Niin eli nuo kehäkotilot ainakin. Otan akvaariosta kiven ja käännän sen niin esiin tulee kotilorypäs. Lisäksi niitä mönkii laseissakin sadoittain. Kuinka saan ne pois? Olen joka ilta nyppinyt kymmeniä kotiloita mutta aina vaan lisää ja lisää
Itse sain kehäkotilot hävitettyä, kun murskasin kaikki aikuiset kotilot ja munaryppäät noukin akvaariosta... Oli kauhea homma etsiä riccian seasta noita tuholaisia, joten hävitin melkein kaikki pintakasvit, mutta onneksi pari riccian lehteä oli jäänyt akvaarioon.
Ei myrkyille ja kaikella kalojen lainaamiselle. Nouki käsin kaikki näkyvät yksilöt. Yleensä kotiloiden määrä riippuu siitä kuinka paljon niille on tarjolla ravintoa, eli kuinka paljon kaloilta jää ruokaa syömättä. Tarkista siis paljonko kalojasi syötät.
Sain oman kotilopopulaation kuriin ahkeralla pois poimimisella itkua pidätellen. Kauheaa surullista. Hieman jo alkoi tuottamaan tulosta pikkuhiljaa. En tiedä mikä oli ihan lopullinen ratkaisu, mutta satuin vaihtamaan soran hienoon hiekkaan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään onkelmia.
Eivät kaiketi viihdy niin hyvin ja sora kai antoi enemmän hyviä kutupaikkoja. Mene ja tiedä
Mutta ei mrkkyjä? Eihän?
120 L miekkapyrstöjä, partis ja peruskotilot sekä 98L kaksi kynsisammakkomöllöttäjää
No voihan *****. Nyt ne sitten kaikkien nyppimisten ja ruuan minimoimisen jälkeen ovat alkaneet syödä kasveja!
Hei niin teinhän minä sen kotilokatiskan, hyvin toimii 4-10 kotiloa/päivä
kotiloiden nyppimiseen saa päivittäin käyttää aikaa. Kannattaa nyppiä aamulla, päivällä ja illalla. Kyllä ne siitä vähentyvät. Itse en suosittele myrkyttämistä.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead