Apua miekkap./platyjen kasvuun?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Apua miekkap./platyjen kasvuun?

Viesti Kirjoittaja marbleangel »

Minulla ja ystävälläni on samanlainen ongelma-minun miekkapyrstöni ja hänen platyt eivät kasva oikean kokoisiksi! :?

Itselläni vauvat syntyvät kelluvaan synn.altaaseen jonka jälkeen ne siirrän pari viikoisina poikasaltaaseen (40 l) ja reilu 2cm mittaisina takaisin isoon altaaseen (240 l) ja syötän niille alussa tetran poikasruokaa ja aina välillä pakasteötököitä & kasvisruokaa, mutta eivät ne vain ota kasvaakseen aikuisen mittoihin-missä vika??

Esim.viime helmi/maaliskuun poikaset ovat nyt naaraat 4-5cm ja urokset 5-6cm ilman miekkaa! Kaverini platyt eivät ole kasvaneet 3cm suuremmiksi!

Osaako kukaan auttaa? Sitä kun niin haaveili komeista, kivan kokoisista miekkiksistä..! :|
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Liian pehmeä vesi ja pidemmän päälle sukusiitoskin voi vaikuttaa asiaan. Eli mitkä ovat vesiarvot? Ovatko kalat sisaruksia?
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Kiitos tiedoista-nyt selvisi. Olen tiennyt että sisäsiittoisuus kyllä aiheuttaa epämuotoisuutta,mutten ajatellut sen vaikuttavan myös kokoon-nyt tiedän. Kiitokset Sanille! :)
Karsu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Karsu »

Eli siis. Platyt kasvavat kyllä iihan varmasti oikeisiin mittoihinsa,kasvu vaan tuppaa hidastumaan siinä loppumetreillä ja miekkapyrstön miekasta, se kasvaa myöhemmässä kasvuvaiheessa, ihan niinkuin sukupuoletkin kehittyvät kaloille vasta siinä murrosiässä. :D Kyllä se ihan normaalia on, että miekka ei heti kasva, siihen menee aikaa. Ja olet ihan todella hyvin on poikaset ruokkinut, ötökkäruokaakin on sinne joukkoon eksynyt ja se on todella hyvä juttu, poikaset ovat saaneet ainakin kunnon ravinnon :D
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Kiitoksia hyvästä palautteesta..kiva kuulla jotain positiivista palautettakin! :D Sen verran tarkennan että itse miekat ovat kyllä uroksilla ja komeina onkin, mutta ruumiin pituus on ihmeen lyhyt..! :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”