Pakasteartemian tarjoiluehdotuksia?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Pakasteartemian tarjoiluehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Taju »

Eli pitääkö sitä sulattaa, ennen kuin sitä voi kaloille antaa, vai voiko sellaisen jäisen klimpin laittaa tonne akvaan lillimään?

Tiedän... tää on taas näitä neuroottisen naisen tyhmiä kysymyksiä, mutta en uskalla ruokkia ennenkö tiedän... :roll:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Jäisenä vaan, vedessä sulaa sopivaa tahtia :)
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Jee! Kits! :mrgreen:
Ruusu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Juu, minäkin laitan jäisen surviaistoukkapalan veteen jäisenä, ja pidän pinseteillä siitä kiinni niin lehtikalat napsivat siitä sapuskaa.
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Pinsetit kuulostaa hyvältä.

Meikä päästi sen palasen vaan sinne veteen, kellui hetken ja upposi pian. Musta-aaveet ja rubiinit jäi hölmönä toljottamaan. Sitten kun pari omatoimista rubiinitetraa paineli monnisten kanssa seisovaan pöytään, ni johan alkoi vilske.

Täytyypä seuraavaksi roikottaa sitä pipanaa vähän, ni vältytään hölmistyneeltä haahuilulta. [;)]
Sonj@
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sonj@ »

Minä tiputan jääkuution ennen tarjoilua tiheäsilmäiseen haaviin ja huuhtaisen juoksevan veden alla. Olen kuullut, että varsinkin pakasteruokien sulatusliemi sisältää hurjan määrän fosfaatteja, joita ainakaan minä en halua yhtään enempää altaaseeni levän kasvua villitsemään [}:)]
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa -
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Täytyypä seuraavaksi liotella, en minäkään sitä kyllä yhtään kaipaile, vaikkei sitä vielä paljoa olekaan.

Kuinka usein tuota pakasteruokaa pitäisi antaa, riittääkö kerran viikossa, kun syötän noita kuivattuja ötököitä (hyttysentoukkaa ja tubifexia) kanssa? Suurin piirtein neljänä päivänä viikossa ötököitä ja muutamana päivänä pelkkiä hiutaleita. (Partamonni saa melkein joka ilta nappuloiden lisäksi vihanneksia tai hedelmiä, mutta ne nappulat meneekin aika haipakkaa monnisten parempiin suihin.)
Golianth
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Golianth »

Itse laitan aina jäisen palan kuumaan veteen jossa se sulaa nopeasti, tosin altaasta on laskenut PH sen jälkeen kun olen ruokkinut tuolla tavalla kaloja, kaadan siis sulaneet ötökät + veden akvaarioon. Pitäis ruveta varmaan sihtaan ne ötöt pois ja laittaa ilman vettä. :|
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Olen aina vähä sulauttannut sitä ensin, luin jostain että liian kylmänä se voi olla haitallista kaloille. Siis se pakasteruoka [;)]
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Täytyypä vähän sulatella. Kuulostaa järkevältä, kö meiän kissatki oksentaa jos saavat liian kylmää ruokaa.

Luulisin, että kaloilla on herkempi ruoansulatus kuin noilla jätejoonaksilla. [;)]
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Minä olen aina ottanut seillaisen palan joita on niissä pienissä "rasioissa" siinä levyssä. Halkaisen sen sopiviksi paloiksi, annan sulaa ihan hetken ja sitten tökkään hammastikun siihen keskelle. Kun jää on sulanut, surviaiset tipahtavat hammastikusta ja kalat tulevat ruokailemaan. :) Platyn poikaset ovat ihan hulluina surviaisiin. Inkkaritkin kisailevat kuka saa isoimman palan. Kerran yksi pienimmistä inkkareistani kantoi suussaan pitkää surviaista. Siihen tuli platy ja nappasi sen inkkarin suusta. 8O Inkkari jäi siihen vähän hölmönä seisomaan ...siis, öh.. uimaan.. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”