Erikoinen kuparimonninen?
Valvoja: Moderaattorit
Erikoinen kuparimonninen?
Kuinka yleinen on pitkäpyrstöinen ja -eväinen kuparimonninen? Ostin kyseisiä monnisia pienen parven ja yhdellä niistä on liehuvat evät. Väritys on kuparimonniselle minusta oudon vaalea, etenkin vatsapuoli aivan valkea.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Täplämonnisia on useikin noilla isoilla evillä, mutta kupareita ei ole tullut vastaan. Täplämonnin ja kuparimonninen on kyllä useastikin ristiin lisääntyneet altaissa.
Joten uskon olevan pitkäeväisen täplämonnisen ja kuparimonnisen risteytys.
Joten uskon olevan pitkäeväisen täplämonnisen ja kuparimonnisen risteytys.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Kiitos tiedoista. Vähän mysteerille tämä vieläkin tuntuu. Ei ole koskaan tullut vastaan, että monnisillakin olisi pitkäeväinen muoto. Mun monniset on Tuurin Kalajutusta, enkä ostaessa kiireessä edes huomannut pitkäpyrstöistä ja -eväistä yksilöä. Kaksi muuta oli tavallista. En ole nyt käynyt liikkeessä, että olis kysynyt erikoisen kalan historiaa tai alkuperää. Terhakoita otuksia ovat, jatkuvasti pyörivät etsimässä sapuskaa
.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Tämä on faktaa. Eli ihan kirjallisuudesta kun lukee ja monien ihmisten kokemuksia. Minulla on myös kyseiset keskenään lisääntyneet.Kati kirjoitti:Mistäs tämä tieto on peräisin?paul kirjoitti:Täplämonnin ja kuparimonninen on kyllä useastikin ristiin lisääntyneet altaissa.
Täplämonninen ja kuparimonninen on helpoimpia monnisia risteytymään.
Malawi - hietikko-biotoppi
Kävin Kalajutussa ja vaikka kävin läpi kaikki eri altaissa olleet kupari- ja täpläkinmonniset (ja näitä oli paljon), ei siellä enää näkynyt huntupyrstöjä eikä -eviä. Kysyin asiasta myyjältä ja hän totesi, että niitä yritetään kyllä tuottaa, mutta aina ei onnista.
Minä pidän kyllä melkein enemmän aivan tavallisista kuparimonnisista
.
Minä pidän kyllä melkein enemmän aivan tavallisista kuparimonnisista