Kuopion/Siilinjärven liikkeet?
Valvoja: Moderaattorit
Kuopion/Siilinjärven liikkeet?
Eli mitä liikkeitä on Kuopiossa/Siilinjärvellä? Missä kannattaa käydä ja missä ei?
-
- Advanced Member
Siilinjärvestä ei ole tietoa, mutta jotain Kuopion liikkeistä on täällä
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Kävin sitten lauantaina katsastamassa Kuopion liikkeet
REPORANKA (ex. Helenan lemmikkipuoti): paljon pieniä akvaarioita, suurimmassa osassa altaita oli kalat karanteenissä. Löytyi haibarbejakin pienestä altaasta. Kasviallas näytti suorastaan kamalalta puolikuolleine kasveineen, kotiloineen ja levineen. Somisteita tms löytyi kyllä, vain Eheimin tekniikkaa. En saanut palvelua ollenkaan, vaikka tiskinkin luona kävin odottelemassa. "Karvaiset eläimet" ja terraariot oli pienessä erillisessä huoneessa, jossa oli tosi huono ilma. Edelleen remontti kesken.
AKVAARIOSOPPI: Sielläkin paljon pieniä altaita ja tosi paljon kaloja samassa altaassa. Neontetrat tarjouksessa 10kpl/9,50€, niitä oli kahdessa altaassa enemmän kuin mahtui liikkumaan, ei kasveja tai muitakaan somisteita, ellei suodatinta lasketa -> jäi ostamatta. Tosi pieniä (arviolta 2-3cm) partamonneja myynnissä.
KUOPION AKVAARIOLIIKE: Täälläkin paljon altaita, suurin osa isoja. Hyvät kasvialtaat, "terveen näköisiä" kasveja, joita tulikin hankittua. Paljon "erikoisempiakin" kalalajeja. Valitettavasti silmiin osui täälläkin mm. haibarbeja ja panssaripäämonneja. Palvelua sai omalla vuorollaan, paljon asiakkaita, vaikka liike oli jo virallisesti tuntia aiemmin suljettu, ei hoputtamista. Altaat siistejä, kirkas vesi, lähes jokaisessa altaassa juurakoita ja kasveja. Harmikseni kuitenkin myyjä sanoi altaaseemme sopivan mm. mustaa norsukalaa, kiekkokalaa ja perhoskalaa. Eli siis tähänkin liikkeeseen kaloja ostamaan vasta, kun tietää mitä hakee, eikä heräteostoksille, me kuitenkin "jäimme vielä miettimään". Mutta kukapa kauppias ei sanoisi, että kyllä sopii?!
MUSTI JA MIRRI: Myyjältä kysyin akvaariotarvikkeita; on meillä vedenparannusainetta ja hiutaleruokaa. Eli tästä liikkeestä ei oikein voi mitään sanoa.
REPORANKA (ex. Helenan lemmikkipuoti): paljon pieniä akvaarioita, suurimmassa osassa altaita oli kalat karanteenissä. Löytyi haibarbejakin pienestä altaasta. Kasviallas näytti suorastaan kamalalta puolikuolleine kasveineen, kotiloineen ja levineen. Somisteita tms löytyi kyllä, vain Eheimin tekniikkaa. En saanut palvelua ollenkaan, vaikka tiskinkin luona kävin odottelemassa. "Karvaiset eläimet" ja terraariot oli pienessä erillisessä huoneessa, jossa oli tosi huono ilma. Edelleen remontti kesken.
AKVAARIOSOPPI: Sielläkin paljon pieniä altaita ja tosi paljon kaloja samassa altaassa. Neontetrat tarjouksessa 10kpl/9,50€, niitä oli kahdessa altaassa enemmän kuin mahtui liikkumaan, ei kasveja tai muitakaan somisteita, ellei suodatinta lasketa -> jäi ostamatta. Tosi pieniä (arviolta 2-3cm) partamonneja myynnissä.
KUOPION AKVAARIOLIIKE: Täälläkin paljon altaita, suurin osa isoja. Hyvät kasvialtaat, "terveen näköisiä" kasveja, joita tulikin hankittua. Paljon "erikoisempiakin" kalalajeja. Valitettavasti silmiin osui täälläkin mm. haibarbeja ja panssaripäämonneja. Palvelua sai omalla vuorollaan, paljon asiakkaita, vaikka liike oli jo virallisesti tuntia aiemmin suljettu, ei hoputtamista. Altaat siistejä, kirkas vesi, lähes jokaisessa altaassa juurakoita ja kasveja. Harmikseni kuitenkin myyjä sanoi altaaseemme sopivan mm. mustaa norsukalaa, kiekkokalaa ja perhoskalaa. Eli siis tähänkin liikkeeseen kaloja ostamaan vasta, kun tietää mitä hakee, eikä heräteostoksille, me kuitenkin "jäimme vielä miettimään". Mutta kukapa kauppias ei sanoisi, että kyllä sopii?!
MUSTI JA MIRRI: Myyjältä kysyin akvaariotarvikkeita; on meillä vedenparannusainetta ja hiutaleruokaa. Eli tästä liikkeestä ei oikein voi mitään sanoa.
-
- Advanced Member
No kokemukset on suurinpiirtein samat, kuin minulla
Nyt on on oppinut, mistä liikkeestä kannattaa mitäkin tuotetta/eläintä kysyä. Neuvoja en kysyisi yhtään mistään...
Eniten tietoa on varmasti tuolla Asemakadun liikkeessä, mutta siellä tosiaankin ainoastaan kiekkokalojen suhteen on sanottu "ei ehkä sovi sinun altaaseesi", kaikki muut "käy mainiosti"
. Muuten liike on reilun tuntuinen, esim. kerran kun menin katselemaan kasveja, sanottiin "älä nyt osta näitä huonoja, ensi viikolla tulee paljon parempia"
Ikävä kuulla, että Reporanka ei nosta entistä tasoa... toivottavasti se olisi alkukankeutta?
Tähän jatkoksi mainostan jälleen kerran akvaariotarvikeliikettä Kolmisopen marketeilla. Valikoima on rajallinen, mutta hinnat ovat erittäin kohtuulliset.

