Verkkonuoliainen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minde86
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Verkkonuoliainen

Viesti Kirjoittaja Minde86 »

Eli mulla on tällä hetkellä 1 verkkonuoliainen 150 litrasessa akvaariossa verkkobarbien, pikkulasimonnien ja 2 partiksen kanssa.

Seeprakalojakin löytyy, mut niistä olisin luopumassa.. Eli jos joku pääsis Sipoosta hakemaan, niin siitä vaan. Mulla on siis 2 seeprakalaa ja 3 pilkkuseepraa.. En varmaan pääse nettiin ennen ku ens maanantaina, joten viestejä voi lähettää seeproista kännykkään, soittaakin voi :) . Ja numero olis: 050-3790357

Mut joka tapauksessa, me ostettiin uus 317 litranen, joka saadaan pystyyn torstaina. Pitäiskö sille verkkonuoliaiselle hankkia seuraa, ja jos, niin kuinka monta? Jossain sanotaan, et ne on äksyjä lajikumppaneille, jossain taas et tarvii parven.. Mä olin aatellu 3-4 nuoliaista, eli 2 tai 3 lisää..
Hankin uuteen akvaan myös lisää verkkobarbeja ja lasimonneja..
Akvaario 128L, 2 kissaa poika 12kk + tyttö 8kk
O/OV: Piikkisilmiä
sim
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sim »

Verkkonuoliaiset tulevat äksyiksi ilman omia lajitovereita. Suosittelen hommaamaan verkkonuoliaisia ainakin 5, kuusi on oikein sopiva määrä 317l akvaarioon.
Minde86
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Vitsi ku mä niin mielellään hankkisin niitä enemmänki mut kalakiintiö alkaa olemaan aika täynnä.. :(
Hankittiin perjantaina toinen verkkonuoliainen ja sitä oli ihana katella ku se seuras isompaa kaveria koko ajan.. :D
Oltais ostettu enemmänki niitä, mut siellä liikkeessä ei ollu enempää ku tää yksi.. Tällä viikolla hankitaan ainaki se 2 lisää.. :D
Minde86
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Eli nyt meillä on verkkonuoliaisia 4kpl.. Ihan selviä parvikalojahan nuo on.. :mrgreen: Ihanaa seurata ku ne seuraa toisiaan, varsinki isointa, 8-9cm pitusta yksilöä.. Muut kolme on 5-6cm pitkiä.. :mrgreen: Ui koko ajan joka puolella ja "hyökkäilee" raivoisasti naksuttaen kotiloiden ja monnitablettien kimppuun.. Taidettiin ihan turhaan hankkia kierteisiä, ku nuoliaiset tekee niistä selvää kovaa vauhtia.. :roll:
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Olen kanssa jostain lukenut että nuoliaiset tulevat parhaiten toimeen yksin, mutta meidän verkkonuoliaiset ovat kyllä kuin paita ja peppu. Viihtyvät meidän akvaariossa varmaan jo suunnilleen 5- vuotta. Ja kyllä ne toisiaan välillä takaa-ajavat, mutta leikiltä se lähinnä näyttää. Äksyilevät lähinnä vain ruoka aikana toisilleen :D

Oletteko muuten huomanneet saman ilmiön kuin minä, että nuoliaiset naksuttelevat? Meidän kakaroilta ainakin pääsee naksuttelua juuri syömisen yhteydessä, varsinkin jos pitää muut pitää poissa pohjatapletin tyköä :roll:
Minde86
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Meillä nuoliaiset naksuttelee aina ruoka-aikana.. Tietää millon on tabletit löytyny ku naksutus kuuluu melkein koko 50 neliön kämppään.. :mrgreen:
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

:mrgreen: Hyvä tietää ettei meidän nuoliaiset ole mitään poikkeustapauksia :D

Olen joskus kuullut puhuttavan että tämä naksutus syntyisi jostakin pienestä sähköiskusta, joita nuoliaiset jakelevat mm. ruuasta kilpaileville. Tosin oli ihan vain jotain keskustelua, josta asian poimin, en ole mistään myöhemmin löytänyt todistusta tälle väitteelle. Tietääkö joku paremmin? Musta ainakin tuntuu että omat nuoliaiset naksuttelevat juuri vähän enmmänkin mielissään siitä että ruoka löytyi [;)]
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

Meillä osataan myös kerjätä ruokaa naksutellen, aina kun joku kulkee altaan ohi on orkesteri äänessä. Kiehtoisi hankkia vielä pari nuoliaista lisää, kun ei tuo neljän kopla tunnu enää riittävältä. Niin hauskaa se näiden otusten viuhtomisen seuraaminen on [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”