Vielä jos jaksatte näitä iänikuisia kalasto-asioita, niin kiitän.
Elikä hakusessa lisäväkeä 128 litraiseen. Joku toinen tetraparvi, jos niin mikä? Entä isompaa kalaa, meneekö mikään? Taistohaaremi (1+2) lienee mahdollinen? Onko muita vaihtoehtoja?
Nykytilanne:
partis
13 kaardinaalitetraa (pieniä)
3 helmimonnista (3 tulee lisää)
pH 6,8-7,2
kH 3-6
gH 6
No2 0
No3 10 (alle)
Lämpötila 27-28
hiekkapohja
Kalasto 128 litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 128 litraiseen
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kunhan tiedän sen verran että tulen toimeen...
Kukaan ei tiedä.
Itse tekisin näin:
- taistelukala 1+3
- kardinaalitetra x 20
- helmimonninen x 8
Toista tetraparvia tuonne ei oikein mahdu, mutta kardinaalien parvea voisi tosiaan kasvattaa vaikkapa 20 yksilöön. Helmimonnisista ei ole mitään kokemusta, mutta jos se kestää lämpimämpää vettä ja on ns. "normaalikokoinen" monninen, niin uskoisin niitä mahtuvan 8kpl
- taistelukala 1+3
- kardinaalitetra x 20
- helmimonninen x 8
Toista tetraparvia tuonne ei oikein mahdu, mutta kardinaalien parvea voisi tosiaan kasvattaa vaikkapa 20 yksilöön. Helmimonnisista ei ole mitään kokemusta, mutta jos se kestää lämpimämpää vettä ja on ns. "normaalikokoinen" monninen, niin uskoisin niitä mahtuvan 8kpl

Kiitos vastanneille!
Taisto-porukka kuulostaa kivalle, sitä jo aiemmin mietinkin. Mutta siis 3 rouvaa herrallekko on suositus? (itse ajattelin vain kahta)
Ja onko tuolle porukalle jotain erityisvaatimuksia, siis vaikka että kasvistoa pitäis olla erityisen runsaasti tms?
Taisto-porukka kuulostaa kivalle, sitä jo aiemmin mietinkin. Mutta siis 3 rouvaa herrallekko on suositus? (itse ajattelin vain kahta)
Ja onko tuolle porukalle jotain erityisvaatimuksia, siis vaikka että kasvistoa pitäis olla erityisen runsaasti tms?
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kukaan ei tiedä.
-
- Advanced Member
- Viesti:
2-3 naarasta ja kasvistoa runsaasti ja joitakin piiloja tytöille: esim vaikka luola kookoksenkuoresta. Poitsu antaa kyytiä tytöille ja tytöt ottavat "nokkimisjärjestysestä" matsin keskenään eli kuka on herran suosikki...Noissa mellakoissa voi sitten vähän evät rispaantua jollei ole kunnon piiloja. Toisaalta vaikka piilopaikkojakin on rispaantumisia voi tulla, jotkut naaraat ovat tosi uhkarohkeita keskinäisissä taisteluissaan.
Useampi naaras taas takaa sen ettei ukko rökitä vain yhtä naarasta. Pesänrakennuksen ja kutemisen jälkeen ukkeli ajaa kaikki reviiriä uhkaavat pois (paitsi ei meillä leväkatkarapuja)...siis muut kalat saavat kyytiä.
Mielenkiintoisia kaloja taistot ovat ja vauhtia riittää.
Useampi naaras taas takaa sen ettei ukko rökitä vain yhtä naarasta. Pesänrakennuksen ja kutemisen jälkeen ukkeli ajaa kaikki reviiriä uhkaavat pois (paitsi ei meillä leväkatkarapuja)...siis muut kalat saavat kyytiä.
Mielenkiintoisia kaloja taistot ovat ja vauhtia riittää.

Viola & eläintarhantynkä