Käytännön probleema

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sandariini.
Junior Member
Junior Member

Käytännön probleema

Viesti Kirjoittaja sandariini. »

Olen omaa 30cm korkeaa allastani hoidellut hyvän aikaa ja nyt kun koulun 720-litraista olisin pääsemässä hoitelemaan niin herää hyvin yksinkertainen kysymys:

Kuinka yletän räveltää kasvien kanssa kun allas on arviolta 50cm korkea? :D

Jos jotain käytännön vinkkejä isojen altaiden hoitamiseen on antaa, niin kaikki otan mielelläni vastaan :roll: Tarkoituksena olisi vakuuttaa läsnäolijat siitä että tiedän mitä teen..
Asian ydin taisi jäädä käsittelemättä..
Flame
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Flame »

Mulla on sama "ongelma". Käytän sellaista akvaarioon tarkoitettua tikkua jossa toisessa päässä terävä levä raappa ja toisessa päässä v muotoinen istutus juttu. Jos en tyhjennä akvaariosta vettä niin käytän tuota. Nimeä kepukalle en tiedä ja toivottavasti kuvaus auttaa.

Kun tyhjäät allasta silloin on kaikista helpoin päästä käsiksi kasvien juuriin.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Eheimin 60 cm pitkät kasvipihdit on myös hyvä apu korkean altaan hoitoon. Niissä on päässä leuat jotka sulkeutuvat kun toisessa päässä olevaa nappia painaa.
Punkfish
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Punkfish »

Lisäksi tietysti voi nousta tuolin tai jakkaran päälle ja siitä kurkotella altaaseen. Kannattaa varmistua, ettei tuoli keikahda alta pois tai ole muutenkaan kiikkerä.
sandariini.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sandariini. »

Flame kirjoitti:Mulla on sama "ongelma". Käytän sellaista akvaarioon tarkoitettua tikkua jossa toisessa päässä terävä levä raappa ja toisessa päässä v muotoinen istutus juttu. Jos en tyhjennä akvaariosta vettä niin käytän tuota. Nimeä kepukalle en tiedä ja toivottavasti kuvaus auttaa.
Jaa sitäkös varten se olikin? 8O Kiitoksia tästäkin valaisusta :D Mahtavatkohan tuollaiset kasvipihdit olla kovinkin hintavia?
Asian ydin taisi jäädä käsittelemättä..
Flame
Junior Member
Junior Member

sandariini. kirjoitti:
Flame kirjoitti:Mulla on sama "ongelma". Käytän sellaista akvaarioon tarkoitettua tikkua jossa toisessa päässä terävä levä raappa ja toisessa päässä v muotoinen istutus juttu. Jos en tyhjennä akvaariosta vettä niin käytän tuota. Nimeä kepukalle en tiedä ja toivottavasti kuvaus auttaa.
Jaa sitäkös varten se olikin? 8O Kiitoksia tästäkin valaisusta :D Mahtavatkohan tuollaiset kasvipihdit olla kovinkin hintavia?
Heh, meillä ainakin toimittaa tuota virkaa kyseinen kepukka. Kiva että joku tunnisti tuosta kuvauksesta sen :)
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Flame kirjoitti:Käytän sellaista akvaarioon tarkoitettua tikkua jossa toisessa päässä terävä levä raappa ja toisessa päässä v muotoinen istutus juttu.
Mullakin on tuollainen! En ole koskaan tajunnut sen v- muotoisen pään tarkoitusta, mutta nytpä tuli sekin asia selväksi. Miten tuo sitten oikeen toimii? Se jäi vielä hieman epäselväksi... :roll:
It's true, we're all a little insane.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Meilläkin on sellainen keppi mutta sen se v-pä on mennyt poikki jotne eipä iloa ole siitä mulle :?

*nimim. allas 60 cm korkea ja syvä ja jalusta 80 cm*
Flame
Junior Member
Junior Member

Salla_~~ kirjoitti:
Flame kirjoitti:Käytän sellaista akvaarioon tarkoitettua tikkua jossa toisessa päässä terävä levä raappa ja toisessa päässä v muotoinen istutus juttu.
Mullakin on tuollainen! En ole koskaan tajunnut sen v- muotoisen pään tarkoitusta, mutta nytpä tuli sekin asia selväksi. Miten tuo sitten oikeen toimii? Se jäi vielä hieman epäselväksi... :roll:
Se v-pää toimii minulla silleen että laitan kasvin varren siihen väliin juuri ennen juuria ja tökkään tikun avulla kasvin pohjaan. Jos vaikka on lähtenyt joku kasvi irti pohjasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”