CO2 Zajacista, loput muualta
"Täydellinen" CO2-systeemi
Valvoja: Moderaattorit
-
kantarelli
- Member

Minä taidan päätyä tilaamaan tällä kertaa vain turveuutetta, sähkönjohtavuusmittarin, kalibrointiaineita (pH 4 + 7 ja sähkönjohtavuuteen 1000µS/cm²) ja Eheimin suodattimen ylimeno-osan (leikkaan siitä pari mutkaa valmiiseen CO2-systeemiini). En jaksakaan ostaa tuollaista toista CO2-härdelliä (kiekkojen kutuakvaan olisi tullut), koska tulee niin kalliiksi vaikka onkin jo tuo CO2-puteli paineenalentimineen. Pitäs melkeen ostaa kaikki: pH-kontrolleri, mg-venttiili, kunnon pumppu pyörittämään ja levitin=>siispä jätän tällä kertaa väliin
.
Oma saksakin on vähän ruosteessa. Onneksi on tuo kuvasto
...siinä on paljon kuvia ja pystyy päättelemään hyvin pitkälti, kunhan vaan on jotain haisua mitä on ostamassa. Kuvaston saa tilattua osoitteesta http://www.zajac.de/ ja sieltä sitten Kontakt/Katalog ylävalikosta ja ei muuta kun raapustelemaan nimeä ja osoitetta.
Ainoa ongelma Zajacista tilatessa CO2 tamineita on se, ettei siellä ole yhtään edullista levitintä...siis sellaista kohtuullisen kokoista biopalloilla täytettyä. Minä en ainakaan ole löytänyt. Viidellä kympillä pitäs nimittäin sellanen saada (MM-aquaristikista sellaisen nimittäin ostin).
Oma saksakin on vähän ruosteessa. Onneksi on tuo kuvasto
Ainoa ongelma Zajacista tilatessa CO2 tamineita on se, ettei siellä ole yhtään edullista levitintä...siis sellaista kohtuullisen kokoista biopalloilla täytettyä. Minä en ainakaan ole löytänyt. Viidellä kympillä pitäs nimittäin sellanen saada (MM-aquaristikista sellaisen nimittäin ostin).
Varmistelen vaan, että olet jättämässä koko tilauksen Zajacista väliin ja tilaamassa muualta, vai jättämässä CO2-rojujen tilaamisen väliin?kantarelli kirjoitti:Minä taidan päätyä tilaamaan tällä kertaa vain turveuutetta, sähkönjohtavuusmittarin, kalibrointiaineita (pH 4 + 7 ja sähkönjohtavuuteen 1000µS/cm²) ja Eheimin suodattimen ylimeno-osan (leikkaan siitä pari mutkaa valmiiseen CO2-systeemiini). En jaksakaan ostaa tuollaista toista CO2-härdelliä (kiekkojen kutuakvaan olisi tullut), koska tulee niin kalliiksi vaikka onkin jo tuo CO2-puteli paineenalentimineen. Pitäs melkeen ostaa kaikki: pH-kontrolleri, mg-venttiili, kunnon pumppu pyörittämään ja levitin=>siispä jätän tällä kertaa väliin
Misu, itse tilaan Zajacista seuraavat:
Magneettiventtiili (hausta löytyy koodilla CO16)
Paineentasaaja neulaventtiilillä (CO14)
CO2-säätöyksikkö elektrodilla (ZZ125)
Lisäksi esim seuraavat voisivat olla hyödyllisiä, mutta tilaan ne itse muualta:
Jbl:n CO2-levitin (J63470)
Jbl:n CO2-levittimen jatkopala (J63480)
Letkua (P12545)
Takaiskuventtiili (CO27)
Sitten vielä CO2-puteli jostain paikallisesta sammutinhuollosta esmes
Onko tuo paineentasaaja ja paineenalennin sama asia? Ja mikä tuon neulaventtiilin idea on? Magneettiventtiili on kuulemma se, jonka avulla säädetään syöttö pois päältä esim. yöksi. Se on kai tilauksessasi se metallinen? Mikä tuo CO2-säätöyksikkö on? Onko se se CO2-kontrolleri siis? Hyvä, että olen näin pöhkö vielä tässä iässä...Aquatoid kirjoitti: Misu, itse tilaan Zajacista seuraavat:
