Voi Oton iloa! :) [kuvia]

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Voi Oton iloa! :) [kuvia]

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

343 litraisessani on asustellut syksystä lähtien yksinäinen otto, nimeltään Otto (kappas vaan..). Otto tuli muutaman muun rescuekalan mukana. Olen pidemmän aikaa ajatellut hankkia Otolle kavereita ja tänään koitti suuri päivä.

Kuva
Uudet Lisäotot odottelevat kalapussissa josko pääsisi sieltä pois.

Lisäotot ehtivät olla altaassa noin 5 min kun Otto huomasi yhden niistä - herranjestas toi on ihan niinku minä! Äkkiä tutkimaan tarkemmin!

Kuva
Moi mä oon Otto (oik.), kuka sä oot?!

Kuva
Saanko mä halata sua?!

Otto meni yhden lisäoton pään yläpuolelle ihan kaarelle. Onkohan se joku kansainvälinen ottojen tervehdys vai mitähän se meinasi. Ehkei se vaan tiennyt miten päin olla. :)

Kuva
Hei apua, teitä on kaksi. Ketä mä nyt halaan?

Otto meni niin sekaisin onnesta(?), että välillä se ui mustaneontetrojen ja jopa kuparimonnistekin perässä kunnes taas löysi jonkun Lisäotoista. :mrgreen: Tähän saakka Otto on lähinnä pötkötellyt kasvien lehdillä. Hauskaa nähdä kun se selkeästi intoili uusista kavereista.

Kuvat on hieman tärähtäneitä kun oli niin kova meno otoilla. Sain napattua hauskaa videokuvaakin, mutta mun mahtavat "kotisivut" ei oikeen kestä videon katselemista.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Re: Voi Oton iloa! :) [kuvia]

Viesti Kirjoittaja sani »

kylpyankka kirjoitti: Otto meni yhden lisäoton pään yläpuolelle ihan kaarelle. Onkohan se joku kansainvälinen ottojen tervehdys vai mitähän se meinasi. Ehkei se vaan tiennyt miten päin olla. :)
Pikku-ottoja tehdään tuolla asennolla [;)] . Eli koiras kietoutuu naaraan pääpuolelle ja samalla naaras laskee pari mätimunaa lehdelle.

Jos tuo parvi olisi erillisessä altaassa, määrä tuplaantuisi hetkessä :D
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Voi Oton iloa! :) [kuvia]

sani kirjoitti:Pikku-ottoja tehdään tuolla asennolla [;)] . Eli koiras kietoutuu naaraan pääpuolelle ja samalla naaras laskee pari mätimunaa lehdelle.
Noin vähän epäilin. Otolla unohtunu käytöstavat kun heti ollaan ehdottelemassa.

Vaikka sen muutoin taitaisi alkuperäistä Ottoa noista muista erottaa, niin siitä sen huomaa kun se jahtailee toisia ihan intona. Tosi hassun näköistä viipottamista. :D
vauhtimamma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vauhtimamma »

Tosi kiva kuvasarja ja tarina Oton onnesta. :P :mrgreen:
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Voi miten ihania kuvia! Pitäisiköhän minunkin hankkia jo kahdelle otolleni lisää kavereita...
rithiam
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Sekin on tosi hauskan näköistä, kun ottoja kököttää lasissa kiinni vieri vieressä kuin sarja huutomerkkejä. :)
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Voi kuinka kiva kuvasarja! Mukavaa että Otto sai kavereita. :)

Vaikkei ole samasta lajista kysymys, niin muistan kun hankin kuparimonniselle lisäkavereita. Kyseinen vanha rouva oli ollut aivan yksin jo yli vuoden, kun yhtäkkiä tuli kuusi kaveria lisää. Ei melkein voinut uskoa millaisen vauhdin mamma sai. :) Uiskenteli sinne tänne, ei tiennyt miten olisi. Niin hauskaa katsella.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Hauska kuvasarja. :)

Selvästi viihtyvät parvessa paremmin, kuin yksistään tai parin kalan "laumassa". Vetävät rallia parvessa vedenvaihdon jälkeen ja muulloinkin, roikkuvat laseissa yhdessä..
Tässä taannoin ottamassani kuvassa on osa ottosistani 560-litran altaassa, porukka kokoontunut "ryhmäuintiin"(Nykyään kutevat omassa lajialtaassaan);

Kuva
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Aivan ihana kuva VesiEläin! :D

Tekisi mieli heti alkaa vedenvaihtoon, jotta näkisi mitäs otot siihen sanovat. On vaan juuri lauantaina vaihdettu, joten josko vielä pari päivää maltan. Ehkä. :)
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Videopätkää Oton ja Lisäoton tutustumisesta. :) Taso ei päätä huimaa, mutta ei malta olla esittelemättä silti.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Okei, heti kun löydän niin saavat omanikin lisää kavereita. Nykyiset kaksi ovat vähän onnettomia nököjä ja jo ajattelin etten moisia lisää edes halua mutta josko ne isommasta porukasta innostuisvat. :D
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Voi pikku Ottoja :D Toinen on niin iloinen... Pitäisiköhän noita vestituksia käydä tässä joskus hakemassa lisää itsekin, neljä niitä tuolla nyt pyörii mutta enemmänkin kyllä mahtuisi. Suloisia kavereitahan he.
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Minunkin ottoni ovat aika jöröjä. Uskaltaisinko hankkia vielä useamman niitä 63-litraiseen? Tällä hetkellä niitä on siellä 3. Muu kalasto on 10 neontetraa ja keltakääpiöahvenpariskunta. Voi kyllä tulla liian ahdasta, jos hankin ottoja vielä lisää :roll:
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Minulla on 70 litraisessa tasan sama kalasto kuin nallu80 edellisessään kertoi mutta vain siis 2 ottoa. Vieläkö`hän tuonne muutama otto mahtuisi
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Minä sanoisin, että ihan hyvin voi kalastoon lisätä vaikkapa kolme ottoa "liikaa", jos sillä saa veijareihin intoa. :)

Hassua kun nyt on aina joku otoista etulasissa roikkumassa, ennen sai etsimällä etsiä sitä yhtä ainokaista.
tipi70
Starting Member
Starting Member

Meilläkin ottoja nyt

Viesti Kirjoittaja tipi70 »

Eilen muutti meille 6 poikasottoa. Että ovatkin hauskoja pikku epeleitä! Koko ajan työn touhussa ja kirmailevat innoissaan 180-litraisessa. Mukavia kun touhuavat valossakin ihan täysillä eivätkä piilottele ollenkaan. Yön aikana oli jo saatu takalasi puhtaaksi levästä... hih.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”