Kuinka monta kalaa teillä on kuollut tänä vuonna?
Valvoja: Moderaattorit
Kolme katinkultamonnia oli kuollut kesällä kun velipoika oli ollut hoitamassa akvaarioitani viikon ajan. Muut kalat olivat ihan ok, mutta kattarit olivat hengiltä kun tulin takas.
Lisäksi yks kirsikkabarbi uros menehtyi todennäköisesti sisäloisiin. Se vaan kuihtui pois vaikka mitä tein. Onneksi muut ovat säästyneet.
Seeprakalojen poikasten kasvatuksessa on tietenkin luonto karsinut heikoimmat pois, mutta lukumäärää ei tiedossa. Elossa niistä n. 30-40
Lisäksi yks kirsikkabarbi uros menehtyi todennäköisesti sisäloisiin. Se vaan kuihtui pois vaikka mitä tein. Onneksi muut ovat säästyneet.
Seeprakalojen poikasten kasvatuksessa on tietenkin luonto karsinut heikoimmat pois, mutta lukumäärää ei tiedossa. Elossa niistä n. 30-40

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
-Nalle Puh
Keväällä mulla kuoli yksi lyhtytetra pari päivää oston jälkeen tuntemattomista syistä, varmaan stressiin. En ollut silloin itse paikalla vaan fisut olivat sisareni hellässä huomassa. Kun palasin oli pinnassa valkoinen tetran ruumis ja hirveästi kotiloita. Sain halvauksen. Muuten kalat ovat voineet hyvin. Muutettiinkin ja kaikkea.
Elämä on rankkaa.
En ees tiedä tarkkaa lukumäärää. Varmaan jotain yli 50 kpl. Kardinaalitetraparvi meni kokonaisuudessaan 12 kpl. Neontetraparvi 10-15 kpl. Leväbarbi 1 kpl. Kuparimonnisia 7 kpl. Ne vaan hävis jonnekki yksitellen kaikki 7. Kaipa ne joku söi? En edes jäänteitä löytäny. Palettikala 1 kpl. Sen lopetin kun se verotti noita tetroja. Jäi kiinni itse teosta
. Miekkapyrstöjä on kuollu varmaan about 20. Se on johtunu väärästä vedenlaadusta. Nyt oon kovettanu vettä ja dh on 11. Aikasemmin dh oli 2. Mustamolleja kuollu varmaan 10 kpl. Miljoonakalauroksia 2 kpl jne jne...
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
180 litraa on ihan jees
-
- Starting Member
Perustin akvaarioni keväällä ja sen jälkeen on kuollut punapäätetroja
- yhdelle tuli ilmeisesti jotain sisäelin vaurioito stressistä ja se kuoli vähän oston jälkeen.
- neljä tetraa ui hiilidioksidilevittimen taakse jääden sinne jumiin. Kolme niistä kuoli, yhden ehdin pelastaa ennen täydellistä ruhjoutumista. Se yksi voi nykyään hyvin. Silikoonasin levittimen reunat, joten sinne ei ole enää yhtä helppoa ujuttautua.
- yhdelle tuli ilmeisesti jotain sisäelin vaurioito stressistä ja se kuoli vähän oston jälkeen.
- neljä tetraa ui hiilidioksidilevittimen taakse jääden sinne jumiin. Kolme niistä kuoli, yhden ehdin pelastaa ennen täydellistä ruhjoutumista. Se yksi voi nykyään hyvin. Silikoonasin levittimen reunat, joten sinne ei ole enää yhtä helppoa ujuttautua.
Yht 12 kalaa on kuollut:
1 kiekko kiusattiin hengiltä. Lopetti syömisen ja kuihtui pois.
1 taistoakka jäi kannon pikkuiseen onkaloon jumiin ja kuoli siihen.
Toinen taistoakka kuoli ilmeisesti vanhuuteen.
Taistoukko(2,5v) taas kuoli vesipöhöön.
Tastoukko(poikanen) jäi jumiin suodattimen taakse.
Malawialtaassa taas kävi ihmeellinen kato välittömästi kalojen tulemisen jälkeen. 5 demasonia kuoli pikkuhiljaa pois.Syytä en tiedä.
Tanzania naaras kiusattiin todella pahaan kuntoon ja se piti lopettaa.
Mainganon ruoto löytyi kaluttuna altaanpohjasta,joten tuon kuolinsyytä en tiedä.