Magneettiventtiili (hausta löytyy koodilla CO16)
Paineentasaaja neulaventtiilillä (CO14)
CO2-säätöyksikkö elektrodilla (ZZ125)
CO2-levitin on kai minullekin aika selvä, sitä tarvitaan tietty. Millainen tuo JBL:n on? Sopiiko tuo (ja nuo muut JBL:n tuotteet) yhteen noiden Zajacista tilattujen kanssa varmasti? Mikäs tuo levittimen jatkopala on eli mihin sitä tarvitaan? Ja letkua? Takaiskuventtiilin ideankin tiedän, minulla on se kiljupullossa, onko se suurinpiirtein samassa roolissa tässä? CO2-puteli kai jostain Suomesta...Aquatoid kirjoitti: Lisäksi esim seuraavat voisivat olla hyödyllisiä, mutta tilaan ne itse muualta:
Jbl:n CO2-levitin (J63470)
Jbl:n CO2-levittimen jatkopala (J63480)
Letkua (P12545)
Takaiskuventtiili (CO27)
Sitten vielä CO2-puteli jostain paikallisesta sammutinhuollosta esmes![]()
Minulla kun ei ole mitään CO2-systeemiin liittyviä vermeitä, tarvitsisin kaiken alusta alkaen eli:
CO2-pullo (suomesta kai)
magneettiventtiili
neulaventtiili???
paineenalennin (-tasaaja?)
CO2-levitin
kai letkua ja takaiskuventtiili --> onko muuta ehdotonta vai oliko tuossakin jo jotain ei välttämätöntä?
Aiotko Aguatoid ostaa jatkuvanäyttöisen ph-mittarin vai onko sinulla jo? Itse ajattelin selvitä luultavasti tuolla nykyisellä digimittarilla ja haluaisin myös kuplalaskurin, mutten tiedä millainen sekään on.
Minkä hintainen tuosta sinun tilauksestasi tulee kaikkiaan (Zajacin osuus ja JBL:n osuus) ja ostatko sinäkin alusta alkaen kaiken nyt? Minä voisin kyllä sinun kanssa tilata toisesta paikasta osan ja toisesta osan, mikä halvimmaksi ja järkevimmäksi tulee...Tilaan sen katalogin nyt jos sen vaikka saisi pian, voisi kohta tilailla. Ollaan yhteydessä!
Itse asiassa tuli vaan ajatuskatkos
Paineenalenninta meinasin tosiaan tasaajalla..
Magneettiventtiilin materiaalista en tiedä, pitänee Patulta tiedustella, hän kun sen aikanaan on tilannut..
Säätöyksikkö tosiaan on kontrolleri, ja kontrollerin kanssa ei kuplalaskuria tarvitsekaan. Näin ainakin on sanottu
Siinä kontrollerissa on lisäksi jatkuvanäyttöinen ph-mittari, eli semmoista ei silloin tarvitsekaan erikseen.
Siis levitinhän kiinnitetään letkulla venttiiliin ja venttiili siihen paineenalentimeen ja se puteliin. Levittimen jatkopala taas on ihan vaan sitä varten että mahdollisesti levittimen läpi pääsevä CO2 imeytyisi myös
Magneettiventtiilin materiaalista en tiedä, pitänee Patulta tiedustella, hän kun sen aikanaan on tilannut..
Säätöyksikkö tosiaan on kontrolleri, ja kontrollerin kanssa ei kuplalaskuria tarvitsekaan. Näin ainakin on sanottu
Siis levitinhän kiinnitetään letkulla venttiiliin ja venttiili siihen paineenalentimeen ja se puteliin. Levittimen jatkopala taas on ihan vaan sitä varten että mahdollisesti levittimen läpi pääsevä CO2 imeytyisi myös
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Juu mulla on tuo sama magneettiventtiili jonka olit aikonut tilata (39,90€) ja on pelittänyt hyvin, materiaali on metallia muutenhan se ei magneettina vois edes toimiaAquatoid kirjoitti:Itse asiassa tuli vaan ajatuskatkosPaineenalenninta meinasin tosiaan tasaajalla..