Nyt on on oppinut, mistä liikkeestä kannattaa mitäkin tuotetta/eläintä kysyä. Neuvoja en kysyisi yhtään mistään...
Eniten tietoa on varmasti tuolla Asemakadun liikkeessä, mutta siellä tosiaankin ainoastaan kiekkokalojen suhteen on sanottu "ei ehkä sovi sinun altaaseesi", kaikki muut "käy mainiosti"

Ikävä kuulla, että Reporanka ei nosta entistä tasoa... toivottavasti se olisi alkukankeutta?
Tähän jatkoksi mainostan jälleen kerran akvaariotarvikeliikettä Kolmisopen marketeilla. Valikoima on rajallinen, mutta hinnat ovat erittäin kohtuulliset.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
No minäkin toivoin, että ketjuuntuminen olisi parantanut liikkeen tasoa.ParratonMonni kirjoitti:Ikävä kuulla, että Reporanka ei nosta entistä tasoa... toivottavasti se olisi alkukankeutta?
Kasviallas on aikaisemmin ollut parasta liikkeessä, hyväkuntoisia kasveja ja välillä erikoisempiakin. Tosin myyjät eivät ole niiden nimiä tai vaatimuksia tienneet. Eivät taida nyt remontin aikana huolehtia siitä.
Kuopion akvaarioliikkeestä olen ostanut kyllä salavavesitähdikkiä jättivesitähdikkinä, eikä katkarapujen kohdalla ole ollut minkäänlaista lajituntemusta. Muuten kyllä asioin siellä mielelläni.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
-
- Starting Member
Tökkäsenpä minäkin sormeni keskusteluun.Siilinjärvellä Har-Min panostaa ihan tosissaan akvaariohin. Enpä paljon ole sieltä ostanut,mutta senkin vähän olen saanut ystävällisen palvelun kera ja henkilökunta ihan avoimesti tunnustaa,jos ei tiedä kysyttävää asiaa ja ottavat asiallisen neuvon vastaan. Suosittelen kyllä heitä alueen harrastajille "lähikaupaksi".
Minäkin voin tuota Siilinjärven Har-Min Farmi kauppaa kyllä suositella. Hyvä valikoima perustuotteita (siis ruokia, lamppuja, kemikaaleja), kuopion hintatasoon verrattuna hieman halvemmat hinnat (esim. kalanruuat) ja ystävällinen palvelu. Olen tuolta itse ostanut mm. joitain kaloja, kasveja sekä red cherryjä ja Caridina japonica rapuja, joita ei kuopion liikkeissa ole pahemmin näkynyt. Kaupan verkkosivut löytyvät esim. googlella "harmin farmi" hakusanoilla.
t: Mikko P.
t: Mikko P.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös se hyvä palvelu kuulu ihan automaattisesti palvelualalle?
Tosi on että akvaariosopessa palvelua saa heti ja se on ystävällistä, kun taas asemakadun liikkeessä joutuu joskus odottamaan pitkiäkin aikoja. Johtuneeko sitten siitä että akvaariosopessa ei koskaan ole muita asiakkaita, kun taas asemakadulla niitä on välillä enemmän kuin sisälle mahtuu
Mutta jokainen ostakoonsa kalansa mistä haluaa. Olen itsekin tainnut yhden kalasen ja seeprakotilon ak.sopesta ostaa.
Ja vielä tähän lisätäkseni, minäkin suosittelen tuota euro marketilla sijaitsevaa Pets Worldia lämpimästi. Reilusti halvemmat hinnat esim. kalanruuissa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tosi on että akvaariosopessa palvelua saa heti ja se on ystävällistä, kun taas asemakadun liikkeessä joutuu joskus odottamaan pitkiäkin aikoja. Johtuneeko sitten siitä että akvaariosopessa ei koskaan ole muita asiakkaita, kun taas asemakadulla niitä on välillä enemmän kuin sisälle mahtuu

