Eheim aquaball 2210
Valvoja: Moderaattorit
Eheim aquaball 2210
Mikäs tossa suodattimessa vois olla vikana kun ei jaksa oikeen pumpata kunnolla ja on juuri putsattu kunnolla. Ei pidä mitään erikoista ääntä ja iästä ei ole tietoa muuta kuin +1v.
130Ltr
Re: Eheim aquaball 2210
Ymmärränkö oikein, et oot hommannu vasta kyseisen suodattimen? Mulla itselläni kyseinen versio ja ei sitä juuri pääse kehumaan varsin jos vertaa vanhempiin eheimin malleihin.massive kirjoitti:... iästä ei ole tietoa muuta kuin +1v.
Ja onhan se 'virtaus nopeuden' säätö kokonaan auki? (sorry, jos kyselen tyhmiä

Aquaballit on eheimin 'uusin' versio ja ovat olleet markkinoilla muutaman vuoden. Ensimmäisissä myyntikappaleissa oli siinä mustassa rasiassa sitä valkoista vanua, mutta myöhemmin markkinoille tulleissa se on korvattu sellaisella sinisellä karkeahkolla suodatin patruunalla. Siihen voi ostaa myös sellaisia rakeita.
Heikko tehoinenhan se on, mutta kyllä siinä virtauksessa pitäisi kasvien heilua. Ainakin meillä jättiläisvallisneriat virrassa heiluu. Muuta en val. osaa sanoa.
Heikko tehoinenhan se on, mutta kyllä siinä virtauksessa pitäisi kasvien heilua. Ainakin meillä jättiläisvallisneriat virrassa heiluu. Muuta en val. osaa sanoa.
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Olen kuullut aquaballeista aiemminkin että eivät oikein jaksaisi puhaltaa riittävän kovaa. Omassa Dolphinissani vastaavanlaiset ongelmat ratkesivat roottorin+roottoripesän ronkkimisella (=lue: puhdistuksella), en osaa sanoa tehoaisiko tuohonkin sitten...
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.
No 550 litraa se pumpaa tunnissa että ei nyt ihan heikkotehoinen laite.Heikko tehoinenhan se on,

Ongelmahan on sen veden paluuputken suuri halkaisija eli painetta ei ole ihan kauheasti. Uusissa malleissa mukaan tulee suutin, sellasen voi ostaa vanhaankin. Tai voihan siihen viritellä pätkän pienempää letkua.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos ei auta ja moottorikin on putsattu, niin jotain vikaa siinä sitten on.
Koska on muuten patruunat vaihdettu, eivät ainakaan minulla kestä puolta vuotta pidempään.