![]()
Säätöyksikkö tosiaan on kontrolleri, ja kontrollerin kanssa ei kuplalaskuria tarvitsekaan. Näin ainakin on sanottuSiinä kontrollerissa on lisäksi jatkuvanäyttöinen ph-mittari, eli semmoista ei silloin tarvitsekaan erikseen.
Kuplalaskuria ei tarvinu laittaa kun tuosta Jbl:n levittimestä näkee kuplat hyvin, tämä siksi että saa kuitenkin säädettyä silmämääräisesti kuplien vauhdin lopusta pitää huolen kontrolleri joka ei päästä pH:ta tippumaan ku juuri siihen haluttuun. Takaisku sitten kannattaa tilata ja itse tilasin vielä lisäksi Dennerlen co2 letkua 5m, tuossa paketissa oli kyllä letkua mutta ehkä vähän hintsusti.
Yhden 6 kg:n pullon olen jo tyhjentänyt ja mitään moittimista ei Zacin kontrollerissa ole ollut.
-
kantarelli
- Member

Eikun olen ihan mukana tilauksessa Zajaciin
. En vain tällä kertaa tilaa pH/CO2-laitteita (ehkä
..kovasti mieli tekisi). Kalibrointiaineita, turveuutetta ja sähkönjohtavuusmittarin kylläkin tarvitsen. Kalibrointiaineita tarvii, ellei sitten kalibrointi tapahdu automaattisesti jotenkin. En tiedä mitä tuohon Zacin laitteeseen menee (jos mitään)...Seran tarvii pH nelosta ja seiskaa. Perin tyyriitä nuo litkut...zzm3, zzm4 ja zzm5 ovat pH-mittarin kalibrointiin. Jos niitä ei kontrolleripaketissa ole tulossa niin niitä pitäisi sitten ostaa erikseen (ellei automaattinen kalibrointi). Kannattaa toki selvittää jos paketissa on niitä jo valmiina ja myös se, että mitkä noista menee siihen.
Jos minä tilaisin mg-venttiiliä tilaisin ilman muuta tämän metallisen--->P12520 (jos tuo nyt sitten edes on oikean
...veikkaisin kylläkin että on). Kuvassa ainakin se CO16 on ihan muvinen.
Jos minä tilaisin mg-venttiiliä tilaisin ilman muuta tämän metallisen--->P12520 (jos tuo nyt sitten edes on oikean
-
kantarelli
- Member

Aargh kun tekisi mieli tilata tuollainen toinen automaattinen pH/CO2-systeemi. Njoo..tarkoitin niitä muovisia ulkokuoria (kuten kuvasta näkee), tietty sisältä metallinen...toisaalta hintaero on aika iso, jopa 30e. Jos se toiminut puoli vuotta niin kaipa ihan asiallinen vehje, ehkä uskaltaisi jopa senkin tilata. Toisaalta säästän tavallaan kympin jos tilaan pelkkien kalibrointiaineiden sijaan tuon koko laitteiston
. Hehheh..akvaristin logiikkaa. En kyllä voisi ostaa kunnon aktiivista levitintä koska sitten pitäisi ostaa myös pumppu/ulkosuodatin...noh mietin tässä vielä.
Niin tuota minusta tuon koko systeemin etu on juuri se kontrollerisysteemi. Pihistää sitten vaikka mieluummin pullon koosta tjmsp.
Niin tuota minusta tuon koko systeemin etu on juuri se kontrollerisysteemi. Pihistää sitten vaikka mieluummin pullon koosta tjmsp.
