Kalaa tuijotettiin Hgin metrossa, Uutislehti 100, 7.9.05 s.2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Kalaa tuijotettiin Hgin metrossa, Uutislehti 100, 7.9.05 s.2

Viesti Kirjoittaja Cory »

Tämän päivän Uutislehti 100:n sivun 2 Tekstari Top:ssa osui silmääni seuraava:
Kuljin akvaariokala mukanani Hakaniemestä Vuosaareen ja kaikki tuijottivat metrossa. Ettekö ole ennen fisua nähneet?
Galaguggo
Kuka tunnustaa matkustaneensa Hgin metrossa fisunsa kanssa? :mrgreen:

Itse päädyin kerran uteliaisuuden kohteeksi HKL:n bussissa roikottaessani kädessäni pienessä läpinäkyvässä pussissa akvakaupasta ostamiani eläviä survareita. Aikani uteliaita katseita huvittuneena seurattuani päätin valaista kanssamatkustajia asiasta ja selitin mitä pussissa oli ja mihin tarkoitukseen. Loppumatka menikin mukavasti rupatellessa akvaarioharrastuksesta.

Mahtavatko akvaristit joutua nimenomaan harrastuksensa vuoksi tuijotuksen kohteeksi julkisilla paikoilla kovin useinkin?
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Muutamat kanssamatkustajat ovat ilmeistä päätellen ihmetelleet, että miksiköhän tuo pölkkypää raahaa keskellä kaupunkia mukanaan kiviä ja karahkoja. Tietäisivät vaan kuinka paljon kyseinen pölkkypää on niistä joutunut maksamaan...
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minä olen kuljettanut expressbusseissa kaloja vaikka kuinka monta kymmentä kertaa, ja aina ihmetellään ja tuijotellaan. Jos ei sitä, että tahdon pitää pussit turvallisesti lämpimällä penkillä (jos joku änkeää viereen, niin sitten tuntikausia sylissä [}:)] ) niin viimeistään sitä, kun jossain vaiheessa nostan pussin kääreestä terkastellakseni, onko uusi mulkosilmäni vielä hengissä.

Sellasta se on, kalojen kanssa matkustelu.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

Kesällä ostin uuden, yksiputkisen loistevalon akvaariooni. Pituutta sillä oli 125 cm. Tätä ihmiset selvästi tuijottelivat, kun junalla ja bussilla "retuutin" sitä kotia kohti.

Samaisen matkan retuutin vähän myöhemmin kaloja kotiin. Neljä kalapussia painaa muuten h'''etin paljon. Onhan niissä useampi litra vettä :mrgreen:
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minulla on varsin näppärä kylmälaukku-olkalaukku, jota käytän kalaostoksilla. Jaksavat sitä sitten liikkeissä ihmetellä, että onpas viksu laukku! On muuten ostateltukin jonkun kerran jo.

Sitten jos sattuu tuttuja vastan, ja ihmettelevät, mitä kassissani on, ja vastaus on esim. "kotiloita", on ilme aika epäuskoinen...
nosegoblin
Member
Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Minä juuri viime viikolla kannoin Turun keskustan läpi laatikon jossa oli 3 monimetallispottia. Liike josta ostin on erikoistunut käytettyihin myymäläkalusteisiin ja laatikossa luki tussilla kirjoitettuna molemmissa päissä että "naisnukke". Hieman sain halveksuvia katseita kaupungilla.
Taisivat ajatella, että mikäs ihmeen pervertikko tuo on. :mrgreen:
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Hehee, toi nosegoblinin juttu oli aika huvittava. Jotain loisteputkia on aika vaivanloista kuljettaa julkisilla, joskus jotkut tulee kyseleen jotain "et akvaarioon loisteputkia?" Jne... Kivahan sitä o jutella...
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Myös ämpärin retuuttaminen metrossa sai outoja katseita. Hullu maalainen :mrgreen: ..Kerran junassa sattui hauskasti, istuin eläin vaunussa "kaloineni" ja viereen tuli mies kahden kissan kanssa. Molemmat repesivät nauramaan saman tien :D
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Adrianna kirjoitti:ja viereen tuli mies kahden kissan kanssa. Molemmat repesivät nauramaan saman tien :D
Siis mies ja kissa(t) vai :mrgreen:

Aamulla kun menin töihin, ja metrossa luin satasta, niin ekaksi tuli mieleen, että miten kukaan voi nähdä, että joku kantaa kalaa mukanaan. Viisas myyjä kun osaa pakata kalat siten, että lämpö pysyisi mahdollisimman tasaisena ja ei tällöin kalasta näy ei siis yhtään mitään...
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Itse olen kulkenut Tampereella liikennelaitoksen bussissa kaksi kertaa oskarin kanssa. :D Kala oli tietysti molemmilla kerroilla ämpärissä ja ämpäri sylissä... Kyllä keräsi vähän kieltämättä katseita, että mitähän siellä mahtaa olla ja mikäs nyt loiskuu. :) Toisella kerralla kanssamatkustajani oli likemmäs 30 senttiä ja toisella sitten vain 20.