1 kiekko kiusattiin hengiltä. Lopetti syömisen ja kuihtui pois.
1 taistoakka jäi kannon pikkuiseen onkaloon jumiin ja kuoli siihen.
Toinen taistoakka kuoli ilmeisesti vanhuuteen.
Taistoukko(2,5v) taas kuoli vesipöhöön.
Tastoukko(poikanen) jäi jumiin suodattimen taakse.
Malawialtaassa taas kävi ihmeellinen kato välittömästi kalojen tulemisen jälkeen. 5 demasonia kuoli pikkuhiljaa pois.Syytä en tiedä.
Tanzania naaras kiusattiin todella pahaan kuntoon ja se piti lopettaa.
Mainganon ruoto löytyi kaluttuna altaanpohjasta,joten tuon kuolinsyytä en tiedä.

"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Äkkkiä mietittynä olen onnistunut "tappamaan" 2 kalaa tänä vuonna..
Toinen oli iso helmimonninen, joka kuoli kun hiilidioksidivehkeet sekosivat ja altaaseen tuli CO2 myrkytystila, kaikki muut kalat altaassa selvisivät kun haavin haukkovat ja jo selällään olevat äkkiä hapekkaaseen plekoaltaaseen.
Toinen oli iso purjesampimonni naaras, joka oli loman aikana jotenkin ihmeessä onnistunut tunkemaan päänsä kiertovesipumppuun, vaikka pumppu on periaatteessa niin, että se ei ole mahdollista.
Rapuja sen sijaan olen onnistunut hoitamaan ilmeisen huonosti: Tulos kolme sinirapua menehtyivät parissa viikossa plekojen seurassa.![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nyt olen ripittäytynyt..
Toinen oli iso helmimonninen, joka kuoli kun hiilidioksidivehkeet sekosivat ja altaaseen tuli CO2 myrkytystila, kaikki muut kalat altaassa selvisivät kun haavin haukkovat ja jo selällään olevat äkkiä hapekkaaseen plekoaltaaseen.
Toinen oli iso purjesampimonni naaras, joka oli loman aikana jotenkin ihmeessä onnistunut tunkemaan päänsä kiertovesipumppuun, vaikka pumppu on periaatteessa niin, että se ei ole mahdollista.
Rapuja sen sijaan olen onnistunut hoitamaan ilmeisen huonosti: Tulos kolme sinirapua menehtyivät parissa viikossa plekojen seurassa.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nyt olen ripittäytynyt..

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Saat synninpäästön, voi sitä red cherryjen määrää joka Fluvaleita putsatessa viemäriin joutuu. Suoraan sanottuna, jos alkaisin nyppimään edes kaikki näkyvät 3mm ja risat katkaravunpoikaset takaisin talteen niin saisin rassata sitä laitetta koko viikonpleko_88 kirjoitti: Rapuja sen sijaan olen onnistunut hoitamaan ilmeisen huonosti: Tulos kolme sinirapua menehtyivät parissa viikossa plekojen seurassa.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Täytyypä miettiä....yhteensä 3. Alunperin oli kaksi perhoskalaa joista toinen heitti veivinsä muutossa huhtikuussa. Sitten tämä yksinäinen kuukahti ihan yllättäen joskus kesällä. (ystäväni mielestä syötin sitä liikaa
) sen jälkeen hommasin 3 uutta perhosta, joista yksi päätti n.3 kuukauden päästä seikkailla kuivalle maalle, eli hyppäsi altaasta pois.
Tästä oppineena pidän nykyään veden pinnan vähän alempana..
Onneksi kiekot ja pantterikiipijäni kestivät muuton eivätkä ole hyppineet pois altaasta

Tästä oppineena pidän nykyään veden pinnan vähän alempana..
Onneksi kiekot ja pantterikiipijäni kestivät muuton eivätkä ole hyppineet pois altaasta

-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulla ei ole kuollut yhtäkään kalaa. 

