Akva on giantin 540-litrainen ja noin vuoden vanha. Mitä tässä pitäisi tietää ja tehdä?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
edit: piti päätyä tekniikkaosastolle. Siirto kiitos.
Valvoja: Moderaattorit
Jos olet uutena liikkeestä altaan ostanut, niin ensimmäisenä ottaisin yhteyttä myyjään. Luulisi purkilla joku takuu olevan. Esimerkiksi suurennuslasilla voisi nähdä paremmin miten paha naarmu/halkeama se on. Kannattaa kyllä tarkkailla purkkia erityisen huolella ja varautua jo etukäteen tyhjentämään se hyvinkin nopeasti.Teho kirjoitti:Akva on giantin 540-litrainen ja noin vuoden vanha. Mitä tässä pitäisi tietää ja tehdä?
Ostin käytettynä, mutta kuitti löytyy. Kuitti päivätty 13.12.2004Skroik kirjoitti:Jos olet uutena liikkeestä altaan ostanut, niin ensimmäisenä ottaisin yhteyttä myyjään.Teho kirjoitti:Akva on giantin 540-litrainen ja noin vuoden vanha. Mitä tässä pitäisi tietää ja tehdä?
Jos se lähtee kehyksen alta, se ei oikein voi olla naarmu. Mikä sitä sieltä kehyksen alta olisi naarmuttanut? Ensiksi siitä pitäisi ottaa selvää, kumpi se on. Mikäli se on halkeama, niin yhteyttä kauppiaaseen. Oikein pidettynä akvaarion ja varsinkin sen lasien voi olettaa kestävän yli vuoden, joten voi olla mahdollista, ettet joudu kärsimään koko menetystä ainakaan omasta kukkarosta.Teho kirjoitti:Akva on giantin 540-litrainen ja noin vuoden vanha. Mitä tässä pitäisi tietää ja tehdä?
Alkuperäinen kuitti, vai kuitti, jonka sait myyjältä? Yhteyttä valmistajaan joka tapauksessa sitten.Teho kirjoitti:Ostin käytettynä, mutta kuitti löytyy. Kuitti päivätty 13.12.2004
Ei nyt sentään ihan noin. Tuossa tapauksessahan kuitit katoaisivat aina takuuajan loppuessa. Periaatteena kyllä on, että heikompaa suojellaan vahvemmalta, mut ei sentään idioottimaisuuksiin asti. Vain tyhmän suojelussa omalta tyhmyydeltään mennään suomessa idioottimaisuuksiin asti, muttei sekään riitä. Kukaan tai ketkään kun eivät pysty olemaan niin viisaita, ettei tyhmä pystyisi olemaan tyhmempi.Voldemortti kirjoitti:Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös Suomessa kuluttajansuojalaki ole aika pitkälti asiakkaan puolella? Esimerkiksi kuitin puuttuessa, joutuu liike todistamaan, että takuu ei ole enää voimassa, kuluttajan ei tarvitse todistaa takuun voimassa oloa.
Tuo lause kuulostaa aivan USA:n oikeusjärjestelmältä.Voldemortti kirjoitti: Esimerkiksi kuitin puuttuessa, joutuu liike todistamaan, että takuu ei ole enää voimassa, kuluttajan ei tarvitse todistaa takuun voimassa oloa.
Niin tai valmistaja vaihtaa rikkoontuneen lasin siitä vanhasta altaasta.Rise kirjoitti:Teho tyhjentää akvaarion ja toimittaa sen kauppaan kuitin kera ja tilalle tulee uusi akvaario.
Niin, tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa tarkastaa se, että onko se nyt lasihalki vai vain naarmuRPekka kirjoitti:Minulle vain ei ole vielä täysin selvää onko lasissa siis halkeama vai naarmu. Naarmujahan ei akvaarioon itsestään synny eivätkä ne käyttöä estä, ovat vain ruman näköisiä.
Juu, kyllä minä sen ensin tarkastanVilleJ kirjoitti:Niin, tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa tarkastaa se, että onko se nyt lasihalki vai vain naarmuRPekka kirjoitti:Minulle vain ei ole vielä täysin selvää onko lasissa siis halkeama vai naarmu. Naarmujahan ei akvaarioon itsestään synny eivätkä ne käyttöä estä, ovat vain ruman näköisiä.Mutta ihan miten vain, jos haluaa tehdä asiat niin vaikeasti. Minä ainakin mahdollisesti laskisin veden pinnan puoleen väliin varuiksi, kunnes olen saanut tarkastetuksi onko kyseessä halkeama vai todellakin vain naarmu.