60 litrainen
Valvoja: Moderaattorit
-
nallu80
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
60 litrainen
Voipi olla, että pistän 60 litrasen uudelleen pystyyn, mutta mietin vaan sitä, että viitsiikö siihen pistää yhtään mitään. Olen katsellut tuota 200 litrasta ja sekin tuntuu jo pieneltä. Haluan eläimille hyvät olot. Enpä tiedä mitä teen tuon 60 litrasen kanssa. Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Alkeet hyvinkin
Seitkytluvun alussa Hyvinkäällä vaikutti akvaarioharrastajien "isä".
Hänen akvaarioistaan ostettiin kaikki alaan liittyvät.
Itselläni oli 65l "akvaario". Siellä oli 20-30 kalaa. Silloin ei tiedetty, että kaloja oli liian paljon. Kaikki toimi hyvin silloin. Akvaarioharrastus ei myöskään ollut nykyistä besserwisser tyylistä, jossa pitää tietää, tai olla tietävinään muita paremmin kaikesta.
Huomasin seurattuani tätä saittia, että monet "vanhat jäsenet" ovat aivan liian viisaita. Kaikki mitä muut tekee on väärin. Vanhojen omat jutut ovat ainoita oikeita.
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
-
nallu80
- Advanced Member

Avomies sanoi tiukan ei katkaravuille
Puhuttiin vähän, että jos pistäisin sinne kääpiökynsisammakon. Mulla on ennenkin ollut sellanen, mutta kalojen kanssa. En enää ikinä ota kalojen kanssa sammakkoa. Mutta laijakvaario olisi ihan kiva. Olen aina tykännyt kääpiökynsisammakosta. Mitä sanotte?
Puhuttiin vähän, että jos pistäisin sinne kääpiökynsisammakon. Mulla on ennenkin ollut sellanen, mutta kalojen kanssa. En enää ikinä ota kalojen kanssa sammakkoa. Mutta laijakvaario olisi ihan kiva. Olen aina tykännyt kääpiökynsisammakosta. Mitä sanotte?
-
BusinessAngel
- Starting Member

Tää ei nyt liity asiaan, mut mikset enää pistäis sammakkoa kalojen kanssa? Mulla oli joskus alkuaikoina tämmönen yhdistelmä ja hyvin näytti ainaki mulla toimivan. Kääpiökynsisammakko eli aika vanhakski. Muuten toi suunnitelma kuulostais hyvältä. Mäkin tykkään kovasti noista sammakoista.nallu80 kirjoitti:En enää ikinä ota kalojen kanssa sammakkoa.
-
nallu80
- Advanced Member

Koska mulla kuoli se sammakko ilmeisesti nälkään. Ensin siltä meni silmät harmaiksi (soketutui?) ja sitten se laihtui aivan mielettömästi ja kuoli. Muutenkin kalat kiusasivat sitä eivätkä antaneet sen syödä. Parempi olla omassa altaassa lajitoverien kanssa. Silloin allas tulee sammakon ehdoilla.
-
BusinessAngel
- Starting Member

Oho! Voi kurjaa...nallu80 kirjoitti:Koska mulla kuoli se sammakko ilmeisesti nälkään. Ensin siltä meni silmät harmaiksi (soketutui?) ja sitten se laihtui aivan mielettömästi ja kuoli. Muutenkin kalat kiusasivat sitä eivätkä antaneet sen syödä. Parempi olla omassa altaassa lajitoverien kanssa. Silloin allas tulee sammakon ehdoilla.
BusinessAngel kirjoitti:Oho! Voi kurjaa...Sammakko-parka. Mun sammakko oli oikeen pullee ja ilonen veijari. Olin harkinnu nyt tähän nykyiseenki akvaarioon sammakkoa, mut näköjään voi käydä huonostiki... Täytyy harkita.
Menee vähän OT mutta parempi, ettet edes harkitse. Tästä yhdistelmästä kärsivät sekä kalat että sammakot, syyt löytänee helposti hakutoimintoa käyttäen.
-
ChubaChubs
- Starting Member

-
ChubaChubs
- Starting Member