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Senior Member
Nokkamonni putosi kesän kuumuuteen ja ensimmäiset töyhtökääpiönaaraat eivät selvinneet kotiutuksesta. Omenakotiloita ja sinirapu putosivat, kun putkistoista tuli paskaa
.
Eipä tuota porukkaa muuten putoa kuin kesällä tai sitten kotiutuksen yhteydessä, tai sitten ne paskat sieltä putkista.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eipä tuota porukkaa muuten putoa kuin kesällä tai sitten kotiutuksen yhteydessä, tai sitten ne paskat sieltä putkista.
Ex-nick: Cofeingirl
-
- Advanced Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Ai niin joo, kuparimonnisen 0.5cm poikasia olen 3-4 kuollutta pois onkinut ja kutu on vhentynyt ~40 munasta 4 kalaan. Ja suodattimesta löytyy vauvakupareja kuolleena viikottain.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Starting Member
Pari seeprakalaa heitti hanskat tiskiin joko viime vuoden lopulla tai tämän vuoden alussa. Muistaakseni toisella epäilin jotain mädinkovettumisjuttua tai vastaavaa ja toinen tunki itsensä suoadttimen ja altaan lasin väliin. Ja jomman kumman näistä sitten lopetin saksilla kun oli niin huonossa kunnossa ja toinen kuoli ihan oma-aloitteisesti.
Yksi pikkuriikkinen lehtikala hävisi mystisesti vain pari kuukautta ostamisen jälkeen. Oli aika ruikku ja söi huonosti, ei hajuakaan mitä sille lopulta kävi.
Olen silti vuoden "saldoon" ihan tyytyväinen, alkukeväästä perustetusta 400 litraisesta ei ole kuollut mitään muita kun tuo yksi lehtikala.
Yksi pikkuriikkinen lehtikala hävisi mystisesti vain pari kuukautta ostamisen jälkeen. Oli aika ruikku ja söi huonosti, ei hajuakaan mitä sille lopulta kävi.
Olen silti vuoden "saldoon" ihan tyytyväinen, alkukeväästä perustetusta 400 litraisesta ei ole kuollut mitään muita kun tuo yksi lehtikala.
-
- Junior Member
Taistelukala teki ensin tuttavuutta lappoletkun pään kanssa, tuloksena oli kunnon vaurio niskan seutuvilla. Oli aika hiljaista poikaa viikon, parani kuitenkin. Kuukauden kuluttua siitä alkoi vain pikku hiljaa hiipua pois.
Samassa altaassa majaillut harjarapu ei kestänyt ensimmäistä kuorenvaihtoa pidemmälle.
Sama allas on kuitenkin edelleen pystyssä, ilman kala-asukkeja. Ihmeen paljon sitäkin tulee tuijoteltua, pelkkiä kasveja.
Samassa altaassa majaillut harjarapu ei kestänyt ensimmäistä kuorenvaihtoa pidemmälle.
Sama allas on kuitenkin edelleen pystyssä, ilman kala-asukkeja. Ihmeen paljon sitäkin tulee tuijoteltua, pelkkiä kasveja.
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Akvassani riehui kesällä noin viikon ajan kuin tyhjästä ilmestynyt tauti, jolla ei ollut minkäänlaisia oireita, kuin se, että kaloja kupsahteli/katosi yöllä. 9 neontetraa ja 5 miljoonakalaa meni siinä viikossa. Osan ruumiiden katoamisen selittää akvan talkkarina toimiva partamonni.
Miljoonakala-akka kuoli pian ensimmäisen synnytyksensä jälkeen.
Kaksi leväbarbia loikkasi pois akvasta, samoin yksi neontetra.
Yhden miljoonakalan lopetin itse, kun se vain makasi pohjalla ja haukkoi henkeä, välillä pakoillen sitä näykkiviä kaverikalojaan.
Lapotessa ei ihme kyllä ole menetetty yhtäkään kalaa. Muilla tuntuu lapotessa kuolevan kaloja samaan tahtiin kuin minulla noin muuten.
Miljoonakala-akka kuoli pian ensimmäisen synnytyksensä jälkeen.
Kaksi leväbarbia loikkasi pois akvasta, samoin yksi neontetra.
Yhden miljoonakalan lopetin itse, kun se vain makasi pohjalla ja haukkoi henkeä, välillä pakoillen sitä näykkiviä kaverikalojaan.
Lapotessa ei ihme kyllä ole menetetty yhtäkään kalaa. Muilla tuntuu lapotessa kuolevan kaloja samaan tahtiin kuin minulla noin muuten.
Etsin Vaasa-Seinäjoki akselilta täplämonnisia, katinkultamonneja, marmoritapparakaloja sekä sinineontetroja. Myös kasvit toivottuja. YV:llä tavoittaa.