"Kainuun akvaarioseura" osa 2
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
No niin! Nyt toimii netti taas, kävi lopultakin se laajakaista äijä laittamassa kaapelit kondikseen, jopa 2 viikkoa etuajassa!
Kävin toissapäivänä kotosalla, ja äiti houkutteli eläintarvikkeeseen..(!) Tosin koiranruoka-asioissa, ja minä haksahdin ostamaan avainkirjoahven pojille tyttöystävät, kun kerrankin oli! Ainakin luulisin niiden olevan tyttöjä.. muuten homojengi vaan kasvaa..
Mulla ois kans pikku mattosuodatinprojektia tulossa, pitäis tehdä pienempi matto tuohon altaaseen kun siinä on vielä se 450l suodatin, joka vie aivan liikaa tilaa. ja sisustaakin vois vähän entrata, kun muutossa vaan nakkelin ne paikalleen.
Käytiin porissa viime viikonloppuna, siellä oli kivan näkönen akvaariokauppa, harmi vaan kun oli kiinni.
Muuttotavaroita lajitellessa näin valokuvia siitä mun 450l altaasta, vähänkö se näytti isolta!! Miten saatoin luopua siitä??? Haloo? Oisitte takonu järkeä mun päähän... Eihän tuo 250l riitä mihinkään.. En silti uskalla ääneen miehen kuullen haaveilla isosta altaasta, kun nyt painostuskampanja menossa astianpesukoneen, sohvan, jääkaapin ja kirjahyllyn suhteen... Ja koirakuumekin iski! Minäkö materialisti...?
Kävin toissapäivänä kotosalla, ja äiti houkutteli eläintarvikkeeseen..(!) Tosin koiranruoka-asioissa, ja minä haksahdin ostamaan avainkirjoahven pojille tyttöystävät, kun kerrankin oli! Ainakin luulisin niiden olevan tyttöjä.. muuten homojengi vaan kasvaa..
Mulla ois kans pikku mattosuodatinprojektia tulossa, pitäis tehdä pienempi matto tuohon altaaseen kun siinä on vielä se 450l suodatin, joka vie aivan liikaa tilaa. ja sisustaakin vois vähän entrata, kun muutossa vaan nakkelin ne paikalleen.
Käytiin porissa viime viikonloppuna, siellä oli kivan näkönen akvaariokauppa, harmi vaan kun oli kiinni.
Muuttotavaroita lajitellessa näin valokuvia siitä mun 450l altaasta, vähänkö se näytti isolta!! Miten saatoin luopua siitä??? Haloo? Oisitte takonu järkeä mun päähän... Eihän tuo 250l riitä mihinkään.. En silti uskalla ääneen miehen kuullen haaveilla isosta altaasta, kun nyt painostuskampanja menossa astianpesukoneen, sohvan, jääkaapin ja kirjahyllyn suhteen... Ja koirakuumekin iski! Minäkö materialisti...?

Jellu: haulla löydät ohjeita likoeläinten ja artemian kasvatukseen. Niillä ohjeilla onnistut! Minäkin olen joskus aiheesta kirjoitellut tuolla labyrintit-osastolla eli jos laitat hakusanaksi artemia* ja kirjoittajaksi minni, pitäisi löytää helpot ohjeet. Voin laittaa suoran linkinkin jos nyt ennätän.
Jatkan nyt vielä: Jellulle linkki http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=artem%2A
Minzku: neoneiden ja hunisten lämpötilavaatimukset ovat toistensa ääripäivä, eli en suosittele näiden kahden lajin yhdistämistä.
Missä AMH luuraa, kirjoittelehan sinäkin!! Laita vaikka yv:llä puhelinnumerosi minulle niin voidaan informoida jos tapaaminen järjestyy, siirtyy tms. Jos siis haluat
Entä se tapaaminen, milloin sitä suunniteltaisiin? Olen edelleen sitä mieltä, että joku kiinteä aika olisi paras.
Jatkan nyt vielä: Jellulle linkki http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=artem%2A
Minzku: neoneiden ja hunisten lämpötilavaatimukset ovat toistensa ääripäivä, eli en suosittele näiden kahden lajin yhdistämistä.
Missä AMH luuraa, kirjoittelehan sinäkin!! Laita vaikka yv:llä puhelinnumerosi minulle niin voidaan informoida jos tapaaminen järjestyy, siirtyy tms. Jos siis haluat

