Helmirihmakalat

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hepokatti
Starting Member
Starting Member

Helmirihmakalat

Viesti Kirjoittaja hepokatti »

Sain kaverilta kaksi helmirihmakalaa. Hänellä kalat elivät sovussa, mutta minulle muutettuaan toinen kala rupesi pomottaan tätä toista. Molemmilla on punaista rinnassa, joten voisiko olla että molemmat on koiraita ja todenneet sen vasta minun akvaariossani? Voisinko ottaa tähän pari naarasta tasoittamaan tilannetta?
NK
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NK »

Onko altaasi kovin erilainen kuin rihmojen edellinen koti? Jos nykyinen allas on vaikkapa pienempi tai siellä on vähemmän kasvustoa ja suojapaikkoja, voisi siinäkin olla yksi syy riitojen puhkeamiselle.

Itse ottaisin helmirihman yksin, parina tai haaremina, mutta kahta paria en välttämättä ottaisi isoonkaan altaaseen. Sen verran äkäinen reviirikala helmirihma saattaa joskus olla.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

kysy akvaarioliikkeestä jos saat palauttaa toisen herran ja ostaa sille rouvan tai kaksi kaveriksi
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Minkä kokoinen allas rihmoillasi on?
Se määrää suuresti kuinka monta rihmaa mahtuu.

Selkäevistä tunnistat helpoiten sukupuolet.
Koiraalla selkäevän muoto on terävämpi ja naaralla pyöreä.
hepokatti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hepokatti »

Allas on 180 litraa. Allas on pienempi kuin mistä kalat hain, joten syy voi olla se. Olen yrittänyt tarkkailla kalojen selkäevien pituutta, mutta toisella kalalla evä makaa selän päällä enkä ole kertaakaan nähnyt sitä suorana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”