KIITOS oikein paljon neuvoista..olen siis TODELLA tumpelo näissä vesikemian(siis kaiken kemian

)asioissa, joten mulle saa ja oikeastaan pitääkin vääntää rautalangasta, jotta menee kunnolla perille. Yrittäkää kestää..
Kiva kuitenkin kuulla, että voin edelleen jatkaa näiden mielenkiintoisten kalojen parissa. Minulla ei tällä hetkellä ole kuin yksi malawi(Pseudotropheus zepra, Lumbaulo) enkä edes aio vielä suunnitella muuta kalastoa, ennenkuin saan todellakin kaiken MUUN kuntoon.
Sellainen kysymys tämän hetkisestä kalastosta, jotta affenen lisäksi akvasta löytyy partamonni(uros),kyhmybanjomonni ja ampiais(vai mehiläis)okamonni. Nuo eivät malawialtaaseen kuulu, se tiedetään ja olen valmis laittamaan ne pois, mutta kysymys kuuluukin, että sopeutuvatko nuo miten helposti(pienellä vaivalla->stressillä) oikeanlaiseen veteen? Ovat tuossa purkissa olleet jo ainakin 2-5v(riippuen monnista) ja "sopeutuneet" näennäisesti hyvin, mutta onko niille miten suuri shokki joutua äkkiä niille oikeanlaiseen veteen?! Jos annan ne pois, pitääkö uusia omistajia muistuttaa pitkästä totutuksesta vai miten?? Tämä siis mieltäpainava ongelma ollut jo jonkin aikaa..
Mitäs mun nyt pitikään lisäillä...sitä asiaa riittää.
Eli..tuli tänään mieleen, että ei mulla vielä ihan kaikki olekaan kasassa, joskin kovasti kaikki yritän haalia. Sen käsityksen nyt sain, että mahdollisesti en tarviisi välttämättä tuota sähkönjohtavuusmittaria..onko näin?! Jos siis saatte laskettua ne arvot kunhan itse kerkeän mittailemaan..
On helpotus jos ei tuota mittaria tarvitsisi kun on kohtalainen investointi vaikka esim. saksasta sen hommaisi ja kun mulla ei ole luottokorttia..
Mutta, suurimmat(!) mitä multa puuttuu vielä, ovat jalusta ja sisäpuolelle asennettava tausta. Eli ei välttämättä pieniä investointeja mutta kun tarvitsee kuitenkin..Jalustasta ajattelin, että veli voisi mahdollisesti alumiinistä tehdä jos vain saisin jostain hommattua niitä liitoskappaleita. Osaako kukaan sanoa mistä niitä voi hommata?
Ja sitten tausta..olen päättänyt, että tahdon sisäpuolelle asennettavan taustan ja olen ajatellut, että tekisin sen itse. Mutta se, onnistuuko se onkin sitten toinen juttu..
Vaikka noita ohjeita on netti pullollaan, silti olisi hyvä, jos joku (senkin

) siitä rautalangasta mulle vääntäisi miten ja mistä se kannattaa tehdä. Onko miten vaikeaa ja saako tehtyä oikeasti aidonnäköisen..?!
En todellakaan sitä raaskisi ostaa..
Onko mielipiteitä siitä, kannattaisiko myös pohjalle tehdä joku kivipohjan "tausta" jonka päälle sitten lappaa kiviä ja mahd. hiekkaa??
Suodatuksesta sen verran, että uuteen akvaan laitan mattosuodattimen ja vanhasta akvasta sisäsuodattimen roskia keräämään. Tuon mattosuodattimen väsääminenkin kyllä arveluttaa..ei mitään hajua, minkä mallinen kannattaisi tehdä, mihin sijoittaa jne..
Tämä harrastus on niin pitkään hankalaa ja vaivalloista kunnes ehkä joskus sen toimivan kokonaisuuden TOIMIMAAN saan!Sitä odotellessa yritetään säätää sitten sitä sun tätä..
Tästä tuli taasen romaani ja jatkossa tulee tod.näk. myös, mutta nyt olisi tarkoitus pistää "harrastukseen" vauhtia ja siis tietoa kaivataan. Kiitos kaikille jotka jaksavat lukea ja vielä vastata minulle..

[/i]