Hyvä hyvä, että plekosi esiintyi!

Minulla kesti muistaakseni pienen sokkelon kanssa hankinnasta lähemmäs 2kk, että se alkoi liikkumaan varovasti myöskin päivisin.
Muuten plekoista puhuen itse mietin tuossa juuri rakentavani kuvausakvaarion, että saisi ne kuvat kaikista niistäkin plekoista nettiin, jotka ovat aina piilossa tai välttelevät hyvin kameraa. Muunmuassa Tulipiikkipleko L-25 ja Tähtivampyyripleko L-240 ovat aina piilossa.. Tähtivampyyri on ollut minulla jo lähemmäs vuoden tai ylikin ja siitä ei ole muutakuin kuva pyrstöstä.

Myöskään sinisilmäplekosta [P. cohliodon] en ole onnistunut nappaamaan kokokuvaa, vaikka kyseessä onkin 25cm ruökäle. Se nyt on aina jossain varjossa..
Sokkeloplekot liikkuvat minulla ihan kohtuu hyvin, kunhan ovat oikeanlaisessa seurassa. Arimpia ne näyttävät silti kyllä olevan ainakin muihin Hypancistruksiini verrattuna (L-46, L-260, L-333). Paha tietty verrata seura-altaaseen, kun altaistani löytyy käytännössä muutaman kiekon lisäksi pelkästään piilottelevia plekosia ja osa on "lajialtaissaan".