![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mistä pohjosen immeiset hommaatte kalanne?
Valvoja: Moderaattorit
Sinisen teipin kaupasta ei kannata kaloja tilailla ainakaan näin pakkasaikaan. Matkahuollossa tuli mulle sieltä kaloja viime syksynä. Matkapäivänä ei ollu ees pakkasta, mutta aikas kylmä ilma. Kalaset oli pakattu pahvilaatikkoon ohut kerros sanomalehteä pussien ympärillä. Neontetrat oli kaikki hengettömiä, mustatetrat eli vielä nipin napin. Jos en olis menny bussia vastaan vaan jääny kotiin odotteleen matkahuollon ilmotuista paketin perilletulosta, olis mustatetratki olleet taatusti hengettömiä. Mitään korvauksia en saanut, sillä kun kalat lähtee liikkeestä, liike ei enää vastaa niistä. Eikä ne kuulemma mihinkään kylmyyteen kuollu, vaikka vesi pusseissa oliki alle viistoista asteista, vaan stressiin... ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Haaparannalla kävijöiden kannattaa myös katsastaa kauppa nimeltä Hund&Jakt, jossa ei kyllä kaloja (ainakaan vielä) ole, mutta muuten nuo akvaariojutut mitä ovat pikku hiljaa keränneet ihan mukavissa hinnoissa (ruokia,akvaaripaketteja jne.) Sijaitsee aika lähellä tuota toista akvaariokauppaa. Sitä mitä ei ole, tilaavat. Kotisivutkin niillä varmasti on.
Liekö aihe jo vanha, mutta meikä tuo yleensä kalat työmatkalta pääkaupunkiseudulta.
Kerran olen tilannut timanttitonkijoita rahtina Helsingistä. Oli syksy, ilma jo lähellä nollaa. Menin kaloja vastaan matkahuoltoon. Aikataulun mukaan auto saapuikin, illalla yhdentoista aikaan. Vähän kauhistuin kun kalat olivat auton tavaratilassa, oven vieressä.
Kotona avasin paketin, styroxlaatikko ja ihan asiallisesti pakattu. Kaikki viisi ahventa köllötti pussin pinnalla, mikään ei liikkunut. Siinäpä sitten kuuntelin emännän saarnan, mutta laitoin pussin silti lämpenemään. Veden lämpötila oli alle 15 astetta. Ihan varma olin itsekin, että kalat ovat kuolleet.
Varttitunnin päästä ihme tapahtui, pari kalaa alkoi liikuttaa kiduksiaan ja kohta loputkin. Jäykiltä kaverit vaikutti, mutta pikkuhiljaa myös evät alkoi heilahdella. Lisäsin pari desiä altaan vettä pussiin ja menin nukkumaan. Aamulla aikaisin menin sitten tarkistamaan tilanteen ja totesin, että kaikki oli hyvin ja niin vain sain kaikki tulokkaat henkiin. Kasvoivat isoiksi, eikä tästä kylmäkäsittelystä jäänyt loppujen lopuksi muuta haittaa, kuin se parisuhderyppy.
Enpä ole enää kaloja rahtina tilannut tämän jälkeen.
Kerran olen tilannut timanttitonkijoita rahtina Helsingistä. Oli syksy, ilma jo lähellä nollaa. Menin kaloja vastaan matkahuoltoon. Aikataulun mukaan auto saapuikin, illalla yhdentoista aikaan. Vähän kauhistuin kun kalat olivat auton tavaratilassa, oven vieressä.
Kotona avasin paketin, styroxlaatikko ja ihan asiallisesti pakattu. Kaikki viisi ahventa köllötti pussin pinnalla, mikään ei liikkunut. Siinäpä sitten kuuntelin emännän saarnan, mutta laitoin pussin silti lämpenemään. Veden lämpötila oli alle 15 astetta. Ihan varma olin itsekin, että kalat ovat kuolleet.
Varttitunnin päästä ihme tapahtui, pari kalaa alkoi liikuttaa kiduksiaan ja kohta loputkin. Jäykiltä kaverit vaikutti, mutta pikkuhiljaa myös evät alkoi heilahdella. Lisäsin pari desiä altaan vettä pussiin ja menin nukkumaan. Aamulla aikaisin menin sitten tarkistamaan tilanteen ja totesin, että kaikki oli hyvin ja niin vain sain kaikki tulokkaat henkiin. Kasvoivat isoiksi, eikä tästä kylmäkäsittelystä jäänyt loppujen lopuksi muuta haittaa, kuin se parisuhderyppy.
Enpä ole enää kaloja rahtina tilannut tämän jälkeen.
-pietu-