Akvaario mittojen mukaan

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Silentia
Starting Member
Starting Member

Akvaario mittojen mukaan

Viesti Kirjoittaja Silentia »

Olen muuton yhteydessä päivittämässä allastani astetta suurempaan. Uudesta kämpästä on katsottuna paikka, johon istuisi 150*40*40-50 (p*l*k) kokoinen akvaario. Noita mittoja en ole huomannut vakiovalikoimissa (kerro toki, jos jostain löytyy). Haluan pituutta, korkeus ei ole niinkään tärkeä. Kaipailenkin ehdotuksia paikoista, joista pyytää tarjousta kokoonpanosta. Ihan perusalumiinikehys kelpaa, jalustalla ja valaistuksella. Helsingin akvaariokeskus on jo tiedossa, onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Suunnitteilla on kasvipainotteinen niukkakalainen kokonaisuus; olisikohan tarvetta neljälle loisteputkelle, vai riittääkö kaksi?
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Itse olen ostanut altaani Porin Akvaariokeskuksesta(Tuo altaan kotiisi paikkakunnasta riippumatta ja kantavatkin vielä apuna :D) ja Kuopion Akvaariosta.
He tekevät altaita itse ja mittojen mukaan.
Kurnan keinoemo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kurnan keinoemo »

Aquarell-Tuote, Lieto -tätä tarjoan tännekin. Myisivätköhän suoraan tilaajalle...
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mittojen mukaan tehtyjä altaita saa liikkeestä kuin liikkeestä. Tosin jos putiikilla ei ole omaa akvaariovalmistusta niin toimitusaika voi olla muutama päivä.
Hinnat vaihtelevat suuresti. Liikkeen itse tekemä allas on tietysti hieman edullisempi kuin tukun kautta ostettu. Mutta siellä turun suunnalla on yksi liike, joka myy erittäin halpoja akvaarioita, mutta laadusta voidaan olla montaa mieltä...
Aquarell on tietääkseni tukkuliike joka myy altaita vain jälleenmyyjille.
Silentia
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Silentia »

Jos raha ei olisi ongelma, marssisin toki lähimpään liikkeeseen ja tilaisin tyylikkäintä ja laadukkainta. Koska opiskelijabudjetilla ollaan kuitenkin liikkeellä, kiinnostaa hyvä hinta-laatusuhde. Omakohtaisia kokemuksia, kiitos. Etenkin tuosta laatupuolesta, hinnanhan saan liikkeestä kysymällä. Kiitos jo tulleista ehdotuksista :)
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Anteeksi, sekosin kysymyksessäsi toiseen paikkakuntaan...

Jos haluat tietää hinta-laatu suhteeltaa ok merkkejä niin juta-akvaariot, giant akvaariot on täällä meillä töissä havaittu hyviksi. Ainakin laseissa on riittävästi paksuutta. Turun akvaarion valmistavat elox-akvaariot ovat muuten ok, mutta lopetimme niiden myynnin jo vuosia sitten kehysten ollessa jatkuvasti naarmuntuneita ja näin ollen "kakkosluokan" akvaarioita.
Jos akvaarioihin ei kaipaile kehyksiä niin kannattaa kurvata petikkoon siniriuttaan kyselemään.
Olisiko tässä tyhjentävämpi vastaus;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”