Kaloja 250-350 litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Kaloja 250-350 litraiseen?
Vieläkin pohdiskelen tätä kalastoa ja olen nyt ajatellut seuraavanlaista porukkaa
Lehtikala pariskunta
15 kiilakylkeä
1 partamonni
8 piikkisilmää
10 helmimonnista
Tuleekohan tuossa pohja liian täyteen? Ajattelin testata että miten vielä taistelukala menis tuossa ja tarvittaessa siirrän takaisin 65-litraiseen. Vai kannattaako edes kokeilla? Muuten varmaan menee nämä kalat yhdessä?
Lehtikala pariskunta
15 kiilakylkeä
1 partamonni
8 piikkisilmää
10 helmimonnista
Tuleekohan tuossa pohja liian täyteen? Ajattelin testata että miten vielä taistelukala menis tuossa ja tarvittaessa siirrän takaisin 65-litraiseen. Vai kannattaako edes kokeilla? Muuten varmaan menee nämä kalat yhdessä?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Etenkin jos allas on sen 350 litraa niin ihan hyvinhän tuollainen porukka sopii sinne elämään. Tulisi varmasti tosi nätti kalasto, kun noin selkeä. Kiilakylkiä voisi kenties olla isompikin parvi, riippuu tietty altaan koosta.
Minul on 125*50 pohjalla kaksi partista, 10 helmimonnista, 8 sysievämonnista ja 6 kuparimonnista. En sano, että noin paljon monnisia kannattaisi olla, mutta ei minun mielestä silti täydeltä näytä.
Minul on 125*50 pohjalla kaksi partista, 10 helmimonnista, 8 sysievämonnista ja 6 kuparimonnista. En sano, että noin paljon monnisia kannattaisi olla, mutta ei minun mielestä silti täydeltä näytä.
Jkos kavaarion koko on lähempänä tuota 300 kuin 200 niin hyvin mahtuu! Ja kuten kylpyankka sanoikin, kiilakylkiä voi ottaa vaikka enemmänkin. Eikö pohjalle luulisi tulevan ruuhkaa kun nuo piikkisilmät ovat aika suuren osan ajasta piilossa, yleensä vain ruoka-aikoina näkyy.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Miten niin piikkisilmät piilossa
? Omani ainakin vetelevät pitkin akvaariota, kiipeilevät kannolla ja kasveissa ja möyrivät hiekassa koko päivän sapuskaa etsien. Välillä ne kerääntyy 6 "lieron" kasaksi ja leviävät taas joka suuntiin kukin omiin "hommiinsa. Lisäksi ne tulevat ensimmäisinä paikalle, kun on ruokinta-aika
Aivan ihania ja valloittavia kaloja, ei voi muuta sanoa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Starting Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Omasta mielestäni on.ChubaChubs kirjoitti:..mutta jos on 250l ja mitat 100x50x50 niin onko se lehtikaloille liian pieni? tietenkin isompi on parempi..![]()
Mutta tuo altaan koko voikin sitten olla aika ahdas nuin monelle pohjaeläjälle..?
Varsinkin jos lisäät muuta porukkaa siihen.
250-litraiseen lähinnä vain tuo pariskunta, ehkä jokunen pohjaeläjä lisäksi.
Ovat kuitenkin kärttyisiä kutuaikana ja muut asukit saavat kokea sen ikävästi ahtaassa.
Suosiolla vaan suurempi (yli 300) allas, kun kuitenkin noita kalasia sinne tuleepi hankittua aina lisää ja lisää...

-
- Starting Member