Rihmoja ja paratiisikaloja

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Helene
Starting Member
Starting Member

Rihmoja ja paratiisikaloja

Viesti Kirjoittaja Helene »

Heips!
Auttakaa nyt avutonta. [;)]
Onko kellään kokemuksia kääpiörihmoista ja paratiisikaloista samassa sopassa?

Katselin tossa noita niiden vaatimuksia veden suhteen ja ne on kutakuinkin samat, ainakin niillä sivuilla missä minä kävin..
Mutta luin että paratiisikala olisi jotenkin agressiivinen eli miten on.. Voiko noita laittaa samaan altaaseen? :?
Silloin tällöin saan kohtauksen olla hieno nainen, mutta onneksi se ei koskaan kestä kovin pitkään!!
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

sopivuudesta

Viesti Kirjoittaja sttl »

Paratiisikalat tulevat toimeen keskenään,mutta luulen että voisivat ahdistella kääpiörihmoja,ja innostua nyppimään niiden "matomaiset" rihmat eri lajiakin ovat,mutta itsellä ei kuitenkaan käytännön kokemusta mitä lajit sanoisivat toisistaan... :roll:
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Paratiisikala ei tykkää jos pintakerroksessa on muutakin väkeä. Varsinkin muut labyrinttikalat saattavat olla punainen vaate. Itse olen yhdistelly paratiisikaloja eri barbien ja kirjoahventen kanssa. Nämä saavat olla täysin rauhassa.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Meillä paratiisit ja helmirihmat ovat sovussa, mutta on tuossa pintakasveja aikas paljon..
Helene
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Helene »

Kiitos kaikille vastauksista... Niiden perusteella olen nyt päätynyt siihen, että otan paratiisikalojen siasta jotain muita kaloja.. En viitsi turhaan ottaa riskiä. [;)]

Jos on jollakulla ehdotuksia niin pistäkää tulemaan. :mrgreen:
Vesiarvot on kääpiö rihmoille juuri sopivat ja allas on 240L.
Silloin tällöin saan kohtauksen olla hieno nainen, mutta onneksi se ei koskaan kestä kovin pitkään!!
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kääpiörihmakalojen kanssa käyvät esim. intiaaninsulat, kardinaalitetrat tai rubiinitetrat. Pohjaosastoon voisi pulauttaa vaikkapa parven helmi- tai kuparimonnisia (hiekkapohja!) ja levää taltuttamaan sopisi parvi katinkultamonneja.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Meillä ei kyllä ole mitään ongelmia paratiisikalojen ja sinirihmojen yhteiselossa, vaikka pintakasvia ei ole paljoa, eikä oikeastaan kasvillisuutta muutenkaan. Sinirihmoista osa on vielä aika pieniä, mutteivät paratiisit niihin mitään huomiota kiinnitä. Toisiaan ajavat takaa välillä, naaras useimmiten urosta. :P
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”