Onko noissa kontrollereissa siis aina se jatkuvanäyttöinen ph-mittari samassa/mukana? Ilmeisesti, koska nimikin jo viittaa siihen, että se kontrolloi jotakin. Kirjoitan itselleni ylös nuo (ja koodit) mitä aiot Aquatoid tilata ja käyn katsomassa Zajacin sivuilla mutta mistä nuo Jbl:n tuotteet ajattelit tilata? Tilataanko nekin samoilla postikuluilla? Minä meinaan tarvitsen kanssa koko puketin ja jos yksin tilaan niin saatan saada ihan mitä sattuu...Aquatoid kirjoitti: Siinä kontrollerissa on lisäksi jatkuvanäyttöinen ph-mittari, eli semmoista ei silloin tarvitsekaan erikseen.
Käykö tuohon jatkuvanäyttöisen ph-mittarin sisältävään CO2-kontrolleriin samat kalibrointiaineet kuin esim. Hannan digitaalimittariin (4 ja 7)? Kuinka usein sitä pitää kalibroida? Ja toimiiko ne yleensä kauan ja jos hajoaa, pitääkö kaikki uusia?
Ja onko CO2-pulloilla mitään merkitystä sen suhteen, soveltuuko mikäkin mitenkäkin mihinkäkin CO2-systeemiin? Muuten kuin, että pitää olla elintarvikekelpoista CO2:ta...
Noin se ainakin logiikan mukaan menee, kuinkas se muuten sitä voisi säädellä jos se ei sitä jatkuvasti mittaisi
Ja kantarellilla kun on se kuvasto, niin varmasti hän sen tietää, ja on tässä ketjussa tosiaan jo sanonutkin.
Toinen tilaus on lähdössä pian, taisi olla deadline 15. tätä kuuta. Tavarat tilataan Aquaristikshop.comista ( http://www.aquaristikshop.com ) ja asiasta voi lukea tässä threadissa:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=46970[url]
Tilausehdot on siellä selvästi esillä, ja pääkaupunkiseutulaisia se taisi lähinnä koskea. Kannattaa kuitenkin Kalaneidiltä kysyä vaikka yksityisviestillä
Toimintaikäähän ei kukaan voi ennakkoon sanoa, ja sehän tässä palasina ostamisessa onkin ilona, että jos jotain hajoaa, ei tarvitse koko roskaa uusia, kuten jos paineenalennin ja magneettiventtili vaikka olisivat integroidut.
Patu sanoi että kalibrointiaineet tulivat mukana, joten siltä osin homma olisi hoidossa. Uusintakalibroinneista en sitten tiedäkään.. Patu ehkä jälleen..
Toinen tilaus on lähdössä pian, taisi olla deadline 15. tätä kuuta. Tavarat tilataan Aquaristikshop.comista ( http://www.aquaristikshop.com ) ja asiasta voi lukea tässä threadissa:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=46970[url]
Tilausehdot on siellä selvästi esillä, ja pääkaupunkiseutulaisia se taisi lähinnä koskea. Kannattaa kuitenkin Kalaneidiltä kysyä vaikka yksityisviestillä
Toimintaikäähän ei kukaan voi ennakkoon sanoa, ja sehän tässä palasina ostamisessa onkin ilona, että jos jotain hajoaa, ei tarvitse koko roskaa uusia, kuten jos paineenalennin ja magneettiventtili vaikka olisivat integroidut.
Patu sanoi että kalibrointiaineet tulivat mukana, joten siltä osin homma olisi hoidossa. Uusintakalibroinneista en sitten tiedäkään.. Patu ehkä jälleen..
-
kantarelli
- Member

Se huono puoli tässä Seran laitteessa (mg-venttiili ja kontrolleri samassa) kyllä on, että jos jotain menee sököksi, niin ostettava mg-venttiili+kontrolleri uudestaan. Toivossa eletään että kestäisi kauan
.
Misu, kannattaa lukea tarkkaan läpi kaikki edelliset viestiketjut ko. aiheesta, koska on moneen kertaan samoja juttuja jo selitetty.
Misu, kannattaa lukea tarkkaan läpi kaikki edelliset viestiketjut ko. aiheesta, koska on moneen kertaan samoja juttuja jo selitetty.
