Kivan näköisiä fisuja muuten.

Valvoja: Moderaattorit
Kyseessä oli siis vertailu timantin ja punatimantin välillä.Hmmno. Mikäli tavallinen timanttikirjoahven muistuttaa yhtään punatimanttikirjoahventa (hemichromis lifalili), joita kasvatin aiemmin, niin en välttämättä laittaisi 86-litraiseen edes pariskuntaa. Itselläni ei 140-litraiseen meinannut pariskunnan lisäksi kahta poikamiestä mahtua! Toki kyseessä ovat aina yksilöt, ensimmäinen pariskuntani oli oikeinkin herttainen ja säyseä, sai oikein silitelläkin, jos halusi.
Punatimantit saattavat pariskuntana silloin tällöin kutuajan ulkopuolellakin olla kuin paita ja peppu, mutta joskus koiraan kyöhääminen meinasi kyllä käydä naaraan kunnon päälle. En sitten tiedä, jos tuossa altaassasi olisi riittävästi piilopaikkoja ja mutkaisia reittejä, niin pärjäisivätkö. Yhden parin lisäksi en kyllä muuta sitten laittaisi. Pariskunta kun valtaa reviirikseen suunnilleen koko altaan, ja siinä saavat sitten kyytiä kaikki muut kalat lajista riippumatta...
Nättejä ne ovat, ei siinä mitään...!
128 litraa on seitsemälle yksilölle aivan liian pieni, ja kuten mainitsinkin, saattaa olla, että altaaseen kuin altaaseen mahtuu ainoastaan kutupari. Pieninä menevät porukassakin. Tai jos jättää pelkkiä samoja sukupuolia, niin sitten. Perhesiteet aiheuttavat eniten harmia ylimääräisille pyörille.Montako affenta sinulla "hs75" on siinä 180 litraisessa. Minä kyllä ajattelin että 128 litraiseen voisi 2 tai 3 jättää, tällä hetkellä seitsemän.
Joko olet sukupuolista päässyt selville, minusta kaikki ovat samannäköisiä.
Sukupuolista en ole lainkaan varma, jotain epäilyjä kyllä on. Kehittyneempi harrastaja todennäköisesti nimeäisi ne helposti. Ja minusta taas kaikki näyttävät erilaisilta...Sinikaarina kirjoitti:Montako affenta sinulla "hs75" on siinä 180 litraisessa. Minä kyllä ajattelin että 128 litraiseen voisi 2 tai 3 jättää, tällä hetkellä seitsemän.
Nyt kirjoitan mutu-tuntumalla: Alkuperäisen viestin kirjoittaja lienee tarkoittanut 7 poikasta, vai kuinka? Eli 130 litrainen seitsemälle poikaselle on ihan hyvän kokoinen. Se on kyllä totta, että seitsemän aikuista yksilöä ei mahdu tuon kokoiseen.JenniH kirjoitti:128 litraa on seitsemälle yksilölle aivan liian pieniMontako affenta sinulla "hs75" on siinä 180 litraisessa. Minä kyllä ajattelin että 128 litraiseen voisi 2 tai 3 jättää, tällä hetkellä seitsemän.
Niinpä, tuo aggressiivisuus on kovin yksilöllistä. Eipä punatimantti ole sen kummoisempi ahven kutuaikojen ulkopuolella, mitä nyt popsii pikkuruisimmat tetrat... Oma naaraskolmikko ei myöskään ollut sen agressiivisempi (tiedä sitten ovatko koiraat yleisemmin agressiivisia, minulla ei ole niistä kokemusta), tosin ne elelivät 720-litraisessa sateenkaarikalojen ja haibarbien kanssa, eli nopeaa ja selkeästi suurikokoisempaa allaskaveria.jezzie kirjoitti:Itseasiassa nuo minun punatimantit ovat juurikin Liinaselta tulleita eikä niissä edelleenkään ole mitään agression merkkejä muita kaloja tai toisiaan kohtaan.
Minusta voisit ihan hyvin ottaa muutaman lifalilin ja odottaa parinmuodostamista, jos vaan olet valmis luopumaan ylimääräkaloista... Jos löytyy kuteva pariskunta niin ylimääräpunatimantit saavat kyllä sellaista kyytiä kutuaikana että oksat pois.maisu kirjoitti:Otsapattia tai edes pientä alkua sellaisesta en nähnyt näistä kenelläkään. Tähän altaaseen ei mitään muuta ollut tulossakaan kuin nämä, minullahan ei ole mitään parvikalapakkomiellettä.Banjomonneja on edelleen sellainen kymmenisen yksilöä mutta niillähän on se kaivautumisstrategia turvanaan ja muutenkin voivat olla vähän kova luu lifalileille.