Voiko kaloille antaa hyttysiä tai kärpäsiä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kwani
Junior Member
Junior Member

Voiko kaloille antaa hyttysiä tai kärpäsiä?

Viesti Kirjoittaja Kwani »

Voiko kaloille antaa esim. tapettuja hyttysiä/kärpäsiä?
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

kyllähän niitä voipi antaa
Sassi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Jestas mikä matsi akvaariossani alkoi eilen kun jokin pieni yökkönen erehtyi lehtämään sinne ja tippui veteen! Joka jannu yritti napata siitä osansa! Voiton vei lopuksi mustaneontetra, vaikka ötökkä oli liki saman kokoinen kuin itse fisu! 8O Loppu ilta sillä sitten menikin kaahaillessa muita kaloja karkuun yökkö suussaan. :mrgreen:
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Eikös esim. kuivat hyttyset turpoa kalojen mahassa? Semmosen käsityksen olen saanut.
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Sassi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Korva kirjoitti:Eikös esim. kuivat hyttyset turpoa kalojen mahassa? Semmosen käsityksen olen saanut.
Niin minäkin olen asian ymmärtänyt. Vähän sama asia kuin linnuilla, jotka popsivat häissä heitettyjä riisinjyviä...
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Sassi kirjoitti:Vähän sama asia kuin linnuilla, jotka popsivat häissä heitettyjä riisinjyviä...
Tämän takia kannattaakin hääriisinä käyttää keitettyä riisiä :mrgreen:

Anteeksi, ot... [;)]
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Kwani
Junior Member
Junior Member

Ajattelinkin jos just olen tappanut iniskön ja pistän sen suoraan akvaan riideltäväksi
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Kwani kirjoitti:just olen tappanut iniskön ja pistän sen suoraan akvaan
Heh, Off-Topicci:
Isoveljeni istui iltaa viime kesänä meillä kotona parin kaverin kanssa. Takapihalle oli ovi auki koko illan. Arvatenkin hyttysiä koko kämppä täysi 8O
Siitäpä pojat keksivät oivan homman (oluella oli todellakin osansa tähän aivoitukseen): Hyttysjahti! Kivaa katsella kun kalat antaa kyytiä niille hemmetin inisijöille, siinä on jo koston makua :mrgreen:

Seuraavana päivänä mietin että mikä mättää kun mm. mustatetroille ei ruoka kelpaa... Olivat pistäneet pikkuporukalla poskeen melkein 50 hyttystä.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Meillä mökillä kertyy ullakon ikkunaan miljoonittain hyttysiä ja siihempähän ne sitten kuolevat. Tekisi kyllä mieli viedä kotia ja antaa kaloille, mutta kun ei oikein voi...
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

John D kirjoitti:
Sassi kirjoitti:Vähän sama asia kuin linnuilla, jotka popsivat häissä heitettyjä riisinjyviä...
Tämän takia kannattaakin hääriisinä käyttää keitettyä riisiä :mrgreen:

Anteeksi, ot... [;)]
Edelleen OT, mutta tuo riisijuttu on ainakin seuraavam linkin mukaan ihan höpöjä, vaikuttaa sitäpaitsi ihan perustellulta tuo väitteen kumoaminen.
http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/f ... inen.shtml
Dixi et animam levavi.
Kwani
Junior Member
Junior Member

elikkäs siis antaakko vaiko eikö antaa kas siinä pulma :mrgreen:
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Kwani kirjoitti:elikkäs siis antaakko vaiko eikö antaa kas siinä pulma :mrgreen:
Eli niistä hyttysistä vielä kerran: anna pois vain, erinomaista ja luomua sapuskaa [;)]
mysli kirjoitti: Edelleen OT, mutta tuo riisijuttu on ainakin seuraavam linkin mukaan ihan höpöjä, vaikuttaa sitäpaitsi ihan perustellulta tuo väitteen kumoaminen.
Hyväpä tietää tuokin, lopetan tästälähtien ilta-sanomien sarjakuvien käytön tietolähteenä 8O :mrgreen:
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Kwani
Junior Member
Junior Member

jatketaanpas vielä sit kyselyä eli mitä muuta "luomuruokaa" vois käydä luonnosta keräämässä? muurahaisia, hämyhäkkejä?
Kuinka paljon niitä uskaltaa antaa?
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Mites tuhatjalkaiset?

Entä kannattaako perustaa oma onkilieromatofarmi?
IderG
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja IderG »

Sassi kirjoitti:
Korva kirjoitti:Eikös esim. kuivat hyttyset turpoa kalojen mahassa? Semmosen käsityksen olen saanut.
Niin minäkin olen asian ymmärtänyt. Vähän sama asia kuin linnuilla, jotka popsivat häissä heitettyjä riisinjyviä...
Niin ja sitten ne ahneet tehtailijat valmistavat ja kauppiaat vielä myyvät kaloille äärimmäisen vaarallista kaiken maailman kuivattua ruokaa, kuten hyttysten toukkia ja putkimatoja..

Hei haloo, eikös miltei kaikki perusruoka ole purkeissa kuivattuna? Eikä se ehdi pahasti likoamaan, ennen kuin ehtii kalojen vatsaan.

Kaloille voi tarjota kaikkea luonnosta löytyvää pienikokoista hyönteis-, hämähäkki-, äyriäis- ym.faunaan kuuluvaa, jota kalat suostuvat syömään. Madotkin kuten änkyri- ja nivelmadot ovat erinomaista ruokaa. Viimeksi mainitut, ennen muuta pienikokoisetkin onkilierot, täytyy kuitenkin paloitella useimmille kaloille. Kastematoja sen sijaan ei juuri kannata käyttää. Paksunahkaisina ne soveltuvat vain isoille ahvenille ym.
Ivan der Grausame

"Gott erbarmt Sich, Ich nicht"
vemkki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vemkki »

Sassi kirjoitti:Jestas mikä matsi akvaariossani alkoi eilen kun jokin pieni yökkönen erehtyi lehtämään sinne ja tippui veteen! Joka jannu yritti napata siitä osansa! Voiton vei lopuksi mustaneontetra, vaikka ötökkä oli liki saman kokoinen kuin itse fisu! 8O Loppu ilta sillä sitten menikin kaahaillessa muita kaloja karkuun yökkö suussaan. :mrgreen:
No jopas nyt. Mun akvaariossa kalat eivät koskaan tajua mitään hyönteisten päälle, jos ne vaan kelluu pinnalla. Vain tehdasruoka ja pakastesurviaiset kelpaavat pinnalta. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”