Lukisin kaikki aikaisemmat viestit mutta kun on aina niin kiire kun netissä käy ettei ehdi kuin hetken täällä viipyä. Yritän ehtiä, yritän tosiaan mutta olen yrittänyt nyt saada nopeimmin jotain tolkkua tähän juttuun jotta voisin osallistua tilaukseen. Mutta siis oletteko jo tilanneet tuotteita? Kun Aquatoid sanoi jotain, että toisen tilauksen deadline olisi jo 15. eli huomenna? En sitten taida millään ehtiä mukaan. Luulin, että olisitte vasta suunnittelemassa tilausta sieltä Zajacista ja mistä niitä Jbl:n tuotteita sitten pitäisi tilata... 
Onko myös niin, että jos en hanki tätä CO2-kontrolleria (+ jatkuvanäyttöistä ph-mittaria, joka siis kuuluu edellä mainittuun), tarvitsen kuplalaskurin? Sen CO2:n syötönhän voi katkaista esim. yöksi magneettiventtiilin avulla itsekin ja kytkeä taas päälle päivällä jos ph "sallii". Tietenkin helpompi on tämä kontrolleri kun se tekee nämä asiat automaattisesti mutta mitäpä jos se ei yhtäkkiä toimikkaan (ja CO2:n syöttö vaan on päällä ja ph näyttää jotain mitä ei pitäisi) etkä tiedä sitä?
Tähän voi kai sanoa vaan että vaaransa kaikessa...Toisaalta, en ole aina kotona mittaamassa ph:ta ja kytkemässä syöttöjä päälle valojen syttymisaikaan...
Tähän voi kai sanoa vaan että vaaransa kaikessa...Toisaalta, en ole aina kotona mittaamassa ph:ta ja kytkemässä syöttöjä päälle valojen syttymisaikaan...
-
kantarelli
- Member

Jos et kontrolleria meinaa ostaa kannattaa varmaan pidättäytyä ihan kiljussa ja kytkeä mg-venttiili ajastimeen ja yöllä laitat naksauttamaan pois päältä. Olen kyllä miettinyt mitäs jos kiljua vaan käyttäisi ja pistäisi kunnon levittimeen menemään käyttäen kontrolleria. Noh...ehkä tätäkin joskus koitan..ei ainakaan kovin radikaaleja muutoksia tulisi helposti.
Ainahan kaikki voi mennä rikki...ei niistä koskaan tiedä. Ei toistaiseksi ole osunut kohdalle kontrollerin hajoamista. Sitten kyllä ottaisi ohraleipä, mutta aika usea osa saa mennä samaan aikaan rikki (mg-venttiili, mittausjärjestelmä, hälytysjärjestelmä), jotta vahinkoa voisi tapahtua
.
Nopeiten tietoa saa kun itse etsii ja lukee vain paljon. Nämä asiat niin moneen kertaan täälläkin väännetty rautalangasta.
Aquatoid näytti maininnee aquaristikshopin tilauksen deadlinen olevan 15.6..
Ainahan kaikki voi mennä rikki...ei niistä koskaan tiedä. Ei toistaiseksi ole osunut kohdalle kontrollerin hajoamista. Sitten kyllä ottaisi ohraleipä, mutta aika usea osa saa mennä samaan aikaan rikki (mg-venttiili, mittausjärjestelmä, hälytysjärjestelmä), jotta vahinkoa voisi tapahtua
Nopeiten tietoa saa kun itse etsii ja lukee vain paljon. Nämä asiat niin moneen kertaan täälläkin väännetty rautalangasta.
Aquatoid näytti maininnee aquaristikshopin tilauksen deadlinen olevan 15.6..
Se Aquaristikshopista tapahtuva tilaus on ollut suunnitteilla jo hyvän aikaa, sen takia tänään pitäisi olla valmiit listat viimeistään Kalaneidillä. Asioiden pitää toki edetäkin 
Tämä Zajacin tilaus vaan on oma päähänpistoni jonka sain kun törmäsin ketjuun täydellisestä CO2-systeemistä
Toki Zajacista saa nuo tarpeelliset Jbl:n tavarat sun muun pikkukivan, hintaeroakaan ei niin merkittävästi ole, noin 1€/tuote. Mutta jos on enemmänkin tavaraa tämän CO2-paketin lisäksi tilaamassa, alkaa Zajacin hippasen korkeammat hinnat jo vaikuttaakin. Laskeskelin itse että säästän enemmän tilaamalla kahdessa kimpassa ja maksamalla osan kaksista postikuluista kuin tilaamalla kaiken samasta paikasta.
Älä Misu hätäile, Suomen hintoihin verrattuna säästät kuitenkin miljuunia
Tämä Zajacin tilaus vaan on oma päähänpistoni jonka sain kun törmäsin ketjuun täydellisestä CO2-systeemistä
Toki Zajacista saa nuo tarpeelliset Jbl:n tavarat sun muun pikkukivan, hintaeroakaan ei niin merkittävästi ole, noin 1€/tuote. Mutta jos on enemmänkin tavaraa tämän CO2-paketin lisäksi tilaamassa, alkaa Zajacin hippasen korkeammat hinnat jo vaikuttaakin. Laskeskelin itse että säästän enemmän tilaamalla kahdessa kimpassa ja maksamalla osan kaksista postikuluista kuin tilaamalla kaiken samasta paikasta.
Älä Misu hätäile, Suomen hintoihin verrattuna säästät kuitenkin miljuunia
Tarkoittaako tämä, että tilaatte silti sieltä Zajacista kuitenkin? Haluaisin tietää kun olen nyt aivan pihalla tästä asiasta, tilataanko mitään vai ei...Ja tosiaan, että saisinko kaiken tarpeellisen sieltä vai jääkö osa tarvikkeista puuttumaan eli kannattaako tilata lainkaan. Ehkä kuitenkin kannattaisi harkita koko kontrollerisysteemiä, en tiedä...Mutta informoikaa nyt olenko myöhästynyt tilauksesta vai tilaatteko vain jostakin niin, ettei minun kannata osallistua (jos en siis saa kaikkea systeemiin liittyvää).kantarelli kirjoitti:Aquatoid näytti maininnee aquaristikshopin tilauksen deadlinen olevan 15.6..
---------------------
Lähetin tuon yllä olevan viestini ketjuun Aquatoid:n viestin jälkeen mutten ollut nähnyt Aquatoid:n viestiä lainkaan, outoa....
Mutta jos kerran tilausta ollaan laittamassa Zajaciin niin voinhan tilata kaiken sieltä samalla kertaa, ei euron-parin hintaerolla/tuote ole väliä. Kuten sanoit Aquatoid; säästän joka tapauksessa Suomen hintoihin nähden. Otan koko ajan asioista selvää ja pohdin mitä tarvitsen, eli kauaa ei tarvitse vetkutella tilauksen kanssa. Kysyn neuvoa ikävä kyllä varmaan vielä ennen kuin saan tilauslistan valmiiksi...Yritän kuitenkin kovasti.
Tilaus lähtee ensi viikolla, tiistaina 21.6. siis olisi deadline tähän tilaukseen mukaan tulevien tavaralistojen suhteen
Sen jälkeen tiedustelen tarkat postikulut, ja lasken kunkin osuuden. Tasajako periaatteella, luonnollisesti koskien vain postikuluja siis. Sitten vaan oman tilauksen kustannukset + osuus postikuluista tililleni ja tilaus lähtee.
Tavarat luonnollisesti noudetaan sitten minulta jossain päin Helsinkiä.. ja vielä mahdollisimman pian
Sen jälkeen tiedustelen tarkat postikulut, ja lasken kunkin osuuden. Tasajako periaatteella, luonnollisesti koskien vain postikuluja siis. Sitten vaan oman tilauksen kustannukset + osuus postikuluista tililleni ja tilaus lähtee.
Tavarat luonnollisesti noudetaan sitten minulta jossain päin Helsinkiä.. ja vielä mahdollisimman pian
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kalibrointi nesteet ovat uudelleen käytettävissä joten niitä ei tarvitse tilata ollenkaan. Tosiaan tässä Zajacin sydeemissä kaikki hommataan erikseen ja jos magneettiventtiili hajoaa tarvii se vain uusia ja tämänkin voi vaikka malli mukana hommata paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä.Aquatoid kirjoitti:
Jos laitteiden käyttöönotossa ilmenee ongelmia niin yv:llä voin antaa oman puhelinnumeroni niin käydään onkelmat läpi
-
kantarelli
- Member

Hyvä patu että sanoit nyt, että kalibrointiaineita voi käyttää uudelleenkin! Olen nääs tähän asti kipannut viemäristä alas, kun luulin aina yhden satsin olevan kertakäyttöinen. Onneksi nyt tiedän tulevaisuutta varten..eipä niitä kalibrointiaineita sitten tarvitsekaan tilata
hyvähyvä. Purkissa vielä joku 40ml (100 millilitrasta) ja sen luulisi riittävän.
Tuopa on mukava tietää, sillä minä en varmasti selviä hommasta ilman apua. Ensimmäinen ongelma on se, että näköjään ti 21.6 on tilauksen deadline ja minun pitäisi ikäänkuin kirjoittaa jonkinlainen lista tuotteista, joita haluan tilata (haluan=tarvitsen). Kun en saksaa osaa ja vempeleetkin ovat aivan tuntemattoman näköisiä, voi tilauslistan kyhääminen tuottaa vaikeuksia. Voisitkohan sinä patu (tai joku) yv:nä ottaa yhteyttä minuun ja auttaa tilauslistan tekemisessä Zajacista (typerää mutta totta)? Jos kerron mitä tarvitsen ja sellainen henkilö, joka joko osaa saksaa tai tuntee kyseiset laitteet, katsoisi ne ja niiden koodit Zajacin sivuilta ja ilmoittaisi minulle...Noloa mutta saattaisin muuten tilata itselleni ties mitä...patu kirjoitti:Jos laitteiden käyttöönotossa ilmenee ongelmia niin yv:llä voin antaa oman puhelinnumeroni niin käydään onkelmat läpi
Ps. Aquatoid: maksetaanko tilaukset tosiaan ennen kuin tuotteita on edes saatu?
Ps2. Tulen Helsinkiin heinäkuun 2-3. ja 27., mutta jos tuotteiden haku ei noina päivinä onnistu niin matkahuollon kautta ne voi varmaan laittaa tulemaan? Maksaa alle 11€ jos ei ole yli 5kg puketti (minä tietenkin maksan).
Tuotteet tosiaan maksetaan minulle etukäteen, koska missään nimessä en halua jäädä ihmettelemään kolmen CO2-systeemin - ja ennen kaikkea laskun - kanssa mitäs nyt pitäisi tehdä, kun joku/jotkut tulevatkin toisiin ajatuksiin. Minähän ne härvelit kuitenkin maksan tilatessani.
Jos tässä on tarkoitus kerran postikuluissa säästää, niin postiennakkoon on aivan turha sekaantua lisämaksujen takia..![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos tässä on tarkoitus kerran postikuluissa säästää, niin postiennakkoon on aivan turha sekaantua lisämaksujen takia..
Asia harvinaisen selvä. Yritän huomenna sunnuntaina raapustaa tilauslistaa, Toivon, että voit Aquatoid sen vielä sitten tarkistaa, tai auttaa jos en saa tehtyä mitään kieliongelman takia...Aquatoid kirjoitti:Tuotteet tosiaan maksetaan minulle etukäteen, koska missään nimessä en halua jäädä ihmettelemään kolmen CO2-systeemin - ja ennen kaikkea laskun - kanssa mitäs nyt pitäisi tehdä, kun joku/jotkut tulevatkin toisiin ajatuksiin. Minähän ne härvelit kuitenkin maksan tilatessani.