Erikoinen kuparimonninen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
korudonna
Member
Member

Erikoinen kuparimonninen?

Viesti Kirjoittaja korudonna »

Kuinka yleinen on pitkäpyrstöinen ja -eväinen kuparimonninen? Ostin kyseisiä monnisia pienen parven ja yhdellä niistä on liehuvat evät. Väritys on kuparimonniselle minusta oudon vaalea, etenkin vatsapuoli aivan valkea.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
korudonna
Member
Member

Ilmeisesti aika harvinainen muoto kuparimonnista, koska kukaan ei kommentoi... Eikö kenelläkään ole vastaavia kaloja? :|
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Täplämonnisia on useikin noilla isoilla evillä, mutta kupareita ei ole tullut vastaan. Täplämonnin ja kuparimonninen on kyllä useastikin ristiin lisääntyneet altaissa.

Joten uskon olevan pitkäeväisen täplämonnisen ja kuparimonnisen risteytys.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

Tuolta monnilinkeistä ainakin löytyy C. Aeneus "long fin"
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

paul kirjoitti:Täplämonnin ja kuparimonninen on kyllä useastikin ristiin lisääntyneet altaissa.
Mistäs tämä tieto on peräisin?
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Mäkin ostin n. 4 kk sitten noita kupareita 12kpl jyväskyläläiseltä kasvattajalta. Ja noilla on kanssa ihan hirmu pitkät evät ja pyrstö...
korudonna
Member
Member

Kiitos tiedoista. Vähän mysteerille tämä vieläkin tuntuu. Ei ole koskaan tullut vastaan, että monnisillakin olisi pitkäeväinen muoto. Mun monniset on Tuurin Kalajutusta, enkä ostaessa kiireessä edes huomannut pitkäpyrstöistä ja -eväistä yksilöä. Kaksi muuta oli tavallista. En ole nyt käynyt liikkeessä, että olis kysynyt erikoisen kalan historiaa tai alkuperää. Terhakoita otuksia ovat, jatkuvasti pyörivät etsimässä sapuskaa [;)] .
paul
Advanced Member
Advanced Member

Kati kirjoitti:
paul kirjoitti:Täplämonnin ja kuparimonninen on kyllä useastikin ristiin lisääntyneet altaissa.
Mistäs tämä tieto on peräisin?
Tämä on faktaa. Eli ihan kirjallisuudesta kun lukee ja monien ihmisten kokemuksia. Minulla on myös kyseiset keskenään lisääntyneet.

Täplämonninen ja kuparimonninen on helpoimpia monnisia risteytymään.
monninen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja monninen »

Minulla olikin kuparimonni tapaus hännätön. 8O Oli kyllä vähän reppanan näköinen, mutta evärutto oli tosiaan edellisellä omistajalla syönyt sekä viiksiä, että pyrstön. :( Minulla Pommi monni :D eli pitkään ja voi ihan hyvin, vaikka olikin vain pyrstön töpö millä viipotteli eteenpäin. :)
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Itse juuri kyseisen huntueväisen kuparimonnisen nähneenä voin sanoa että on kyllä vinkeän näköinen tapaus! Evät ikäänkuin vähän sirppimäiset, oikein kaunis kalanen eivätkä evät näyttäneet touhotusta haittaavan. Muuten ihan kuparimonnisen näköinen ja mallinen.
paul
Advanced Member
Advanced Member

Minulla on itselläni täpliksiä jotka ovat huntupyrstöisiä (kuva www-sivulla)
korudonna
Member
Member

Kävin Kalajutussa ja vaikka kävin läpi kaikki eri altaissa olleet kupari- ja täpläkinmonniset (ja näitä oli paljon), ei siellä enää näkynyt huntupyrstöjä eikä -eviä. Kysyin asiasta myyjältä ja hän totesi, että niitä yritetään kyllä tuottaa, mutta aina ei onnista.

Minä pidän kyllä melkein enemmän aivan tavallisista kuparimonnisista :P .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”