Entä se tapaaminen, milloin sitä suunniteltaisiin? Olen edelleen sitä mieltä, että joku kiinteä aika olisi paras.
Minzku: täplämonnisen poikasia on elossa jotain reilu 20. Hankala laskea kun vipeltävät tuhatta ja sataa
Hyvin ovat kasvaneet ts. kasvuvauhti on ihan toista kuin hunajarihmoilla. Näyttävät jo ihan oikeilta monnisilta harmaine väreineen ja täplineen. Pitänee kysellä akvaariotarvikkeesta ottavatko myyntiin poikasia. Ja jos jotain teistä kiinnostaa, ilmoitelkaa. En itse pysty majoittamaan 30+ monnista.
Tänään pitäisi jollakin ilveellä puhdistella suodattimia ja vaihdella vesiä. Hankalaa yhdellä kädellä
En muista olenko kertonut, mutta onnistuin polttamaan uunissa oikean käteni. Hieman hankaloittaa tätä kirjoittamista ja muutakin elämää (on mulla sitäkin
) Jos joku teistä asuisi lähempänä, saisitte tulla auttamaan. Nyt olis tarvetta akvaristin avulle. Täytynee tyytyä miehen vastahakoiseen apuun 

Tänään pitäisi jollakin ilveellä puhdistella suodattimia ja vaihdella vesiä. Hankalaa yhdellä kädellä

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minni: Minunkin pitäisi luultavasti kysyä haluaako eläinkauppa niitä. Tosin en tieäd ovatko kovinkaan hyvälaatuisia, koska ovat saaneet vain pohjatabletteja. Mä en yksinkertaisesti älynnyt miten niitä eläviä ruokia kasvatetaan. Enkä ole käynyt eläinkaupassakaan joten en ole voinut ostaa sitä "valmista" poikasruokaa. Vieläkö sitä kerkeisi hankkia, vai joko on liian myöhäistä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ai sulla on muutakin elämää, ku määki kerran huomasin että mulla on muutakin kuin akvaariotMinni kirjoitti: En muista olenko kertonut, mutta onnistuin polttamaan uunissa oikean käteni. Hieman hankaloittaa tätä kirjoittamista ja muutakin elämää (on mulla sitäkin) Jos joku teistä asuisi lähempänä, saisitte tulla auttamaan. Nyt olis tarvetta akvaristin avulle.

Minkäslaisessa uunissa sää niin pahasti kätesi poltit? Tulisin mielelläni auttamaan mutaa tosiaan tuota matkaa ei ihan pyörällä jaksais nyt taittaa.
Minzku; kun laitat ne monniset sitte pääaltaaseen niin sieltä ne saa muutakin kuin pohjatabuja aivan itsestään.
Jellu: olitkos tyytyväinen rapuihin?
Nähdäänkö jo tänä perjantaina kun ois tuossa kasveja ylimääräistä. Kellusheinää, jaavansammalta, karvalehteä ja liuskavesitähdikkiä jos tarvetta on. Ja se minnin antama miekkakin on jo melko terhakassa alussa, sekin joutaisi pois.
Huomasin muuten tänää miten paljon tuo hiilari on auttanut. Kasvit on alkaneet jo nyt parin viikon käytön jälkeen taas kasvaa.
Höntti: keittelin puolukasta mehuja ja hilloja keittiön puuhellassa ja siinä puita lisätessäni tyrkkäsin myös käteni uuniin. Viime tiistaina sattui ja vieläkin on kipeä ja kääreissä.
Mulle käy perjantai klo 17.00, onko muita tulossa? Otan mielelläni erilaisia kasveja, paitsi karvalehteä joka kasvaa itsellänikin kiitettävästi. Jos jollakin on pistiaa, tuokaa mulle! Multa itseltäni irtoaisi pari nippua tiuhaärviää (todennäköisesti sitä, joka tapauksessa jotakin vihreää ärviää se on).
Meille muuttaa tänään 9vkon ikäinen kaninpoikanen! Kääpiöluppis
Mulle käy perjantai klo 17.00, onko muita tulossa? Otan mielelläni erilaisia kasveja, paitsi karvalehteä joka kasvaa itsellänikin kiitettävästi. Jos jollakin on pistiaa, tuokaa mulle! Multa itseltäni irtoaisi pari nippua tiuhaärviää (todennäköisesti sitä, joka tapauksessa jotakin vihreää ärviää se on).
Meille muuttaa tänään 9vkon ikäinen kaninpoikanen! Kääpiöluppis

