Saako ängetä samaan ketjuun?
Olen itsekin ihastunut pallokaloihin muutaman vuoden akvaarittoman kauden jälkeen. Nyt olen kahlannut kaikki 9 sivua läpi mitä aw:stä löytyi pallokaloista sekä kaikki mahdolliset nettisivut mitä googlella löytyi.
Asiaa tutkittuani olen päätynyt siihen että kääpiöpallot olisivat se mieluisin vaihtoehto. Kimalaiset ovat ehkä hienomman näköisiä, mutta haluaisin kuitenkin hieman suuremman parven ja kovin montaa kimalaista en voi akvaariooni ottaa. Punapyrstöt ei taas iske koska karsastan kaikkia punasilmäisiä otuksia

.
Muutama seikka jäi tämän tiedon kahlaamisen jälkeen kuitenkin vielä avoimeksi:
-Minkä ikäisenä kääpiöpallot tulevat sukukypsiksi ts. milloin niistä erottaa sukupuolet jotta voisi samantien hankkia sopivan kokoonpanon?
-Useimmissa löytämissäni kuvissa kääpiöt ovat ruskehtavan värisiä, mutta tuolta sivuilta
http://satuj.aqua-web.org/monnit.php#pallo löytyi uskomattoman kauniin sinisen värisiä palloja, johtuuko se vain tietystä valaistuksesta vai onko kääpiöiden värityksissä eroja?
Eli tuleva altaani on "mutterin"mallinen 6-kulmainen, korkeus 40cm ja halkaisija 60cm (eli litroja n.130). Pohjalle ajattelin turvetta jos tarpeen ja sen päälle kunnon kerros hienoa hiekkaa. Keskelle isohko mangorvekanto, jossa olisi mahdollisimman paljon koloja +muita piilopaikkoja ruukuista/kookospähkinän kuorista tms. Kasveiksi ainakin jaavansammalta, anubiasta ja vallisneriaa.
Oliskohan 2 urosta ja 6 naarasta hyvä kokoonpano? Levänsyöjiksi joitain pohjakaloja, mitkähän sopisi parhaiten? Kuparimonnisista pidän erityisesti, olisiko vaikka kuuden parvi ok pallojen kaveriksi?
Au royaume des aveugles, les borgnes sont rois.