Kääpiökynsisammakko

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lapamato
Starting Member
Starting Member

Kääpiökynsisammakko

Viesti Kirjoittaja lapamato »

Onko kukaan saanu ko tyyppejä lisääntymään? Mulla on tällä hetkellä neljä samppii. Sukupuolista ei tietoa, kun en tiiä voiko niitä edes tunnistaa. Mutta olisi hauska tietää, onko mitään mahdollisuutta saada niitä lisääntymään 8-)
hauki on kala...lapamato loinen
tine
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tine »

En ole saanut lisääntymään. Ainoastaan koiras kääpiökynsisammakot kurnuttavat, näin on minulle kerrottu. Kuunteleppa kurnuttavatko sammakkosi, jos selviäisi sitten niiden sukupuolia.. Meillä asuu yksi kurnuttaja.
Grimma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Grimma »

Minulla oli kaksi kääpiökynsisammakkoa ja ostaessani niitä kauppias kertoi että ei juurikaan lisäänny akvaariossa. Kurnuttelemaan ne voi saada muttei homma etene yleensä enää siitä eteenpäin. Olen käsittänyt, että koiraatkin kurnuttelevat vain kutupuuhissa, eivät muuten vaan. Omani eivät lisääntyneet, en kyllä tiedä sukupuolistakaan. Eivät edes kurnutelleet.
Kurnuttaja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kurnuttaja »

Hei!

löysin tällaisen vanhan viestin, mutta päätin kuitenkin vastata. Minulla sammakot kyllä tekevät ihan älyttömästi munia keväällä/kesällä. Poikasten kasvatus on kuitenkin tuskaista puuhaa. Kyllähän nuo nopeasti kuoriutuvat, mutta niiden kasvattaminen onkin sitten asia erikseen. kaksi sammakkoa olen saanut siihen vaiheeseen, että jalat kasvoivat, mutta kummallekkin tuli jokin hometauti joka vei nopeasti hengen niiltä. lääkkeenkin sain hankittua pikaisesti muttei mitään ollut tehtävissä, home leviää niin nopeasti.
Kysyin jopa tätä kasvatusasiaa Johanna Rauliolta (sammakkoasiantuntija), niin kertoi, että vaikka labraolosuhteissa pystytään kasvattamaan helposti paljon poikasia niin kotikasvatus on todella hankalaa.
SaMMaKKo^
Starting Member
Starting Member

apua ehkä täällä!

Viesti Kirjoittaja SaMMaKKo^ »

kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: apua ehkä täällä!

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Ei ainakaan minulla johda tuo linkki muuta kuin urli.netin etusivulle tms.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”