Kasvi vesitähdikin tilalle
Valvoja: Moderaattorit
-
nallu80
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Kasvi vesitähdikin tilalle
Nyt tarvisin jonkun ison, mielellään köynnöstävän kasvin vesitähdikin paikalle. Olen kyllästynyt siihen, kun se tiputtaa alimmat lehtensä. Niitä lehtiä on allas täynnä. Vedensuosikki kasvaa kuin rikkaruoho, mutta en halua sitä koko takaseinustalle. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Altaan lämpötila on 25 astetta. Altaan koko on 200 litraa. Valaistus: 2 x 30 wattia ja valaistusaika on 12 tuntia. Lannoituksena nestemäistä ja tabletteja sekä hiilidioksidia.
Altaan lämpötila on 25 astetta. Altaan koko on 200 litraa. Valaistus: 2 x 30 wattia ja valaistusaika on 12 tuntia. Lannoituksena nestemäistä ja tabletteja sekä hiilidioksidia.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
-
Lisa
- Katalysaattori

- Viesti:
Hentorotala, rusolehti, vallisneria, karttulehti tai vesisaniainen - olisiko joku noista mieleesi? Itse olen saanut tuolla rusolehdellä taustaa piiloon todella hyvin. Upeat, punertavat oksat antavat altaalle runsaasti ilmettä 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Re: Kasvi vesitähdikin tilalle
Onko lämpötila tuollainen kalaston vuoksi? Mikä vesitähdikki on kyseessä?nallu80 kirjoitti:Olen kyllästynyt siihen, kun se tiputtaa alimmat lehtensä. Niitä lehtiä on allas täynnä. ...
Altaan lämpötila on 25 astetta.
-
nallu80
- Advanced Member

On kalaston vuoksi. Kasvi on tämä http://www.tropica.com/productcard_1.asp?id=053B
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
-
Lisa
- Katalysaattori

- Viesti:
Itse en saanut kyseistä kasvia menestymään vähässä valossa, mikä ei liene suurikaan ylläri. Paremmassa valossa ja ravinteessa, hiilidioksidissa tykkäsi kyllä olla, mutta jäi sitten muiden "superkasvua" harrastavien rusolehtien varjoon ja kulkeutui vähitellen harvennusten yhteydessä roskapönttöön.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minulla tuo Ludwigia repens "Rubin" kasvaa aivan ensiluokkaisesti, valoa 90W / 257 litraa (840 + 865 + Aquastar). Ei pienintäkään ongelmaa. En tosin ole saanut vesitähdikkejäkään milloinkaan tiputtamaan lehtiä kotioloissa. HAS:in näyttelyä purkaessa jättivesitähdikkini sen sijaan näyttivät lähinnä sulkasatoisilta; siellä oli niin matala lämpötila että miekkakasvitkin kuvittelivat talven koittaneen ja tekivät kaiken kaikkiaan 30-40 pikkutaimea. Tarjoaisin rusolehdillekin enemmän lämpöä kuin tuon 25 astetta, mutta jos siitä ei voi tinkiä niin sitten on vain toivottava parasta.
Minulla on myös intianvesitähdikkiä. Vettä vaihdan 50% viikossa ja valoa on yhteensä 1x18W ja 1x20W. Eli taitaa minunkin vesitähdikkien riutuminen johtua kierteisistä. Lähteekö kasvi enää kasvamaan, jos se on muuttunut rankeloksi, ja päässä on vielä kurttuisia lehtiä?
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*
Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen