Kalastosta kysellään täälläkin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
katih79
Starting Member
Starting Member

Kalastosta kysellään täälläkin

Viesti Kirjoittaja katih79 »

Mulla on nyt tällä hetkellä 122 litraisessa akvaariossa partamonni, kuusi kuparimonnista, 2 perhoskirjoahventa ja 10 neontetraa.
Voiko tuohon kalasoppaan vielä lisätä monnisia tai tetroja?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista =)
Kysyvä ei tieltä eksy
tepy
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Mielestäni noita neoneita voisi ehkä ottaa muutaman lisää. Onko perhoset tulleet toimeen monnisten kanssa? Joskus kutuaikaan ne voi olla tosi häijyjä monnisille (ja muillekin), ajavat kaikki pois omalta reviiriltään. Tuolle partikselle voisi olla hyvä olla vähän isompi akva. :)
katih79
Starting Member
Starting Member

Jeps...

Viesti Kirjoittaja katih79 »

Isompi akva on hakusessa kunhan rahapolitiikka osuu kohdalleen...
Voisko noita neoneita ottaa neljä lisää vai onko se jo liikaa?
Perhoset on käyttäytyneet ainakin toistaiseksi sopuisasti jopa ruokinta-aikoina, mutta seurailen kyllä akvaarion tapahtumia melko tarkkaan joten jos alkavat rettelöidä siirrän toiseen altaaseen.
Kysyvä ei tieltä eksy
tepy
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Mielestäni neljä ei ole vielä liikaa jos ei muita lisätä. Oletko mittaillut nitraattia? Jos alkaa nousemaan liikaa, niin vedenvaihtoja tiheämmin. Muutenkin olisi hyvä tietää noita altaasi vesiarvoja, ennenkuin ottaa lisää kaloja. Neonit tykkää viileähköstä vedestä (n. 22-24 astetta), mutta kyllä mulla ainakin tuppaa lämpö nousemaan kesäisin tuonne 25 - 26 asteeseen. Mulla on 8 neonia 60-litraisessa yhden keltakääpiöahvenen ja kolmen perunnuolimonnin seurana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”