Olen mennyt bussiin myös 120 senttisen loisteputken kanssa ja kerran kantanut suurta kalaisaa styroxlaatikkoa matkahuollolta keskustaan päin. Pienikokoisena olin varmasti hullun näköinen tuon suuren lootan kanssa, ja kyllähän ihmiset sen huomasivatkin.
Siinä erikoisimmat tapaukset...

nosegoblin: Aivan loistava :mrgreen:
Fishy fella.
laksotin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja laksotin »

Hain kerran kolme suurehkoa haibarbia akvaarioliikkestä ja oltiin tehty treffit kuskin kanssa erääseen kahvilaan. Istuin kahville ja tuli tuttuja pöytään.
-Mitäs tuossa sanomalehtipaketissa on?
Totesin että tutun joululahja.
-Jaa kukkia sitten ostit?
Ei vaan kolme elävää kalaa..Luulivat kai että onpa tuoreita ahvenia kun samassa kyyti saapui ja lähdin viemään kaloja uuden omistajan luo :D

Tunnustan etukäteen että kohta voi turku-uki bussissa liikkua nainen kasvipussien ja myöhemmin loiskuvan kylmälaukun kanssa [;)]
Tappis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tappis »

Taitaa olla ihmisten luontainen uteliasuus kyseessä. Kyllä minä ainakin tunnusta että jos näen kaupungilla jotain epätavallista niin pakkohan se on sitä katsoa. Ja kyllä mä uskon että metrossa niitä tuijottajia löytyy. Voihan joku olla hirmu kiinnostunut kalasta mutta ei uskalla sanoa mitään. Se on suomalainen luonne.
Vein minäkin kerran ison plekon kalakauppaan muovisessa karanteeni akvassa ja sain kyllä katseita mutta eipä se mua haitannu. Mietin vain mielessäni että kyllähän minäkin tuijottaisin.
Nocticola
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nocticola »

Voi, tästä saisi monta tarinaa. Ruskosilmäplekoni jyrsivät mäntyä sellaista tahtia, että lähijunan kuljettajat jo varmaan tunnistavat hahmoni, joka seisoo pysäkillä puolitoistametriset oksat kainaloissa. Itse elukoita tuotaessa kylmälaukussa ne kyllästyivät pieneen laatikkoon ja alkoivat jyrsiä seiniä rapinalla. Kanssamatkustajat hämmästelivät. Tulisuu taas tuotaessa protestoi loiskimalla kuuluvasti.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Nocticola kirjoitti: Itse elukoita tuotaessa kylmälaukussa ne kyllästyivät pieneen laatikkoon ja alkoivat jyrsiä seiniä rapinalla.
No hui! Eivät sentään saaneet kylmälaukkuun reikää tehtyä? 8O
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

Olin kerran kalaostoksilla kaverini kanssa, joka ei ymmärrä kaloista hönkäsenpöläystä :D Siinä sitten myyjän pakatessa kaloja sanomalehteen kaveri kysyi että miksi ne pitää kääriä tuohon? (siis sanomalehteen) Minä sanoin siihen että pitäähän kalojenkin saada uutisia lukea :D
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*

Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Piscivore
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Piscivore »

En oikein muista että minkä ihmeen takia, mutta jokatapauksessa hain kerran Helsingin keskustasta suurehkon määrän hiekkaa akvaariooni. Muutoinhan tuo olisi ollut vallan helppo prosessi, mutta kun hakureissu tapahtui bussilla Vihdistä, ja minun bussini ei pysähtynytkään tässä nimenomaisen kerrostalon edessä olevalla pysäkillä, vaan jollain pikavuoropysäkillä jäähallin edessä (tämä siis selvisi vasta viime hetkellä). Tietysti siinä tuli kova kiire, ja jouduin juoksemaan n. kilometrin verran kahden hiekkaa puoliväliin olevan muovikassin kanssa niin paljon kun kintuista lähti.
Tällä kropalla ja kunnolla se ei ollut mikään kaunis näky.
Vinkuva hengitys ja rapua muistuttava naama alkoi tasaantumaan vissiin seuraavana päivänä :mrgreen:

-Tähän samaan voinen liittää vielä pienen vinkin; jos ikinä tarvitsee kuljettaa hiekkaa muovikassissa, kannattaa hakea niitä Alkosta. Ovat ihan erityisen kestävää laatua, koska niiden pitää pystyä kannattelemaan painavia ja kalliita pulloja -

Joskus pienempänä kersana kun harrastelin tuliliskoja ja salamantereita, sain aika pitkiä katseita myös busseissa, kun piti itse pällistellä niitä koko ajan...

