Vinkkiä sisäsuodattimen aukaisuun?
Valvoja: Moderaattorit
Vinkkiä sisäsuodattimen aukaisuun?
Voi jummijammi sentään kun osaa olla tiukassa!
Mulla on fluval3 sisäsuodatin ja sen auki saaminen puhdistusta varten on todella hankalaa. En tiiä onko mulla tekniikkavirhe tai jotain, mutta sen auki saamiseen meni valehtelematta 10 minuuttia.
Akvaarioni lahjoittanut kaveri kyllä sanoi sen olevan tiukka, mut en osannut kuvitella tällaista. 
-
teemu7117
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Minulla on karanteenialtaassa toisena suodattimena myös fluval 3. Kyllä se vaan tuntuu pirun tiukassa olevan tuo aukeaminen. Roottoripesä kannattaa tuosta mallista tietysti sitten putsata samalla, kun muuten suodatinta pesee. Mikäli siellä on tarpeeksi kökköä ei suodatin enää käynnisty. Pikku putsaus ja pelaa taas.
-
teemu7117
- Senior Member

Ei kyllä tuo minulla on ainakin vanha malli. Tarkkaa ikää en osaa sanoa, ehkä 5-10 vuotta vanha. Todella tiukassa on tuon ulkokuoren irroitus tuosta moottoriosasta.Onko tämä jokin uusi malli, kun mulla Fluval kolmoset aukee aivan lellisti? Vai onko kyseessä itse roottoripesän aukaisu? Sitä en ole ikinä avannut, kun minusta sitä ei voinut avata. Vai voiko?
Kyllä sen roottoriosan voi avata. Ensin ottaa siitä päältä sen helposti irtoavan osan pois ja sitten työntää sormensa siihen aukkoon ja vetää ulospäin. Näin aukeaa roottoripesä. Kieltämättä tuo näyttää siltä ettei siitä enää mitään irtoa tuon ekan irtoavan osan jälkeen.
Ihme, että sinulla suodatin ylipäätään toimii, jos et ole päässyt sitä roottoripesää putsaamaan. Itse olen huomannut kyseisessä suodatinmallissa tosiaan sen, että jos roottoripesää on tarpeeksi tauhkanen suodatin toimii, kunnes töpselin irroittaa. Sitten kun töpselin laittaa takaisin laite ei sano enää mitään. Tämän jälkeen roottoripesän putsaus ja laite pelaa taas.
Kyllä se joskus tiukassa onkin lähteä käyntiin edes putsauksen jälkeen. Pumpulipuikolla olen sitä koloistaan koittanut putsata ja sitten ihmetellyt kun käynnistäessä monesti sieltä lähtee töhkät lentoon. Nyt täytyy siis ruveta tutkiin laitosta tarkemmin seuraavalla suodatinpesukerralla... Kiitos vinkistä
. Ihmeen heikot käyttöohjeet kyseisellä laitteella ja nekin vähät ohjeet oli ei-suomenkielisinä
.
Auttaisiko aukaisuun kun sen tekisi puhtaassa vedessä. Sain tänä aamuna sillai auki tiukassa olleen Aquael -laitteen roottoripesän kannen.
Auttaisiko aukaisuun kun sen tekisi puhtaassa vedessä. Sain tänä aamuna sillai auki tiukassa olleen Aquael -laitteen roottoripesän kannen.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Varmista ettei suodatinpatruunan sisäpuolella ole mitään "nystyä" joka hankaloittaa avaamista.
Minä vietin rattoisan puolituntisen yrittäen avata Fluval2+:an suodatinpartuunakoteloa (tai mikä ikinä onkaan), ja lopulta avasin sen veitsellä raaputtaen hurjan muovimöhkön pois. Möhkö tosin tuli erräässä sulamiskatastrofissa, mutta miksi siellä pesän sisäpuolella ei voisi olla jotain pikkuista valupahkaa.
Minä vietin rattoisan puolituntisen yrittäen avata Fluval2+:an suodatinpartuunakoteloa (tai mikä ikinä onkaan), ja lopulta avasin sen veitsellä raaputtaen hurjan muovimöhkön pois. Möhkö tosin tuli erräässä sulamiskatastrofissa, mutta miksi siellä pesän sisäpuolella ei voisi olla jotain pikkuista valupahkaa.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Helpoin tekniikka
Ainakin vanhanmallinen Fluval 4 aukeaa helposti seuraavalla tavalla:
Suodatin sankkoon ja riuska ote moottoriosasta. Tuetaan suodattimen alaosa sankon pohjalla laitoja vasten ja nikutetaan vuoronperään 2-suuntaisesti esim vasemmalta oikealle. Nitkutuksella lähtee moottoriosa äkkiä irti, ei vaadi isompaa voimankäyttöä. Tämä tyyli ei myöskään kuluta suodattimen osia ja minulla on yli 15 v pysynyt Fluval 4 kunnossa.
Suodatin sankkoon ja riuska ote moottoriosasta. Tuetaan suodattimen alaosa sankon pohjalla laitoja vasten ja nikutetaan vuoronperään 2-suuntaisesti esim vasemmalta oikealle. Nitkutuksella lähtee moottoriosa äkkiä irti, ei vaadi isompaa voimankäyttöä. Tämä tyyli ei myöskään kuluta suodattimen osia ja minulla on yli 15 v pysynyt Fluval 4 kunnossa.
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php