieleenkään että sairasloma olisi väärin sanottu.
Välillä ihmetyttää miten ihmiset pystyvät ottamaan itseensä niin kovasti korjauksista. Eihän niitten tarkoitus ole veetuilla, vaan auttaa toista (no, reilukerho (tm) on sitten eri asia ja sitä käydään kavereitten kesken). Tyhmähän se olisi joka ei ilmaisista neuvoista ottaisi oppia.
Okamonneista vielä sen verran, että kyllä ne tosiaan ovat aivan äärettömän suloisia otuksia ja ihania lemmikkejä. Kurnu- ja kampaokamonni jäävät onneksi melko pieniksikin 25-senttiseen juovaokamonniin verrattuna, joten niille löytyy sopivia altaitakin.
Minulla oli aikoinaan juovaokamonni letkuruokinnassa. Tiputin letkua pitkin monnin nenän eteen katkarapupellettejä ja arvon otus sitten imaisi pelletit masuunsa joutumatta liikkumaan armaan suojakolonsa suojista minnekään