Minni: minä voin ainakin tulla, pidettäskö tällä kertaa kirjaston yläkerrassa? Tuon nuo kaikki kasvit ja pistiaakin voin sulle tuoda. Laita sää ne sitten roskiin jos et tarvitse. EIpähän mun tartte nähä tuota raakaa tekoa
Tuo mulle ne ärviät, vaikka en niitä akvaarioon kunnialla sopimaan saakkaan. Mutta pakko ottaa uusi kasvílaji, nyt kun on taas tämä kasvibuumi mulla alkanut. Voitko myös kysyä pääseekö hanbuktu.

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Me ollaan menossa tiistaina rovaniemelle, ainakin näill' näkymin, ja torstaina kai takas, joten perjantaina vois passata mulle. Mites te? Jos Höntti ei vielä ole hävittänyt/ luopunut liuskavesitähdikistä, niin voisin mieluusti haluta sitä.
Voi toivottavasti minni sun käsi paranee pian. kamalaa tommonen sattuma.
Saksan tilausta vois tosiaan kehitellä, mullakin vois löytyä jotain tilattavaa.. katotaanko sit kun tavataan, mitä kukanenkin tartteis?
Voi toivottavasti minni sun käsi paranee pian. kamalaa tommonen sattuma.

Saksan tilausta vois tosiaan kehitellä, mullakin vois löytyä jotain tilattavaa.. katotaanko sit kun tavataan, mitä kukanenkin tartteis?
Mullekin pe passais. Klo 17.00 ja missä? Mä voin hoitaa Saksan tilauksen jos ei muita vapaa-ehtoisia ole. Mullakin olisi jotain mitä pitäisi tilata.
Paranisipa käsi pian, että pääsisi altaaseen lutraamaan.
Hiilarilannoituksesta: miten se on, tuleeko hiilaria liikaa, liian vähän vai sopivasti kún kasvitkin "kuplii"? Entä kun kukkaruukun alta tulee toisessa altaassa isoja kuplia, jotka plopsahtaa pintaan? Sain vihdoinkin rakennettua niin tiiviin korkin pulloon, että kuplia tulee hohkakivestäkin.
Paranisipa käsi pian, että pääsisi altaaseen lutraamaan.
Hiilarilannoituksesta: miten se on, tuleeko hiilaria liikaa, liian vähän vai sopivasti kún kasvitkin "kuplii"? Entä kun kukkaruukun alta tulee toisessa altaassa isoja kuplia, jotka plopsahtaa pintaan? Sain vihdoinkin rakennettua niin tiiviin korkin pulloon, että kuplia tulee hohkakivestäkin.
Sehän on melko paljon hiilaria jos kasvitkin kuplii paljon ja jatkuvasti (siis tuottavat yhteyttäessään paljon happea joka näkyy kuplina). Tuo hohkakivi on tehokas tapa levittää sitä hiilidioksidia mutta siinä on semmoinen vaara että sitä tulee liikaa ja se pH romahtaa. Olen saanut semmoisen kuvan, että jos käyttää kaasukelloa hiilidioksidia ei voi tulla liikaa.Minni kirjoitti: Hiilarilannoituksesta: miten se on, tuleeko hiilaria liikaa, liian vähän vai sopivasti kún kasvitkin "kuplii"? Entä kun kukkaruukun alta tulee toisessa altaassa isoja kuplia, jotka plopsahtaa pintaan? Sain vihdoinkin rakennettua niin tiiviin korkin pulloon, että kuplia tulee hohkakivestäkin.
Eli tapaaminen passaa minullëkkin. perjantaina kello 17.00 ja uutena tapaamispaikkana voisi olla pääkirjaston yläkerta. Vai mitä ootte mieltä?