Anubias ja cryptocoryne kukkivat [Kuvia]
Valvoja: Moderaattorit
Anubias ja cryptocoryne kukkivat [Kuvia]
Nyt nähtiin vihdoin meidänkin altaassa anubias kukkimassa. Komea "norkko" tuli ja on ilahduttanut jo toista viikkoa.
Mutta ihmettelen tätä cryptocoryne petchii "melalehti" kukintoa. Liekö se edes sellainen? Kasvi on hyvinvoiva, minulla on tätä altaassa useampikin kasvi, eri lajeja. Nyt yksi näistä on kasvattanut viikon verran "tötteröä" kohti pintaa, tänään mittaa on jo 30 cm ja kasvu vaan jatkuu. Näyttää kasvavan kierteellä reilua vauhtia. Onkohan kukka tulossa vai mitä tässä nyt tapahtuu?
Mutta ihmettelen tätä cryptocoryne petchii "melalehti" kukintoa. Liekö se edes sellainen? Kasvi on hyvinvoiva, minulla on tätä altaassa useampikin kasvi, eri lajeja. Nyt yksi näistä on kasvattanut viikon verran "tötteröä" kohti pintaa, tänään mittaa on jo 30 cm ja kasvu vaan jatkuu. Näyttää kasvavan kierteellä reilua vauhtia. Onkohan kukka tulossa vai mitä tässä nyt tapahtuu?
-
- Starting Member
Sama on minunkin altaassani, anubias kasvattaa lehtiä ja kukkaa jatkuvasti. Laitoin etualalle aikoinaan ja ehkä vähän turhankin korkeaksi kasvaaKurnan keinoemo kirjoitti:Mistä ihmeestä tulee tieto että toi anubias on hidaskasvuinen?Systeri kippas mulle neljä pientä tainta 3kk sitten ja nyt olen jo lähettänyt sitä eteenpäin... Kukkii ja pyrkii valtaamaan koko etualan.

Lannoituksesta voin omasta puolestani kertoa, että hiekkaa pohjalla, saviturvepalluroita ja nestemäistä silloin tällöin. Veden lämpö ja vesiarvot kiekkoaltaan mukaiset. Tuntuu viihtyvän lämpimämmässä vedessä.
-
- Starting Member
Laji: matala anubias, olisko nana... Olot: 90-l allas, hiekkapohja, 23 kalaa, Seran joku nestemäinen lannoite -käytän aika kitsaasti, pmdd vielä aloittamatta (sekoittamatta), Sera Aquitan 5ml vedenvaihdon jälkeen (taidan lopettaa kun pullo loppuu), vedenvaihto noin kerran vko 30%, lämpö 25, ph n.7MKM kirjoitti:Kurnan keinoemo, kerrohan millaisissa oloissa saat anubiaksesi villiintymän moisella tavalla? Ei ole minun altaissani mitään kasvuryntäystä näkynyt - kasvuvauhti on suunnilleen sen lehti/1-2 viikkoa. Mitä lajia tuo sinun villiintynyt anubiaksesi on - var. nana vaiko joku muu?
Arvot mitattu joskus marraskuussa