Kääpiörasborat?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
UIS
Junior Member
Junior Member

Kääpiörasborat?

Viesti Kirjoittaja UIS »

Haluaisin tietää näistä kaloista :) Olisi kiinnostusta.

Jos teillä jollakin on näitä kaloja niin kertokaa niistä :D
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Minulla on kääpiörasboroita n.20 kpl (mahdoton laskea :roll: ). Sain ne ikäänkuin vahingossa siskolta, joka myi niiltä kodin alta. Minulla kun sattui olemaan tyhjä akvaario, niin "uhrauduin" sitten majoittamaan nämä pikkuiset ja hetkeäkään en ole katunut.

Kertakaikkisen hurmaavia otuksia. Turvetta olen lisännyt säännöllisesti, ja kalojen värit ovat todella kauniit; ne ovat hehkuvan punaisia ja mahat ovat sinihohtoiset. Tässä muutama epätarkka kuva, näiden kuvaaminen on todella vaikeaa kun kamera ei osaa tarkentaa niin pieneen ja nopeaan (lue: käyttäjä on avuton :mrgreen: )

Kuva

Kuva

Ne viihtyvät hieman hämärässä akvaariossa jossa on paljon kasvillisuutta. Ja jo mainitsemani turve on myös suositeltavaa. Lämpö on meillä n.25 astetta ja hyvin tuntuvat viihtyvän. Säännölliset vedenvaihdot tietenkin ja hyvälaatuista ruokaa, myös elävää. Näillä eväillä on meillä nähty kutupuuhiakin. :D

Kaikenkaikkiaan suosittelen ehdottomasti! :D Näiden saatavuudesta en kylläkään ole varma, täältä Lahdesta ei ainakaan saa mistään. Yrittänyt olen kyllä. :|
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
UIS
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja UIS »

kiitos paljon! Taidan kokeilla :mrgreen:
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Helsingin Akvaariokeskuksesta on nuo amandan kääpiörasborat ostettu. [;)] Tosin aikaa on jo reilu vuosi, joten en tiedä onko niitä enää sielläkään valikoimissa.

Minulla ei ollut niiden altaassa turvesuodatusta, lisäsin vain turvetta, eivätkä olleet ikinä yhtä kauniin värisiä kuin nyt amandalla ovat. Joten hyvään kotiin pääsivät. :mrgreen:

OT: Akvaariota en myynyt, vaan muutin sen kaktusasumukseksi. 8-)
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Minkä kokoisessa altaassa nuo viihtyvät?
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Meillä nuo ovat reilu 80-litraisessa, uuteen kotiin pääsyä odottelevan partisvauvan kanssa. Luulen että pärjäisivät pienemmässäkin. Tosin ison innostuksen iskiessä pitkänmallisen ja matalan altaan koko pituus kyllä on käytössä, kun pienet punaiset torpedot kiitävät ympäri allasta. :mrgreen:

Yleisesti ottaen ne ovat melko rauhallisia, veikkaisin että 60- l --> akvaario on riittävä. Virallista litrasuositusta en tiedä, tämä oli vain "mutua". Paljon riippuu tietenkin myös allasseurasta. Ja kannattaa muistaa, että kirkkaanpunainen pikkukala on monen isomman mielestä vastustamaton herkkupala. [;)]
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”