Kalasto 22-23c 240l
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 22-23c 240l
No niin, vihdoin viimein sain tuon muuttourakan tehtyä, ja iso allas on nyt pystyssä. Hieman on vain tyhjän näköinen, kun pienestä akvaariosta tulivat mukaan 3 täplämonnista, 8 seeprakalaa sekä 4 neontetraa. Nämä parvet kasvatetaan lukuihin 6, 12 ja 8 ainakin näin aluksi. Nytpä siis kysyisin, että minkä/mitä muita kaloja tuonne voisi laittaa? Kardinaalikaloja tuskin tulee, kun ovat kuitenkin sen verran neoneiden näköisiä. Mustatetroja olen ajatellut, mutta ensinnäkin akvaarion värikirjo tulisi olemaan melko yksipuolista, sekä olen jostain lukenut että tarvitsisi lämpimämmän veden. Kirjoja lueskelin, mutta huomasin että tieto näyttää olevan aikas vanhaa varsinkin noiden läpötilojen osalta. Teidän apuunne nyt turvaudun, täältähän sen päivitetyimmän tiedon saa.
Re: Kalasto 22-23c 240l
Tarkoitat varmaan kardinaalitetroja. Kardinaalikalat eivät ole yhtään neontetrojen näköisiä.Kapa kirjoitti: Kardinaalikaloja tuskin tulee, kun ovat kuitenkin sen verran neoneiden näköisiä..
96l+38l+20l
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Käytökseltään ja aktiivisuudeltaan ne ainakin ovat ihan erilaisia. Floridanhammaskarpit elää myös viileässä. Jordanella floridae
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Esim. kääpiömonninen viihtyy viileämmässä vedessä ja ainakin meillä tulevat loistavasti juttuun ottojen kanssa.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Heips!
Itse en välttämättä laittaisi keltabarbeja, sillä kasvavat aika isoiksi (10cm) ja ovat todella vilkkaiat. Mieluummin vaikkapa sitruunatetroja tai kirsikkabarbeja tai jokin sopiva ahven pari/haaremi pohjalle. Otot kuulostavat hyviltä, sopivat määrät voisivat olla vaikkapa:
-seeprakaloja 8
-neontetroja 20
-keltabarbi 6 (tai sitruunatetra 8 tai kirsikkabarbeja 6-10)
-ottoja 10
-täplämonnsiia 6-12
Itse en välttämättä laittaisi keltabarbeja, sillä kasvavat aika isoiksi (10cm) ja ovat todella vilkkaiat. Mieluummin vaikkapa sitruunatetroja tai kirsikkabarbeja tai jokin sopiva ahven pari/haaremi pohjalle. Otot kuulostavat hyviltä, sopivat määrät voisivat olla vaikkapa:
-seeprakaloja 8
-neontetroja 20
-keltabarbi 6 (tai sitruunatetra 8 tai kirsikkabarbeja 6-10)
-ottoja 10
-täplämonnsiia 6-12
Päädyttiin ukon kanssa kuitenkin noihin keltabarbeihin, mieskin tykkäs kun tuovat mukavasti väriä muuhun soppaan. 6kpl niitä ostettiin, ovat n. neontetrojen kokoluokkaa vielä. Neontetroja en viitsinyt ostaa, koska pohjalla näkyi kuollut yksilö ja osalla elävistä oli selkäevässä ja selkäevän juuressa jotain valkoista. Menemmä uudestaan katsomaan kun saavat uuden erän fisuja liikkeeseen.