Hätähätä! Piikkisilmien ralli jatkuu päivin öin!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Hätähätä! Piikkisilmien ralli jatkuu päivin öin!
Täällä huutelinkin jo asiasta, mutta kun ei kukaan vastaa, niin härskista vaan uusi avaus:
Piikkisilmät aloittivat mahdottoman rallin tuossa viikko sitten. Nyt vetävät kaikki kolme etulasissa ympyrää päivin öin. Vesiarvojan pitäisi olla ok, pH7, GH 9, ei nitriittiä, nitraattia alle 12,5.
Kun ne tekivät tuota samaa tullessaan akvaarioon (heinäkuussa) sentään rauhoittuvat yöksi, ja ralli loppui muutamassa päivässä. Eli tämä alkaa huolestuttaa, nuohan uivat itsensä hengiltä lopulta...
Kaikki vinkit tervetulleita!!!
Piikkisilmät aloittivat mahdottoman rallin tuossa viikko sitten. Nyt vetävät kaikki kolme etulasissa ympyrää päivin öin. Vesiarvojan pitäisi olla ok, pH7, GH 9, ei nitriittiä, nitraattia alle 12,5.
Kun ne tekivät tuota samaa tullessaan akvaarioon (heinäkuussa) sentään rauhoittuvat yöksi, ja ralli loppui muutamassa päivässä. Eli tämä alkaa huolestuttaa, nuohan uivat itsensä hengiltä lopulta...
Kaikki vinkit tervetulleita!!!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Voisiko akvaariossa olla jotain sisustusmateriaalia, josta liukenee jotain ärsyttävää ( liuskekiviä tms. ). Jos on ulkosuodatin, pesemätön vanu voi ärsyttää. Käytetyn akvaarion saumat ( saniteettisilikoni ). Kalalääkkeet saavat jotkut kalat levottomiksi. Onko piilopaikkoja tarpeeksi?
Itsellänikin piikkisilmät innostuvat öisin vetämään pitkin laseja ja ympäri allasta, mutta rauhoittuvat päiväksi.
Itsellänikin piikkisilmät innostuvat öisin vetämään pitkin laseja ja ympäri allasta, mutta rauhoittuvat päiväksi.
-
- Advanced Member
Hei muuten, laitan vähän ylimääräistä Aqua afea tuonne... Olen viime vaihdoissa laittanut vain puolikkaan määrän.
Tuo pH on ollut tuossa pikkualtaassa aika tarkalleen 7 koko ajan, isommassa altaassa on hankaluuksia. Taidan kuitenkin pistää hiilaritabletin, jos se auttaisi...
Mitään uutta ei tuone ole laitettu, eli sen täytyy johtua veden jostain ominaisuudesta, jota en voi mitata (KH, GH, pH, NO3 ja NO2 testit on vain)
Kiitos paljon näistä vinkeistä, katsotaan mitä tapahtuu!
Tuo pH on ollut tuossa pikkualtaassa aika tarkalleen 7 koko ajan, isommassa altaassa on hankaluuksia. Taidan kuitenkin pistää hiilaritabletin, jos se auttaisi...
Mitään uutta ei tuone ole laitettu, eli sen täytyy johtua veden jostain ominaisuudesta, jota en voi mitata (KH, GH, pH, NO3 ja NO2 testit on vain)
Kiitos paljon näistä vinkeistä, katsotaan mitä tapahtuu!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Minulla ralli rauhoittui kun nostin nitraattia (=tässä tapauksessa vähensin vedenvaihtoja). Tiedä sitten onko tästä mitään varsinaista apua, mutta minulla ei kyllä ole uudestaa alkanutkaa tuo riehuminen. Tietenkin kyse saattaa olla myös jostakin tuoreen veden ominaisuudesta, mutta seisottaminen ei ainakaan mainittavasti kaloja rauhoittanut.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.