Juovapallokala pullistuneena
Valvoja: Moderaattorit
Juovapallokala pullistuneena
Aamulla herätessäni akvaario oli normaaliin tapaan pimeänä. Kuljin akvaarion ohi kauempaa ja huomasin siellä olevan jotain valkoista. Menin katsomaan lähempää ja juovapallokalamme oli siellä täysin palloksi pullistuneena. Kala oli kooltaan jalkapallon kokoinen (sen normaali pituus on n 30 cm)ja upean värinen. Raidat olivat todella korostuneet. En tiedä mikä oli kalan saanut pullistumaan, ehkä oman kuvan heijastuma. Kalan "tyhjeneminen" normaaliin kokoon ei kestänyt kuin muutamia sekuntteja. Joten kuvaa ei saatu. Harmi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Murrosikäkö Pahista vaivaa, eikös se vasta ollut kukkien kastelijallekin suuttunut? Pitäisi selvittää kumpaa sukupuolta hän on ja hommata partneri, eiköhän nuo kiukkuilut asettuisi
, tai ainakin vaihtaisi kohdetta.
Jäikö muuten kaikki ehjäksi?

Jäikö muuten kaikki ehjäksi?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Olin kastelemassa kukkia kumartuneena Pahiksen akvaarion ylle, kun se hyökkäsi ensin lasin päätyyn ja sit kansilasiin. Nojailin itse lamppuun ja kyllä se lamppu tärähti. Kova pamaus kuului Pahiksen osuessa laseihin. Mitään vahinkoa ei näyttänyt kalalle tulleen. Lattialta löytyi vettä vielä kahden metrin päästä altaasta. Sillä on ilmeisesti jotain minua vastaan. Ehkä syynä on se etten syötä sitä kädestä, kuten kalan omistaja tekee...
Meidän Aadolf ei onneksi ole koskaan pullistunut, mutta sekin on säikähtänyt muutaman kerran niin, että olen jo luullut sen pullistuvan. Kaksi kertaa se on ainakin säikähtänyt sitä kun olen kävellyt sen altaan ohi musta kassi kädessä, silloin se hyppäsi altaan tukirautaan ja päähän tuli haava, kansilasit on myös saanut muutaman kerran kyytiä. Se söi myös lasisen lämpömittarin, tietääpähän ettei sellaista kannata sen altaaseen laittaa.
Meillä kävi eräänä iltana niin, että Frankie päätti nälissään herättää meidän huomion telkkua katsomasta tällä tavalla:

Onneksi oli puhelin lähellä (kamera sellainen siis
)
ps. kuva tuskin tulee näkyviin joten klikatkaa tätä
Onneksi oli puhelin lähellä (kamera sellainen siis

ps. kuva tuskin tulee näkyviin joten klikatkaa tätä