Ainiin, ja kerran kun netin kautta kauppasin partiksen poikasia, ehdotti eräs ostaja että voisinko laittaa ne bussiin kyytiin, ja hän poimisi ne sitten toisessa päässä sieltä talteen. En kuitenkaan suostunut, vaikka olishan tuo voinut toimiakin. Paljonkohan Expresbuss olisi veloittanut per pyrstö etupenkillä matkaamisesta :P ?
Au royaume des aveugles, les borgnes sont rois.
haidi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja haidi »

Itse olen kuljettanut kultakalaa isossa hillopurkissa akvaarioliikeeseen bussilla Leppävaaraan ja kävellyt siellä vanhan ostarin läpi.
Sain kyllä ihme katseita, ihmiset varmaan ajatteli että "Blondi tullut ulkoiluttamaan kalaansa" :P
jimikkon
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Kalapussini keräsi katseita junassa kun hain ne Keravalta viime keväänä. Junassa istuessa tuli pari kertaa itse katsottua että ovatko hengissä ja siitäkös ihmiset tuijottamaan. :D
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
Tamus
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tamus »

Minä harrastan rotukissoja, niiden kasvatusta ja näyttelyttämistä ja eräänkin kerran on kissanäyttelyreissulta hankittu täydennystä altaisiin.

Kyllä olen saanut hauskoja kommentteja kun on kissan näyttelyhäkin päällä ollut elävät sapuskat. Parin viikon päästä saan kissanäyttelystä mukaani rapuja. :roll:
Esmeralda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Esmeralda »

Tulinpa sunnuntaina lentokoneessa kalojen kanssa Helsingistä Ouluun. Oli porukka pakattuna pehmeään tupperin kylmälaukkuun, siis sanomalehtipussukoissa olevat kalapussit siis. Ekaksi tietty turvatarkastukseen ja ymmärtäväinen setä sanoi heti että eihän me tietysti eläviä kaloja säteilytetä :) ja katsoi kalasia sivuhuoneessa. Tuumi siihen vain että kaikki ok ja hyvää matkaa lentokaloille :mrgreen:

Kyllähän meitä sitten huvitti, kun kylmälaukku vei lentokoneessa yhden paikan ja oli vyöllä kiinni penkissä koko lennon ajan... lentoemot vaan hymyili kun välillä tarkistelin että onks kaikki kunnossa :roll:

Lähtiessä emo tuumi, että hyvinhän se meni eikä tarvinnut siis pannulle laittaa [;)]

Esmeralda
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Minä sain hieman ihmetteleviä katseita bussissa kun hain keskustasta äitini kanssa kaloja.

Kalat olivat sanomalehtipaketissa joten kaloja ei näkynyt, mutta silti minua katsottiin kun kuljin varovasti paketin kanssa istumaan ja laskin paketin hyvin varovasti penkille ja pidin sitä toisella kädelläni pystyssä koko matkan ajan. :mrgreen:
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Pelkkä aloittelija kirjoitti:Kalat olivat sanomalehtipaketissa joten kaloja ei näkynyt, mutta silti minua katsottiin kun kuljin varovasti paketin kanssa istumaan ja laskin paketin hyvin varovasti penkille ja pidin sitä toisella kädelläni pystyssä koko matkan ajan. :mrgreen:
Hyvä että olivat käärittyinä! Minua kyllä tämän otsikon nähtyäni harmitti herkkien kalasten puolesta, kun tuijottelun kohteeksi noin joutuvat. Miltä itsestä tuntuisi vesipussissa metrossa? Heh
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

liina kirjoitti: Miltä itsestä tuntuisi vesipussissa metrossa? Heh
Eiköhän tuostakin kohta tule totta, jos ne meinaavat Laajasaloon (metro)putken vetää meren ali :D Tosin jos se putki tehtäisiin vain läpinäkyvästä materiaalista ;)
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

liina kirjoitti:
Pelkkä aloittelija kirjoitti:Kalat olivat sanomalehtipaketissa joten kaloja ei näkynyt, mutta silti minua katsottiin kun kuljin varovasti paketin kanssa istumaan ja laskin paketin hyvin varovasti penkille ja pidin sitä toisella kädelläni pystyssä koko matkan ajan. :mrgreen:
Hyvä että olivat käärittyinä! Minua kyllä tämän otsikon nähtyäni harmitti herkkien kalasten puolesta, kun tuijottelun kohteeksi noin joutuvat. Miltä itsestä tuntuisi vesipussissa metrossa? Heh
Eiköhän tuossa ekassa kommentissa tarkoitettu rättipäiden "kalapusseja" :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

rättipäiden kalapussit? Tippui kärryistä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”