Mutta jokainen ostakoonsa kalansa mistä haluaa. Olen itsekin tainnut yhden kalasen ja seeprakotilon ak.sopesta ostaa.
Ja vielä tähän lisätäkseni, minäkin suosittelen tuota euro marketilla sijaitsevaa Pets Worldia lämpimästi. Reilusti halvemmat hinnat esim. kalanruuissa.
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Nuo halvemmat hinnat saattavat johtua osalti siitä, että toimivat itse maahantuojana (http://www.suomenelaintarvike.com/).Fisu83 kirjoitti:Reilusti halvemmat hinnat esim. kalanruuissa.
Lemmikkiasema on tainnut jäädä mainitsematta, sielläkin on akvaariotarvikkeita kaupan.
Ja tietenkin Kuopion Jataru-Copy (vai onkohan sillä eläintarvikepuolella oma nimensä).

There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Sen verran tähän aiheeseen vielä lisäilen, että ostin jokin aika sitten akvaariosopesta seeprakotilon, hintaa oli 2.95€ , eli ei kallis. Harmittelin sitten jälkeenpäin etten ottanut jo samantien kahta...
Huomasin n. viikko sitten, että reporankaan oli tullut näitä myös, mutta hintaa oli 5.70€, vaikka molemmat tilaavat akvaariolaaksosta...jäi altaaseen
Ajattelin että jaksan kyllä odottaa että akvaariosoppeen tulee taas näitä lisää. (vaikka ei ole kyse tuon suuremmasta erosta, niin se on tarpeeksi iso raha perheelliselle opiskelijalle)
Eilen sitten kävin siellä sopessa uudestaan ja seeproja oli taas tullut. Myös amanorapuja (kylläkin vain 2 jäljellä) oli, 2.50€/kpl. Muualla missä niitä olen nähnyt, on ne maksaneet väh. 5€/kpl
Huomasin n. viikko sitten, että reporankaan oli tullut näitä myös, mutta hintaa oli 5.70€, vaikka molemmat tilaavat akvaariolaaksosta...jäi altaaseen

Eilen sitten kävin siellä sopessa uudestaan ja seeproja oli taas tullut. Myös amanorapuja (kylläkin vain 2 jäljellä) oli, 2.50€/kpl. Muualla missä niitä olen nähnyt, on ne maksaneet väh. 5€/kpl
"Sen mitä meidän täytyy oppia tekemään, me opimme tekemällä" -Aristoteles
"Valitettavasti myös virheet" -Fisu83
"Valitettavasti myös virheet" -Fisu83